Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen in Nijmegen en deze ook aangenomen. Ik woon nu naast Den Haag dus dat betekent dat ik ga verhuizen. Ik ken nog verder niemand in Nijmegen en ben benieuwd of er Bokkers wonen die eventueel tips voor me hebben, of mij een keer de stad willen laten zien? Ik ga er vanaf November wonen!
Hi Tanya! Ik heb de eerste 20 jaar van mijn leven in Nijmegen gewoond en geleefd. Wat ga je doen en waar ga je wonen of dit dat nog niet bekend? Spannende stap!
Ik ga bij de cardiologie in het CWZ werken voor een jaar! Ik weet nog niet waar ik ga wonen, ik heb geen idee, het liefst in de buurt van het ziekenhuis haha. Is het lastig om daar huurwoningen te vinden?
Ik woon in Nijmegen en toevallig ook nog in de buurt van het CWZ. Als je niet wil delen met huisgenoten is het lastig, ja. Iets betaalbaars vinden voor één persoon is echt moeilijk. Aan de overkant van de Waal (Lent) en het Maas-Waalkanaal (Dukenburg e.o.) is het iets makkelijker, maar dan zit je niet echt in de buurt van het CWZ.
Entree.nu is de website voor sociale huurwoningen. Je kunt reageren op lotingswoningen, misschien heb je heel veel geluk. Anders kun je zoeken via kamernet (staan soms ook zelfstandige woningen op), pagina's op Facebook, marktplaats. Een andere optie is een huurmakelaar vragen om te bemiddelen, die zijn er volgens mij redelijk wat in Nijmegen, maar dan betaal je vaak veel extra kosten.
Ja! Ik woon bij Nijmegen! In de prachtige polder waar je heerlijk kan paardrijden Ik zoek ook nog een woning, maar kan gelukkig nog even thuis blijven Ik ben voornamelijk opzoek naar een studio of een antikraak woning.
Ik woon er nu bijna 3 jaar en ben echt van de stad gaan houden. Qua huurwoningen kan ik je niet helpen. Ik huur zelf via de sshn. Misschien kun je het daar proberen maar voor zo ver ik weet is dat alleen voor studenten van de HAN en RU.
Ik woon er nu ruim een jaar en ben ook echt verliefd geworden op de stad. Woon hier erg graag. Ik woon in de buurt van Dukenburg en heb uiteindelijk met koopgarant een huis gekocht, omdat particulier huren niet te doen was. Sociale huur kwam ik niet tussen, daar moet je echt geluk mee hebben.
Zover zit je niet af hoor van het CWZ als je aan de andere kant van het maas-waal kanaal woont in de buurt van Dukenburg. Kwartiertje/20 min fietsen of zo? En er gaan meer dan genoeg bussen die kant op.
Ik ga zelf op en neer naar het UMC elke dag, maar dat doe ik op mijn scootertje. Anders is dat half uurtje fietsen. Naar het centrum ben je in 20/25 minuten fietsen.
Boras
Geplaatst: 07-09-15 13:27
Wonen in dukenburg en werken in het cwz is qua afstand goed te doen. Ligt op een hele redelijke fietsafstand.
Riddershow
Geplaatst: 07-09-15 13:35
Ik heb best lang in Nijmegen gewoond en woon nu over de grens in Duitsland (overigens best wel betaalbaar huren, als je dat zou willen)
Hele leuke stad en ik weet evt nog wel een leuke sport die je kunt dien
Sociale huur kun je vergeten zonder opgebouwde jaren. Particulier, tja daar zit natuurlijk een prijskaartje aan vast. Dat is de reden dat wij gingen kopen toen we samen gingen wonen. Maar dat is natuurlijk ook weet lastig.
Ik ga als arts werken dus opzich mogen de huurprijzen best iets hoger zijn, ik kan dat nu eindelijk betalen, ik kom ook niet meer voor de normale sociale huur in aanmerking denk ik. Zijn er nog woningbouw verenigingen waar je ook in de vrije sector kunt huren?
JenW
Geplaatst: 07-09-15 20:15
leuk Nijmegen! daar kom ik vandaan! super leuke stad, leuke winkeltjes!
Als je aangekomen bent in november dan doe maar een pb'tje! Ik neem je graag mee op 'ontdekkingstocht' door Nijmegen Leverd googlen met die trefwoorden niks op?
DonDon
Geplaatst: 07-09-15 20:20
Ik woon in Elst bij Nijmegen, is erg leuke stad en aardige mensen. Leuk winkelen en uit gaan en uiteten gaan. Huren in de stad is altijd wel duurder.
Minimus
Geplaatst: 07-09-15 20:26
LisaFaded schreef:
Ik woon in Elst bij Nijmegen, is erg leuke stad en aardige mensen. Leuk winkelen en uit gaan en uiteten gaan. Huren in de stad is altijd wel duurder.
Elst! Leuk, kom ik regelmatig Zou ik best wel willen wonen
DonDon
Geplaatst: 07-09-15 20:47
Minimus schreef:
LisaFaded schreef:
Elst! Leuk, kom ik regelmatig Zou ik best wel willen wonen
Ik woon in Wijchen, heb jaren in Nijmegen gewoond en ben er geboren en getogen. Leuke stad! Al hou ik meer van het "dorpse" Wijchen.
Voor wij ons huis kochten, zaten mijn man en ik gehuurd in de Lankforst. Prima om het cwz te bereiken (door mijn moeder die daar veel gelegen heeft, kwam ik er nogal vaak.) Mijn vader woont in Hatert en dat is erg dichtbij het cwz (net als grootstal). Wij zaten in de lankforst gehuurd via verbeek vastgoed. Huurprijs was iets meer dan 600 euro voor een 100m2 appartement. Kale huur. Je moet alleen 3 of 4 keer de maandhuur als salaris hebben en er zit een maand borg bij. Maar we hebben er prettig gewoond en je komt er met sociale huur niet tussen. Minimaal 8-10 jaar inschrijftijd, naar wat ik begreep.
Welkom hier trouwens! Wij hebben van 2004-2007 in Delft gewoond en in Den Haag gewerkt.
Bedankt voor de tips, ik heb al die wijken nog niet helemaal op een rijtje haha, maar ik geloof dat alles met het Ov sowieso makkelijk te bereiken is? Ik ben wel een beetje aan het googlen al hoor, heb nu ook op funda gekeken etc! Meer tips zijn welkom Ik zoek ook nog een nieuwe sportschool/yoga studio daar.
Dukenburg, Lankforst, Weezenhof, etc. zijn dus wijken aan de andere kant van het Maas-Waalkanaal. Op zich niet ver van het CWZ, maar ik zou gek worden van iedere keer die brug over moeten fietsen. Met de bus is het CWZ en het centrum van Nijmegen prima te doen, zeker als je een beetje in de buurt van station Dukenburg zit. Daar zit ook een mooi overdekt winkelcentrum. Verder vind ik veel wijken daar relatief sfeerloos.
Hatert is de laatste wijk die nog voor het Maas-Waalkanaal ligt. Die wijk staat niet heel goed bekend, maar ik zou er op zich geen problemen mee hebben om daar te wonen. Ik woon zelf in de Goffert, een hele rustige wijk (behalve als er voetbal of andere evenementen zijn ) met het Goffertpark als mijn achtertuin, ideaal.
Ik sport zelf op het sportcentrum van de RU, doe daar af en toe ook yoga. Je kunt daar als niet-student ook sporten, maar ik weet niet wat dat kost. Ben verder niet bekend met andere sportscholen/yogastudio's. Er zit volgens mij wel een Basic Fit in de buurt van het CWZ.
Via Entree kun je soms ook vrije sector huurwoningen vinden.
Ik woon niet in Nijmegen, maar studeer er wel! Ik ben wel in voor een meeting!
Enne, gefeliciteerd! Als je op zoek bent naar een woning; marktplaats en er zijn ook wat facebookpagina's te vinden waar woningen op aangeboden worden!