Voor het gemak dus weer een apart topic.

Wat gaan we doen?
Mijn voorstel is om op een zaterdag- of zondag weer een gezellige middag te oefenen met 3D-schieten.

Ik wil daarvoor regelen dat we gebruik kunnen maken van de baan van de Dutch Bowhuntingclan.
Dit is een goed bereikbaar terrein in de buurt van Arnhem, aan de A12.
Er is bovendien een zitplaats waar we even gezellig wat kunnen drinken en eten.
Hier staat wat mee informatie over de baan: http://www.boogwereld.nl/vast-3d-parcours-bij-arnhem/
De vorige meeting heeft ook plaatsgevonden op deze baan en dat beviel iedereen zeer goed. Het is een leuk, gevarieerd parcours voor zowel de beginnende als gevorderde schutter, of je nu traditioneel, recurve of compound schiet.
Kosten
De kosten voor een halve dag schieten op het parcours zijn E 10,= per schutter.
Je kunt, als je je liever zelf niet wilt schieten, natuurlijk ook (gratis) mee voor de gezelligheid en ervaring!
Ik stel voor dat degenend die dat leuk vinden daarnaast iets eenvoudigs te eten of te drinken meenemen.
Vervoer
Ik heb zelf de mogelijkheid tot drie personen mee te nemen in de auto vanaf station Driebergen-Zeist.
Geef even een seintje als je wilt carpoolen, wellicht heeft ook iemand anders de mogelijkheid om samen te reizen.
Wanneer
Mijn voorstel is om te gaan op een zondagmiddag in juni of juli.
De middag zal aanvangen om ongeveer 13:00 uur en duren tot ongeveer 17:00 uur - of tot zo lang we willen natuurlijk.

Ik heb een datumprikker aangemaakt voor het kiezen van een datum.
Als je mij een berichtje stuurt dat je interesse hebt om mee te gaan met je e-maildres en volledige naam, dan stuur ik je de link van de datumprikker.
We proberen dan een datum te kiezen waarop iedereen, of in elk geval zo veel mogelijk mensen kunnen.
Let op: vul de datumprikker graag zo vlot mogelijk in.
Deelnemers
Uiteraard de deelnemers van [MWS] Handboogschieten, wie nog meer.
Je kunt ook mee als je niet bij de vorige meeting aanwezig was.
Ik heb verscheidene mensen ook even een PB'tje gestuurd met de vraag of ze graag mee willen.
Als je denkt dat iemand mist: nodig hem/haar graag uit.
Wil je mee om te schieten, bedenk dan even voor jezelf of je daaraan toe bent. Ideaal is als je lid bent van een vereniging en op regelmatige basis traint. Dan is het niet erg dat je nog nooit 3D hebben geschoten. Je hebt dan een vaste routine en 'gevoel' en bent fysiek gewend aan het schieten.
Als je al ruime tijd niet hebt geschoten, is het eigenlijk niet verstandig om direct een 3D te willen doen. De kans is groot dat je erg veel mist en dat is zowel voor jezelf vervelend als dat het erg vertraagd als er steeds naar pijlen moet worden gezocht. Beter is dan om eerst weer routine en gevoel op te doen en dan bijvoorbeeld bij een volgende meeting mee te gaan schieten. Je kunt natuurlijk wel (een gedeelte) komen kijken als je dat leuk lijkt!
Als je niet bent aangesloten bij een vereniging of de NHB, moet je er zelf even rekening mee houden of je eigen verzekering ongelukken bij het sporten dekt of dat je 'op eigen risico' wilt gaan.
En verder...
Suggesties en aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Na het bepalen van een datum zullen de deelnemers nog een mail krijgen met nadere info, denk aan een routebeschrijving en een lijstje van spullen die handig zijn om mee te nemen.
Ik hoor graag wie zin heeft om mee te gaan!
Nog enige info over 3D schieten:
Citaat:"Wat is een 3D wedstrijd? (Ook wel animal round genoemd). Kortweg: Lekker de hele dag legaal met je boog in bos en veld rondlopen op een uitgezet parcours. Terwijl je dit parcours volgt (vaak aangegeven met lintjes vastgeknoopt aan bomen of takken) staan er her en der schietpunten, ook wel plokken genoemd, vanwaar je schiet op een kunststof dier. De grootte van de dieren varieert als ook de afstanden, welke niet worden aangegeven. De schietposities bieden ook uitdaging en de pijlvlucht kan hier en daar wat hinder ondervinden van overhangende takken of bomen (althans, zo kan het lijken) Ook zijn er soms bewegende doelen. Kortom, een leuke uitdaging voor een boogschutter die even wil ontsnappen aan het schieten in een zaal of op een vlak veld. De sfeer bij dit soort open toernooien is gemoedelijk en gezellig. Uiteindelijk ga je de competitie met jezelf aan."
Citaat:“Bij 3D schieten, schiet je in principe drie pijlen per doel. In theorie zou je aan drie pijlen dus genoeg hebben. Ervan uitgaande dat je vanaf de gele plokken zult schieten, kan er ook niet heel veel geks gebeuren als je redelijk schiet op 18 meter. De gele plokken zijn het eenvoudigste, ze staan op wat kortere afstand en hebben ook meestal geen takken in de weg zitten zodat je een vrij schot hebt. Bij wedstrijden moeten de jeugdschutters vanaf deze plokken schieten en ze zijn daarmee ook ideaal voor volwassenen om een eerste keer mee te beginnen. En je kunt ook best zeggen: ik schiet alleen die doelen waarbij ik me heel zeker voel en de rest kijk ik gewoon lekker mee. Zekerheidshalve zou ik zes pijlen meenemen, al is het maar dat je je dan niet druk hoeft te maken als er per ongeluk toch eentje kapot gaat (met name bij houten schachten, carbon kan een stuk meer hebben uiteraard) of zoek raakt. Dat kan gebeuren.”