[P/M/O] Kalender voor het goede doel Tips? - Eindhoven - mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_KJarig

[P/M/O] Kalender voor het goede doel Tips? - Eindhoven - mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 17:21

Hallo allemaal,

Namens de GoedeDoelenCommissie van Eindhovense Studenten Rij Vereniging Concorde open ik hier het topic. Ik wist het niet helemaal goed te plaatsen, maar wie weet kunnen jullie ons helpen.

Elk jaar organiseren wij dingen voor ons goede doel: Brooke Hospital for Animals. Dit jaar is één van de ideeën geweest om á la "Horse&Hunk" onze eigen kalender te maken: "Honeys&Horses". Het doel is dan om deze zo kosteloos mogelijk te maken, en vervolgens te verkopen op de universiteit, onze thuismanege, via vrienden en online. Alle opbrengsten gaan dan naar Brooke Hospital for Animals.

We hebben veel inspiratieplaatjes gezocht, en we wilden graag de dames er schaars, maar mooi gekleed op hebben (Dus niet h*erig), zodat het voor mannen én vrouwen een mooie kalender wordt om naar te kijken.

Bijvoorbeeld:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Nu hebben we de menselijke modellen zo goed als rond via de vereniging. Ze hebben allemaal ook voorbeeldfoto's opgestuurd hoe zij graag op de foto willen. Nu moeten we nog de rest gaan regelen, en dáár kunnen we goed tips gebruiken van mensen die hier ervaring mee hebben.

Aangezien het hier veelal om onervaren menselijke modellen gaat, leek het ons handig om naast de fotograaf ook een "regisseur" te hebben, zodat de fotograaf zich bezig kan houden met een kwalitatief goede foto, en de regisseur zich bezig houdt met de juiste houding van het paard en het model. Is dit een goed idee, of juist niet?

Het gaat dus om 13 foto's (12 maanden + voorkant) welke we wilden verdelen over ongeveer 3 of 4 shootingsdagen, elke maand wilden we namelijk een andere achtergrond en een ander model en paard geven. Het leek ons wel leuk om dit door verschillende fotografen te laten doen, juist om verschillende stijlen in de kalender te krijgen.

Mochten jullie tips of hulp weten, dan horen we het graag! Elke ervaring is welkom!

**We zijn dus ook nog op zoek naar fotografen, locaties, paarden en eventueel haar- en make-up stylisten omgeving Eindhoven. Aangezien het voor het goede doel is, willen we dit zo kosteloos mogelijk doen. Een naamsvermelding op de achterkant is wel mogelijk. Mochten jullie hier nog mensen voor weten, dan hoor ik het ook graag!**

De planning is om te shooten in mei en begin juni 2015, zodat in de zomer de kalender af kan worden gemaakt en we deze in september actief kunnen gaan verkopen.

Loeky01

Re: [P/M/O] Kalender voor het goede doel Tips? - Eindhoven - mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:07

Ik kan evt wel meehelpen als fotograaf? Vind het wel een leuk project :j. Je hebt het Heezerenbosch, wel is dat een eindje lopen naar het water. Maar ik weet niet of je perse water op de foto extra wilt. Ik kan eventueel in mijn omgeving nog rondvragen of meer fotografen interesse hebben en eventueel modellen?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:08

Leuk, een topic over onze GoeDoeCie kalender! Ik heb er al zo ontzettend veel zin in :).

Menselijke modellen zijn niet meer nodig Jikke, maar paardenmodellen zijn wel hartstikke welkom! Een aantal hebben we er al wel, maar voor zo'n kalender willen we natuurlijk graag de wat meer fotogenieke paardjes hebben ;).

Ik ben erg benieuwd of er nog goede tips zijn voor do's en don'ts!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:10

Ah oke! Nouja ik kan altijd nog rondvragen :).

Do's en dont's heb ik niet, zelf nog nooit een kalender gemaakt. Ik weet wel dat er meerdere bokkers dat wel gedaan hebben, zij zitten voornamelijk op FK

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:35

Evt in de stiphoutse bossen? daar heb je verschillende vennetjes en mooie stukken.

Evt op die locatie kan je mijn Highland pony wel gebruiken en misschien de Fjord van een vriendin van mij ook wel en misschien haar bijna witte Fjorden veulen ook.
Evt als fotograaf wil ik dan die dag ook wel mee. ( weinig ervaring met mensen fotografie. )

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:13

Zoo dit is gaaf!! Hier zou ik als fotograaf ook zeker wel aan mee willen werken.
En ik denk dat ik ook nog wel een stel fotogenieke paarden kan vinden.
Zal ik eens even rond gaan vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:19

Ik zou graag als fotograaf mee willen werken! Paarden vinden kan ik goed aan meewerken, locaties moeten ook zeker lukken. Verder kan ik met wat tijd echt wel goed helpen zoeken naar vanalles! Ben bereid door het hele land te reizen, ook niet onbelangrijk lijkt mij. :)

Neem aan dat de foto's ook voor eigen portfolio mogen worden gebruikt? :)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:20

Ik heb ook wel interesse als fotograaf!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:04

Ik heb ook interesse als fotograaf! Heb al eens eerder een Horse & Hunk shoot gedaan, was erg leuk :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:40

Als je nog een fotograaf zoekt, wil ik ook wel mee helpen. :)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:15

Fijn al die interesse! We gaan gauw een lijstje maken met een aantal mogelijke fotoshoot dagen en dan nemen we met iedereen contact op :).

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:17

Leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:37

Leuk! Ik ben erg benieuwd. :D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:51

Heb eventueel ook nog wel interesse om te fotograferen