Ik vroeg me af of er animo is voor een ritje in het Belgisch Limburgse Gruitrode. Hier zijn prachtige ritten zoals de duinengordel, oudsberg,... We kunnen samenkomen bij een ruitercafé en daar (of onderweg) iets gaan eten of drinken.
Ben je zelf van daar in de buurt of wil je er gewoon eens met een groep naartoe ofzo?
BWPcookie
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-15 12:25
Ik woon er zelf (nog maar een half jaartje) Ik heb mijn paard aan huis staan maar ben altijd alleen om te rijden. Daarom leek het me leuk als ruiters of amazones waren die hier eens graag komen rijden. Want de omgeving is werkelijk prachtig!
Zit niet allemaal in de buurt maar sommige komen wel tot hier (TS oa ). Ik zit btw wel vlakbij Denk dat jij in de buurt van het Zavelbos zit zo te lezen?
In de venhovenstraat zit de longhorn, dat is een soort van westerncafé, en vanuit daar zie ik ook vaak mensen vertrekken, misschien kun je daar eens informeren?
Oh leuk, ja ik woon op het ruiterroutenetwerk. Vlak bij Stoeterij Dorperheide (Ludo Phillipaerts) Ik hoef maar de straat over te steken en dan zit ik in het bos. Inderdaad ook vlakbij het zavelbos. Ik ben al eens gaan informeren bij de Longhorn maar daar is niet direct iets uitgekomen. Toch bedankt voor je tip. @ Sabine, als je zin hebt om eens te gaan rijden mag je het altijd laten weten. Ik zal op het topic dat jij aangaf ook eens een post plaatsen. Dank je!
Anoniem
Geplaatst: 16-02-15 12:39
Je zit dan wel dichter bij de Longhorn dan bij het Zavelbos Al is alles relatief natuurlijk Ben misschien al wel eens voorbij jou gereden, is zo'n beetje mijn (grote) achtertuin daar
Wil zeker wel eens afspreken Maar nog niet nu meteen, hebben beetje sukkelperiode achter de rug en zijn net weer aan het opbouwen, eerst even zien hoe dat gaat lopen voordat ik 'gekke dingen' ga doen, haha
Ja ik woon inderdaad heel dicht bij de longhorn, maar kom regelmatig in het zavelbos (al dan niet per toeval) afstand is inderdaad relatief Ik begrijp dat je eerst terug wil opbouwen. Kijk maar als je zin hebt mag je altijd iets laten weten!
Anoniem
Geplaatst: 16-02-15 12:52
Is prima Wat voor paardje heb je eigenlijk? En op welke manier/wat voor afstanden rij je zoal?
Je kan ook altijd eens deze richting uit komen, spreken we bv. af aan knooppunt 108 of dergelijke (heb ik met TS van het andere topic ook al eens gedaan) en kunnen we ook eens de andere kant uitrijden, afhankelijk van welke afstand je wil doen .. Mogelijkheden genoeg hier
Ja lijkt me ook heel leuk. Ik heb een BWP merrie van 20 jaar, braaf en heel verkeersmak maar toch voorwaarts (leeft helemaal op als we in het bos zijn). Mijn man gaat meestal met de fiets met mij mee (of al joggend). Ik doe afwisselend wat stap, draf en stukje galop. Gezien haar leeftijd zorg ik wel dat we voldoende opbouwen/opwarmen en uitstappen. Qua afstand heb ik eigenlijk geen idee, we rijden meestal 2 uurtjes (gemiddeld) maar met mijn buren (waar ik vroeger woonde) gingen we ooit een volledige voor of namiddag. De mogelijkheden zijn hier inderdaad onbeperkt
Ok, fijn Ik ben zelf meer een trektochtruiter dan een endurance-ruiter zeg maar. We gaan graag het bos in, voor een paar uur of afstanden van 20-30 km (in de toekomst weer, nu nog niet natuurlijk) maar dan voornamelijk stappen met af en toe wat draven of een stukje galop. Dus niet de hele rit in draf afleggen ofzo, dat vinden we allebei doorgaans niks (al wil pony de ene dag gerust meer werken dan de andere, maar dat geeft hij zelf wel aan, zal je wel merken, haha)
Oh leuk, ja zo rijden wij ook meestal. Gisteren ben ik nog op de oudsberg geweest, man wat prachtig en zeker met dit weer. Is Boke (uit het onderschrift) jouw pony? Prachtig dier! Zo te lezen wel wat meegemaakt.
Anoniem
Geplaatst: 16-02-15 13:21
Zal vast! Was misschien ook veel volk daar op zo'n mooie dag
[***] is inderdaad mijn pony Maar niet degene waar ik jou mee ga opschepen Heb er nog eentje.. [***] Niet dat die minder speciaal is, maar bon
Oh leuk! Heel herkenbaar die plaatsen. De doorwaadbareplaats is ook mijn volgende bestemming, ik heb hem alleen nog niet gevonden (rij meestal een beetje kris kras zonder kaart ) Cobe is ook een leukerd hé! Lijkt heel veel op mijn pony van vroeger. En het kapsel.... net hetzelfde als dat van Santa (mijn paard).
Doorwaadplaats is makkelijk te vinden, met kaart Als je geen kaart hebt of wil meenemen kan je ook op www.paardenprovincie.be kijken, daar kan je online je route uitstippelen en dan gewoon de nummers in je gsm zetten ofzo, doe ik ook (en rij hier in de buurt natuurlijk ook gewoon van de route af, niet alles is route ).