Emiel Voest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:25

Ik ben dus vandaag - ter gelegeheid van mijn 30e (!) verjaardag - naar paard ahoy geweest...

Tjonge, wat een hoop geld voor zooooo weinig!
Twee keer 10 euro entree, 8 euro parkeergeld.... was blij dat we flesjes drinken meehadden Knipoog

Anyway, ik wilde graag de show van Emiel Voest zien, want ik zet zo mijn twijfels bij zijn trainingsmethode maar goed, je weet het nooit he...

Tjonge! Wat vernieuwend! Wat leuk! Wat spannend! NOT.....

Ik vond het een aanfluiting. Meneer Voest deed dingen met dat paard dat ik twintig jaar geleden ook al deed met mijn verzorgpony... alleen het grote verschil is dat ik het spelenderwijs deed zonder erbij na te denken, en hij er bakken met geld aan verdient! Kwou dat ik er eerder over nagedacht had en er ook mijn beroep van had gemaakt.... Boos!

Maar goed, ik vond het dus werkelijk heel slecht. Dat meisje in de roundpen liep als een malloot rond dat paard heen... "Ja mensen, nu gaan we draven" en begint ze met een touw te gooien (wat daar het nut van is?) en op een manier te lopen dat ik dacht dat ze in dr broek gepoept had....

Ik begin tegen Mark te zingen "Heb je even voor mij......" en de muziek pastte perfect onder het malle loopje van dat meisje...

Kortom: Emiel Voest mag dan binnen zijn, maar niet van mijn centen!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:29

Ik heb maar een klein stukje van Emiel gezien, en ik moet zeggen dat ik er me heel wat anders vanhad voorgestelt. Heb hem een keer op video gezien, toen vond ik hem veel beter!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:36

Ik heb ook een stukje vandaag van Emiel gezien, en ik heb wel eens betere van hem gezien.... ik begreep ook niet waarom hij niet naar de kleine ring ging, aangezien hij in de grote ring een stukje van 10 bij 10 afzette! 't Was megasaai.... gelukkig had ik gezellig gezelschap Haha!.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:43

Hij was door zijn rug gegaan (zei ie) Dus dat zal de reden wel geweest zijn.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:52

Ik ben op de valreep ook nog even naar Paard Ahoy gegaan. Emiel Voest niet gezien, maar wel de laatste show van de Parelli-adepten. Parelli vond ik wel erg leuk om te zien (voor de verandering eens 2 ontspannen paarden in de ring ipv stresskippen).

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:12

Ja Parelli had ik ook gezien, was fijn om naar te kijken

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:26

Ik vond de show inderdaad redelijk *gaap* terwijl dat de reden was (oa) om er heen te gaan,
wel vond ik die appeloosa zeer indrukwekkend *kwijlt na*

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:36

Ik ben vandaag ook geweest. Ik had me best verheugt op de show van Emiel. Ik vond het ook errug tegenvallen, ik had er veel meer van verwacht.
De dingen die hij vertelde leken me niet meer dan vanzelfsprekend. Ben ook halverwege gaan shoppen, zo boeiend vond ik 't...
Echt spectaculair

De loting vond ik ook errug vaag, waarom een pak zaagsel verloten??? Lekker nutteloos....

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:44

Ik ben gisteren geweest, Voest was behoorlijk door zijn rug gegaan, maar deed het toch nog aardig met zijn assistente en een leuke appaloosa!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:38

Had je ook gezien hoe de parelli instructeur subtiel kritiek leverde op Emiel Voest Haha! ? Door ff te laten zien dat je niet hoeft te blijven "scheeuwen" en de commandos te herhalen door zo komisch te wiebelen. Deed daarbij even de Emiel Voest "dans" Cool "Net alsof je vriendin achter je gaat staan en de hele tijd blijft roepen doe de afwas doe de afwas doe de afwas doe de afwas... De mijne zegt het maar één keer en dat is genoeg" Haha! .

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:42

Don_Marcello schreef:
"Net alsof je vriendin achter je gaat staan en de hele tijd blijft roepen doe de afwas doe de afwas doe de afwas doe de afwas... De mijne zegt het maar één keer en dat is genoeg" Haha! .


Nou bij mijn kinderen moet ik het wel heeeeeeeeel vaak zeggen en dan werkt het nog niet altijd...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 17:39

Don_Marcello schreef:
Had je ook gezien hoe de parelli instructeur subtiel kritiek leverde op Emiel Voest Haha! ? Door ff te laten zien dat je niet hoeft te blijven "scheeuwen" en de commandos te herhalen door zo komisch te wiebelen. Deed daarbij even de Emiel Voest "dans" Cool "Net alsof je vriendin achter je gaat staan en de hele tijd blijft roepen doe de afwas doe de afwas doe de afwas doe de afwas... De mijne zegt het maar één keer en dat is genoeg" Haha! .


Nou, picture dus ff dat wiebelloopje.... zing "heb je even voor mij..."

Past perfect he? Haha! Vingers aflikken

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:32

Wij hebben gewoon een afwas machine want mijn vriend is aan 1 oor doof dus ik kan wel blijven gillen dat ie de afwas moet doen!!!!

Doe ik nog wel een wiebeldansje voor hem maar dan om een andere reden........... Knipoog

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:39

Ik vind niet dat je Emiel Voests hele methode kunt weggooien op één show.
Ik vond wat hij nu deed ook allemaal wel erg van het niveau 1 + 1 = 2, maar volgens mij was de show ook meer gericht op mensen die nog weinig tot niks van 'zijn' methode weten. Een soort eerste introductie tot natural horsemanship, dus. En ja, er zíjn mensen die er (nog steeds) nauwelijks iets van gehoord hebben, en ik denk dat het voor hun ook een hele leuke show was. PennyBitch, dat jij het met je verzorgpony deed... kon je het ook bij wildvreemde paarden, die je voor het eerst zag, en dan in een showring met drukke mensen, muziek en heel veel drukte er omheen? Ik ga ook al lang zo met paarden om, maar niet zo 'uitgewerkt' als hij het doet, en ik zou nooit in vijf weken tijd een jong paard kunnen beleren zodat je die na die vijf weken zonder bit kon rijden (okay, granted, ik zou helemaal geen paard dressuurmatig kunnen beleren, maar goed Knipoog). Veel van wat hij doet kende en deed ik ook wel, maar elke keer als ik dit soort demonstraties zie leer ik er toch weer wat bij. En daarvoor kijk ik ze, om er wat van op te steken. Niet om de methode klakkeloos over te nemen of te 'keuren', maar om eruit te halen wat mij aanspreekt.

Ik vond Parelli ook erg leuk, maar ik snap niet hoe iemand kritiek erop kan hebben dat Emiel Voest mensen geld uit hun zak klopt, maar wél Parelli okay vindt. Dat is pas een afzetter... Ik vond de show prachtig, maar kom op! Een carrot stick (lees: zweep die iets steviger dan normaal is) voor 30 (dertig!) euro, een halster van 30 euro (wat ergens verderop voor 8 euro hing), touwen van weet ik hoeveel geld, een verléngstukje voor de carrot stick (lees: zweep)... Dat vond ik eigenlijk behoorlijke geldklopperij. Ook kun je zijn boek niet normaal los kopen, nee, dan móet je direct zo'n heel pakket aanschaffen (wel het eerste boek, maar niet de herziene versies). Ja doei, hé! Ik wilde graag een boek kopen, maar ik heb nu maar Natuurlijk Paardrijden van Hempfling gekocht. Heb ik voor dat geld meer aan dan voor een touwtje van 25 eurootjes.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:47

Ik ben er heel simpel in. Ik geef geen cent aan welke goeroe dan ook. Wat ik wel doe is kijken en gebruiken. Kom op zeg. Je kan zelf een heleboel zonder dat je er zoveel geld voor hoeft uit te geven. Wat PB al zegt, gewoon spelenderwijs.

Wel interessant vind ik dingen als TTouch en Centered Riding.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:52

promptertje schreef:
Ik heb ook een stukje vandaag van Emiel gezien, en ik heb wel eens betere van hem gezien.... ik begreep ook niet waarom hij niet naar de kleine ring ging, aangezien hij in de grote ring een stukje van 10 bij 10 afzette! 't Was megasaai.... gelukkig had ik gezellig gezelschap Haha!.


dat had ik nu ook Haha!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:45

Fasel schreef:
Ik ben er heel simpel in. Ik geef geen cent aan welke goeroe dan ook. Wat ik wel doe is kijken en gebruiken. ...
Wel interessant vind ik dingen als TTouch en Centered Riding.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Het enige wat ik koop zijn boeken, maar ik ga echt geen 'speciale' spullen kopen. Wat met zo'n 'leadrope' kan kan ook gewoon met een longeerlijn of een ander stuk touw.
Ik vind al die methodes (die allemaal claimen de Ware Manier te zijn Knipoog) erg interessant, en ik kijk ernaar en lees erover, en dan haal ik er zelf uit wat ik leuk, goed of zinnig vind.

Een vriendin van mij is wel op cursus bij Emiel geweest, en het gaat nu een stuk beter met haar en haar paard. Ze heeft er echt wel veel van geleerd. Maar ik ben blij dat ik dat met mijn Santa niet nodig heb, want het kost echt klauwen met geld...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:04

Over dit soort zaken gesproken. Kent iemand dan Alex Ryder? Een wat minder bekende goeroe. Staat liever niet teveel in de publiciteit. Schrijft wel zinnige dingen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:23

Nee, die ken ik niet. Ik ken zelf Chris Iwan ("Een Paard Liegt Niet", aardig introductie boekje!), Marenka Pala ("Hulde aan de Manegepony", zij was de eerste waarvan ik las over communiceren met paarden) aan onbekendere mensen, en die boekjes zijn vooral lekker leesbaar en een leuke intro. Geen foto-boeken, maar gewoon uitleg over hoe een paard denkt en dingen ervaart.

Heeft die Alex Ryder een boek geschreven waar ik eens in kan kijken, of een website ofzo?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:56

Alex Ryder zit in Nederland. ik geloof www.stalmidnight.nl Op zich interessante dingen maar ik dacht erover met Maaraak zoiets te doen omdat ikhe t toen nogal moeilijk had met hem. Moest ik hem een week alleen achterlaten. Nou, en dat doen we dus net niet he

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:10

Bad Gateway, zegt hij, maar ik zal eens gaan zoeken.
Een week achterlaten zou ik alleen doen als ik heeeel goed gecontroleerd had hoe het er daar aan toe ging, en ook mensen had gesproken die dat al eens gedaan hebben. Echt niet zomaar.

Ik denk dat je daar ook weinig aan hebt, omdat het probleem vaak helemaal niet alleen maar bij het paard ligt. En dan kun je je paard wel opnieuw op laten voeden, maar als daarna de communicatie tussen jullie nog steeds mis gaat, dan ben je 3 maanden later weer terug bij af.

Hoe ben je uit de problemen gekomen met je paard?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:14

Juist. Dat was dus ook mijn reactie. Niet alleen het paard moet mee gewerkt maar juist ook de ruiter. Wat heb ik er nou aan als ik nadien niet weet hoe ik het een en ander moet uitvoeren.

Gelukkig is het allemaal goedgekomen met mij en het draakje maar toch.

Oh dan is de link veranders ik kijk even voo rje.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:15


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:27

Merci! Lachen

Fijn dat het bij jullie goed is gekomen! Tis toch lastig als het allemaal niet wil lukken, enzo... Ik heb zelf toevallig gelukkig een pony getroffen waar het zó goed mee klikt, en we hebben elkaar netjes opgevoed. Maar als ik naar sommige kennissen van me kijk, oei oei... fijn dus dat het goed is gegaan! OK dan!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:55

Nimue schreef:
Ik vond Parelli ook erg leuk, maar ik snap niet hoe iemand kritiek erop kan hebben dat Emiel Voest mensen geld uit hun zak klopt, maar wél Parelli okay vindt. Dat is pas een afzetter... Ik vond de show prachtig, maar kom op! Een carrot stick (lees: zweep die iets steviger dan normaal is) voor 30 (dertig!) euro, een halster van 30 euro (wat ergens verderop voor 8 euro hing), touwen van weet ik hoeveel geld, een verléngstukje voor de carrot stick (lees: zweep)... Dat vond ik eigenlijk behoorlijke geldklopperij. Ook kun je zijn boek niet normaal los kopen, nee, dan móet je direct zo'n heel pakket aanschaffen (wel het eerste boek, maar niet de herziene versies). Ja doei, hé! Ik wilde graag een boek kopen, maar ik heb nu maar Natuurlijk Paardrijden van Hempfling gekocht. Heb ik voor dat geld meer aan dan voor een touwtje van 25 eurootjes.


Heuj, eindelijk iemand met wie ik mee kan praten. Haha! Een gewoon zweepje, een gewoon touwhalster en een gewoon touw scheelt al 100 euro. Haha! Ik snap niet dat hij voor een touw 30 euro kan vragen. En voor de carrot stick ook niet..
Ik vond zijn show wel heel mooi hoor, maar dit is idd geld afklopperij.