Omg. Dr/Gr meer mensen interesse in bitfitter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sam

Omg. Dr/Gr meer mensen interesse in bitfitter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:07

excuses aan de modjes als het hier niet goed staat..

Hallo,

binnenkort mag ik mijn paard weer wat oppakken en trainen. Nou heb ik al een poosje vragen bij het bit dat ik gebruik, of deze wel goed ligt in de mond van mijn paard. Nou leek mij het handig om een bitfitter langs te laten komen. Heb hier nog geen ervaring mee maar ooit moet de eerste keer zijn. Nou vroeg ik mij af, zijn er wellicht nog meer mensen in mijn omgeving (stadskanaal) die ook wel interesse hebben in een bitfitter? Ik heb verder geen locatie en ook nog geen bitfitter op het oog dus er is heel wat bespreekbaar als we wel een groep vormen. Ik wil ook best met de trailer heen en weer rijden maar niet te ver weg uiteraard.

Dus zijn er mensen die ook ook aan een bitfitter denken? Meld je dan even in het topic en wie weet kunnen we zo iets organiseren :o

Groetjes
Jessica

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:13

Lijkt me altijd interessant, helaas kan ik al niet verplaatsen.

jes_sam

Re: Omg. Dr/Gr meer mensen interesse in bitfitter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:14

waar zit je sanne?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:24

Uithuizermeeden sta ik op een stal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:59

eh gewoon wat bitjes lenen en proberen? je kunt met 1 keer rijden toch niets er over zeggen. En verkooppraatjes worden er al genoeg gehouden ;)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 14:03

Ik ken niet zoveel mensen waar ik allemaal bitjes van kan lenen... Ik weet niet hoeveel een gemiddeld persoon aan bitjes heeft.. Maar ik heb alleen zijn oude bitje en het huidige bit. Zijn oude vond ik te krap en deze is wel goed qua lengte volgens mij maar jammer genoeg vrij dik en voor mijn paards mond waarschijnlijk te dik..
Overigens ben ik gewoon aan het oriënteren hoor :) en kijken of er wellicht meer mensen waren. Binnenkort moet mijn paard tot naar de tandarts dus wou aan hem ook even vragen wat hij van het huidige bit vind. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:49

ok, ik heb namelijk in de loop der jaren wel 20 bitten verzameld. En wat gebruik je? alleen een enkelgebroken bustrens, haha. Maar ik heb wel paarden gereden op een dubbelgebroken bitje. Mijn paard kan niet zo goed over aurigan, dat is ook een kwestie van uitproberen (maar merk je niet na 1 ritje). Ik heb het idee dat aurigan 'bijt', ook al is het bit verder hetzelfde van vorm, dat ze liever rvs in de mond heeft.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:03

Ik heb nu als ik het zo uit mijn hoofd goed zeg een dubbelgebroken bustrens, maar meer naar de ringen zeg maar wordt het dikker en naar mijn idee kan mijn paard zijn mond dan niet meer sluiten. Maar bedankt voor je tip ;) Ik zal even rondkijken op internet of er zoiets ongeveer is alleen dan niet 1 die dikker wordt naar buiten toe..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:46

HAR -> BM

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:50

jes_sam schreef:
Ik heb nu als ik het zo uit mijn hoofd goed zeg een dubbelgebroken bustrens, maar meer naar de ringen zeg maar wordt het dikker en naar mijn idee kan mijn paard zijn mond dan niet meer sluiten. Maar bedankt voor je tip ;) Ik zal even rondkijken op internet of er zoiets ongeveer is alleen dan niet 1 die dikker wordt naar buiten toe..

Ik weet niet waar je woont, maar mogelijk valt er eens wat af te spreken. Ik heb dus diverse bitten. Een HH dubbelgebroken bustrens, die is vrij dun. Ik heb een KK dynamic, die is vrij dun, ik heb Myler (die is gek genoeg mijn paard te groot, en ik vind het een scherp bit), uiteraard ook gewone enkelgebroken bitten.
Wat is de breedte die je voor je paard gebruikt?

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 11:33

Ik woon in de buurt van stadskanaal, dorpje ervoor ;) dat is op de grens van Drenthe/Groningen..