De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:10

Oke, via FB kwam ik deze pagina tegen, die me ontzettend leuk leek als uitdaging! Wie weet ooit eens een volledige marathon, maar dit leek me voor nu erg gaaf om te doen!

We hebben het er met een aantal op de app al over gehad, maar ik ben benieuwd wie serieus interesse heeft om mee te doen.

Het gaat dus om: De Elfsteden Estafette

210 km hardlopen, waarvoor je van vrijdagavond 12 juni tot zaterdag 13 juni de tijd hebt. Een team bestaat uit 6 tot 12 deelnemers, die allemaal dus etappes moeten rennen. Deze etappes zijn verschillend van lengte en mag je zelf indelen. Over het hele parcours moet iemand meefietsen met de hardloper, om de route te bekijken en de loper van eten/drinken en motivatie te voorzien. Daarnaast zijn er begeleidende auto's waar de andere deelnemers inzitten en voorraad is.

Het is wel de bedoeling dat er behoorlijk doorgelopen wordt, á 10 km per uur, maar daarover ga ik nog even mailen.

Dit is in principe een besloten meeting van het Hardlooptopic, maar evt mogen meer mensen zich aansluiten om een team compleet te maken. Wel hopen we dan eens te meeten of op een andere manier de voorpret samen te beleven!

https://www.facebook.com/StichtingLoope ... te?fref=ts

Wie durft? *\o/*

*er zijn nog véél vragen, hierover wordt nog gemaild en als er nuttige dingen geantwoord worden dan plaats ik deze natuurlijk :) *

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:16

:wave: :D

Gezellig!

elenaMM77

Re: De Elfstedentocht, maar dan rénnend! *besloten*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:19

ahh weer een nieuwe elfsteden..
is dit een eenmalige unieke, of wordt het een blijvertje?

gaat het draadje volgen, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:20

Als ik het goed begrijp is het een tweejaarlijkse actie, net andersom met de Hondsrug Estafette :).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:37

ik meld me!!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:41

tof!!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:20

Ik wil eventueel wel een stuk op de fiets mee...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:06

Lijkt me gaaf!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:02

Oooooh klinkt vet! Hoeveel km moet je per persoon minstens afleggen? En gaat het snachts dus gewoon door?
Woont iemand in de buurt of nemen we een hotelletje? :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 21:17

Het gaan snachts gewoon door! Per persoon heb ik nog niet gevraagd, heb ze al bestookt met mailtjes.... :P
Ik vrees dat slapen er niet echt in zit, maar dat stond in mn vragenlijstje, dus wie weet krijgen we antwoord!

Ik heb inmiddels wel van heel wat familieleden ook reactie terug en misschien ga ik met de familie een groep vormen. Worden we tegenstanders, hihi! Qua organisatie nog heel even onder voorbehoud dus ;).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:38

Ik heb net een pb'tje gestuurd naar Sting en die vond het idee erg leuk!
Als fotografe voel ik mij natuurlijk aangesproken om de bokkers te steunen en te voorzien van foto's!

Wel afhankelijk van werk, ben momenteel namelijk druk naar werk op zoek en zo ver vooruit plannen is altijd een beetje lastig daardoor. :)

I.i.g. bij deze mijn stipje en ik lees graag mee. :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:48

Oeee foto's! Dat is altijd leuk! :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:47

yeahhh ik ben erbij :9
onder voorbehoudt als we weten hoe hard we precies moeten rennen

ene magda foto's altijd goed :j

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:38

Misschien moeten we even een lijstje maken met wie er mee wil? :

Hardlopers:
1 Sting (onder voorbehoud, misschien met familieleden )
2 SteffiiY
3 Eline ?
4 BusyMissy ?
5 Annetje
6 tinkert_tje ( onder voorbehoud, afwachten wat de gemiddelde loopsnelheid moet worden)
7 Sunshine ( onder voorbehoud, afwachten wat de gemiddelde loopsnelheid moet worden)

Fietsers (weet alleen niet of het de bedoeling is om echt alleen mee te fietsen, kan zijn dat er afwisselend gelopen moet worden):
1 ynskek

Fotografe (onder voorbehoud)
1 magda_90

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:45

fietsen kan ik... lopen niet

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:12

Ik heb mail terug van de organisatie, dat alles online komt op 8 november. Daarop heb ik gereageerd dat we het jammer vinden dat je dan maar zo weinig overleg-tijd hebt, en kreeg ik reactie dat hij mij wel wil bellen. Dus ik ga hem zo mijn nummer maar sturen ;).

Wel weet ik vast dat er gewisseld mag worden teamleden mocht iemand geblesseerd zijn. Ik weet niet precies hoe dat dan in zn werk gaat, maar als er dus iemand, om wat voor reden dan ook, niet meer kan/wil, dan mag er iemand anders in de plaats.
Deelname is vanaf 16 jr (had ik ff gevraagd ivm neefjes ;) ), en rust pakken kan je in je eigen begeleidende auto. Dus niks hotelletjes :P.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:02

goed bezig sting ik ben benieuwd
we horen het wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:05

Ik ga dit topic eens doorspelen aan manlief, shoeffie hier op bokt. Dit is typisch iets voor hem om aan mee te doen. Een kleine roparun eigenlijk. :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:06

tinkert_tje schreef:
yeahhh ik ben erbij :9
onder voorbehoudt als we weten hoe hard we precies moeten rennen

ene magda foto's altijd goed :j

Hoe snel maakt niet echt uit toch? Zetten we de snellere achteraan en die halen deachterstand toch wel in? Ik ren ook niet hard. Zeker niet als er meer kms gerend moeten worden.

Ben benieuwd wat de organisatie verder gaat zeggen!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 18:25

@Annetje: Tinkertje had ook gemaild en toen bleek de gemiddelde snelheid op ong 10 km/uur te liggen. In hoeverre het uitmaakt als je dan gemiddeld 9 km per uur loopt weten we dus niet. Ik kan best 10 km lang, 10 km/uur lopen, maar als je 3 ronden zou moeten.... dan wordt dat al weer een stukkie lastiger! En sommigen hebben nou eenmaal een wat lager looptempo, dan moet een ander weer flink compenseren om dat in te halen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:41

Busymissy heeft geloof ik een behoorlijke loopsnelheid ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:56

Ik ben zeker van de partij als het allemaal doorgang gaat vinden (blessures daargelaten natuurlijk, maar dat weet je helaas nooit van tevoren). 10 km/h kan ik volhouden ook op de langere afstand :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:16

Ik kan nu nog geen 10km p u volhouden en ren ook nog maar 5 km, maar misschien kan ik dan als reserve. Ik ga er vanuit dat ik in de tijd die nog rest best naar de 10 á 15 kan trainen, maar of ik dan ook nog 10km p u trek?

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:27

Ik ga het topic voorlopig in ieder geval even volgen. Ik kan als jullie dat willen sowieso voorzien van tips wat handig is, omdat ik een keer of tien mee gedaan heb met de Roparun van teamcaptain, fietser, chauffeur en loper.

Als ik mee loop afhankelijk van de gekozen strategie, mag je bij mij rond de 12 km per uur rekenen.

Grappig dat ik dit roep terwijl ik op dit moment na een korte blessure weer aan het opbouwen ben en blij ben met 5 km lopen. Maar goed het duurt nog wel even.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 18:04

Zo, ik heb contact gehad met de organisatie, heel fijn!

De gemiddelde snelheid mag ook op 9,5 km/uur liggen, en ik denk dat dát wel moet lukken.

De afstanden van de etappes mag je zelf bepalen, dus als je ergens last van krijgt mag je die acuut inkorten of elke 2 km wisselen, als je dat wilt. Dus helemaal zelf uit te kiezen.

Er wordt gelopen van vrijdagavond 6 uur (dan starten de langzaamste teams) tot vrijdagmiddag 5 uur (streeftijd finishers, liefst alles binnen 1 uur te finishen).

Er moet constant 1 persoon uit het team lopen en 1 persoon uit het team rennen. Meestal zijn er 2 volgauto's met de andere teamleden. Iemand mag ook alleen maar rennen of alleen maar fietsen.

Er zijn 3 checkpoints met water/thee/koffie en toiletten, de rest moet je zelf regelen.

Omdat wij niet gewend zijn estafettes te lopen mogen wij bellen als we meer willen weten.

De inschrijvingen staan op FB als een max van 50 teams, met nu nog 30 inschrijvingen over. Je kan je nu al voor-aanmelden en dan heb je 'gegarandeerd' een startbewijs, dat zijn dus de 20 teams die al vergeven zijn.

Ervaring met GPS en navigatie is handig, omdat je ook midden in nacht door onbekende dorpjes moet lopen. (maar dit kan geoefend worden lijkt me :) ).

Tot zover volgens mij alles genoemd, mocht iemand nog vragen hebben, dan mag dat. Qua prijs; ongeveer gelijk aan de andere estafettes (heb beloofd daar niks over te zeggen ;) ).