[P] Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

[P] Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:25

Hey bokkers!

Ik en nog wat mede-fotografen/paardenliefhebbers leken het leuk om eens een (paarden)fotomeeting te organiseren in het noorden van het land. Namelijk in het bos: Appelbergen! Appelbergen is een bos met veel mogelijkheden, er is een zandvlakte aanwezig, maar ook heide, een plas en in de buurt evt. nog weiland.

Aangezien het nu nog niet erg geschikt weer is leek mij maart een goede maand om dit te doen. En waarom niet alvast plannen, zodat iedereen ook kan?

Maar dan moet er natuurlijk wel animo voor zijn! Zijn er mensen in de buurt met paarden of fotografen die dit een leuk idee lijkt?

Als er genoeg reacties komen kunnen er eventueel alvast andere zaken zoals een datum overlegd worden :)

Ik ben benieuwd!

(Als er overigens mensen zijn die al ervaring hebben met organiseren, hulp is altijd welkom! Dit is voor mij namelijk de eerste keer)
Laatst bijgewerkt door Fearn op 29-01-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Re: Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:54

Hier enkele foto's voor een indruk van de omgeving:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarmaWitch

Re: [P] Animo fotomeeting Appelbergen? (Glimmen, Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:30

Ik wil je sowieso wel helpen organiseren en lijkt me sowieso leuk! Is mooie omgeving haha...

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:28

Ik zet even een stipje, het is echt supervlakbij en misschien een mooie kans mijn portfolio wat uit te breiden. :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:30

Oke super! Ook mensen met paardjes uit Groningen? :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:30

Ik kan Erwin vragen. Hij heeft bokt maar is vrij weinig online

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:34

Leuk, ik wil mijn twee shetlanders graag opgeven als model. :) Zal morgen even foto's van ze plaatsen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 00:34

Top, harstikke leuk! Ik zet alvast een aantal data hier neer, graag aangeven welke jij zou kunnen!

Dit even invullen als je je wilt aanmelden!

Fotografen:
Naam:
Fotografienaam:
Website:
Beschikbaar: 7 maart / 14 maart / 21 maart / 26 maart (even vetgedrukt welke je kunt)

Modellen:
Naam:
Naam van je paard(en):
Ras paard(en):
Linkje van foto(s):
Beschikbaar: 7 maart / 14 maart / 21 maart / 26 maart (even vetgedrukt welke je kunt)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:46

Fotografen:
Naam: KarmaWitch
Fotografienaam: Fajar Fotografie
Website: Fb pagina Site

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:23

Ik kan sowieso één paard meenemen, eventueel ook wel beide. Staan op steenworp afstand van Appelbergen. Is een Tinkerruin van 1.65m en zijn moeder van 25.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:07

Aangezien er nog niet veel aanmeldingen zijn, lijkt het mij prima als je er twee meeneemt! Zo lang er dan iemand met je mee komt die het andere paard dan kan vasthouden :) Leuk! Je kunt het lijstje iig wel invullen :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:19

Berdien volgens mij ken ik die 2 dan wel...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:21

Model
Naam: Berdien
Namen paarden: Flynn (en Jessie)
Ras: Tinker(s)
Foto: [ITP] Het is bont, het heeft veel haar en het is héél stoer! (wel in zomertenu, ze zijn nou een stuk hariger :+ )
Beschikbaar: tot nu toe alle dagen

Dat zou heel goed kunnen KW :)

Zal deze meet overigens ook even doorgeven aan stalgenoten/mensen in de buurt :j

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:24

Jaaa die ken ik! Stoere Flynn en zijn mama :) oma van stal!
Wijs erwin ook even op dit topic ;) vindt ie heel leuk! Weet ik zeker haha

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:29

Wel even een tipje: ga alsjeblieft niet met paard het water in daar.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:32

Moerassig

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:33

Enorm niet toegestaan ;) Sowieso mag je er 'weinig', het is wel zaak om daar ook met de fotomeet rekening mee te houden. Ik zou paarden ook niet los gooien op de zandverstuiving...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:02

Nee klopt hoor! In het water gaan was ik ook niet van plan. Maar misschien gewoon het water op de achtergrond oid.

Over het losgooien, zou dat met hekjes ook niet mogen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:41

Zou ik niet doen. Het is een druk gebied met veel wandelaars en veel loslopende honden, bovendien met een drukke weg aan de ene kant, het spoor aan de andere kant en gaan ze toevallig niet een van die twee kanten op dan belanden ze in het moeras als ze over/door het draadje gaan. :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:08

Ik ben stalgenootje geweest van Berdien en organiseer op meerdere locaties in noord-nederland fotomeetings, echter heb ik de Appelbergen altijd links laten liggen. Waarom?

Omdat het er niet zo groot en vrij druk bezocht is. Er is in het grootste gedeelte erg weinig licht en de zandvlakte is ook erg klein (en donker). Ik zou niet weten waar je 4 paarden met zo'n 12 mensen er omheen gaat laten zonder dat je andere bezoekers in de weg loopt of in conflict komt met honden of kinderen. Zelfs wanneer ik buiten reed in het weekend (alleen met een rustig en braaf paard) had ik daar soms al moeite mee. Nergens is een geschikte plek om een paddock af te zetten voor losgooifoto's. Er valt qua natuurlijk ook niet zo heel veel te halen omdat het mooiste gedeelte veel te nat is om te komen, wat ook niet is toegestaan.

Ik raad je het dus ook ten zeerste af om er een meeting te organiseren. Een kleine privéshoot, ala, maar een fotomeeting :n

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 00:28

Hmm, oke.. ik heb zelf wel eens fotoshoots in Appelbergen gemaakt wat op zich wel leuke foto's heeft opgeleverd. Maar misschien is het anders een idee om het bij slechts enkele fotografen en 4 paarden te houden? Ook jammer anders om dit gelijk weer af te blazen :(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:00

Mwah, zo stellig zou ik het niet willen stellen. Je moet geen hele grote meetings willen organiseren, en losgooien is zoals ik al eerder zei geen goed idee. Maar voor portret/rijfoto's met een klein clubje paarden is het wel geschikt. Doe het dan niet op zondagmiddag :+ Maar op zaterdagochtend valt het er nog wel mee hoe druk het is. Pas in de middagen wordt het echt druk daar, dan moet heel Groningen daar z'n kinderen uitlaten.

Als je rekening houdt met de beperkingen van het gebied én andere bezoekers en je hebt geen tien paarden er rond lopen dan moet je een heel eind kunnen komen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 10:55

Ja, dat lijkt mij ook een goed idee. Ik was ook niet van plan om 10 paarden over de zandvlakte te laten rennen oid, hahaha. Misschien kunnen we dan een soort plan maken om een beetje te verspreiden, bijv 9:00 gaat dat paard op de heide, en het andere paard op de zandvlakte, en weer een ander paard op een bospad, en dan wissel je daarna weer om, etc etc. Er zijn overigens genoeg plekjes waar je mooie foto's kunt maken en waar je vast niet erg veel last zult hebben van mensen (of waar je rekening met elkaar kunt houden). Bij de heide is bijvoorbeeld zo'n paadje dat loopt van de zandpad naar weer een bospad richting die plas etc. Daar kun je ook weer op die paadjes er tussenin gaan staan. (dat loopt een beetje omhoog op een heuveltje). Dan kunnen andere mensen er gewoon langs lopen.

Maar wat zal ik zeggen, de twee shets van _Lindy_, de tinkers van Berdien en nog één paard erbij? Of zal ik het hier bij laten.

En qua fotografen zou ik dan zeggen minimaal 4 en maximaal 5.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:26

Ik heb kort geleden sloot gehad met Jan Lenting in dat gebied. Kan wel fijn paar foto's droppen hier...

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:48

Hoi!
Ik fotografeer zelf nog niet zo lang, maar vind het wel erg leuk om te doen en om te oefenen. Daarom ben ik al een tijdje aan het kijken naar een bereikbare fotomeeting om te oefenen met mijn camera. Glimmen ligt zo'n 25 km van waar ik woon dus is in principe bereikbaar voor mij, en ik zou het dus leuk vinden om mee te gaan. Alleen kan ik door mijn beperkte ervaring niet garanderen dat ik goede foto's maak, zou het mogelijk zijn dat ik mee ga als extra fotograaf? Dat je gewoon een stel fotografen hebt die sowieso meegaan, en dat ik mee ga "voor spek en bonen" als het ware? Als er dan goede foto's uitkomen is dat mooi en kan ik die aan de modellen doorspelen, maar als ze dan allemaal mislukken maakt het eigenlijk niets uit omdat je toch die andere fotografen hebt...

Het hangt voor mij (als ik mee mag uiteraard) wel af van de datum en vervoer. En ik moet mijn ouders nog vragen of ik wel mee mag :+ .

De foto's in het topic in mijn onderschrift zijn door mij gemaakt, en ik heb even wat foto's geupload om als voorbeeld te gebruiken:

Portret foto Tinker
Oog-foto Tinker
Portret foto Fries zonsondergang
Portret foto hele lichaam jaarling
Actie foto Tinker en Fries

De volgende is een typisch voorbeeld van waarom ik niet echt goede foto's kan garanderen, voor aantrekkelijke foto's ben ik gewoon nog erg afhankelijk van het weer e.d.
Actie foto Tinker

Edit: 26 maart kan ik sowieso niet, de rest zal ik zo gelijk even kijken en ik zal ook gelijk met m'n ouders overleggen.