boktmeeting Belgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wanneer kan jij?

zaterdag 21-2-2004
1 (6%)
zondag 22-02-2004
2 (12%)
zaterdag 28-02-2004
Geen stemmen
zondag 29-02-2004
4 (25%)
alle dagen :D
9 (56%)

Totaal aantal stemmen: 16


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:12

sonjabelgium schreef:
Jij op de fjord en ik op het shetje *LOL*


zie het al voor me!!! Pling *LOL* nathalieke woont nog in de buurt, maar verder ken ik er ook geen... ja toch, Tlove Lachen . we zijn al met vier, jahoe Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:53

Er al bij al maar weinig animo onder de Belgen voor samenkomsten. Blijkbaar zijn de Belgen een stuk gereserveerder op dat gebied Knipoog. Honkvast en niet te veel pottenkijkers Clown

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 22:22

en mensen zonder eigen paard????

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:40

wel beetje "vervelend" ja , dat de belgische boktkern meer in het oosten ligt...
hmm , ik ben erg slecht in orietatie, maar volgens mij valt de afstand gent- tot jullie stekje best wel mee, en nu ik mn nieuwjaar gehad heb...kan er misschien wel een extratje af ofzo..maja, wat gaan we dan doen? Clown

typische vraag Knipoog

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:30

sonjabelgium schreef:
Er al bij al maar weinig animo onder de Belgen voor samenkomsten. Blijkbaar zijn de Belgen een stuk gereserveerder op dat gebied Knipoog. Honkvast en niet te veel pottenkijkers Clown


Dit is volgens mij toch ook niet helemaal waar! Ik wil iig wel Knipoog

Ik ga wsch passen voor de rit in de krokusvakantie, 30 EUR voor een tochtje op een manègepaard vind ik toch wat teveel centjes (voor dat geld heb ik ook anderhalf uur privé-les en daar leer ik tenminste nog iets van bij), en 't gaat wsch slecht weer zijn :-P

Ik heb het al gezegd en nu zeg ik het weer Knipoog ik zou graag eens in de Ardennen op zo'n Merens gaan rijden. Hierover heeft meer info in één van de zovele vorige Belgmeetingtopics gestaan, maar 'k vind het niet direct terug. En ik - als volwassene, ahum - wil dat wel organiseren, maar dan als 't wat beter weer is. Dat is dus voor later! To be continued...

Veel plezier alvast in de krokusvakantie Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:35

Btw nav een berichtje op Bokt zit ik er over te denken me in te schrijven voor dagcursus houding en zit 1 van op http://www.paardengeluk.nl/cursussen.html

Citaat:
Dagcursus 1 houding & zit (maximaal 4 deelnemers)
Dagcursus 1 bestaat uit tweemaal een theoretisch gedeelte en twee praktijkgedeeltes. Tijdens de theorie krijgt u uitleg over het zwaartepunt van het paard, het zwaartepunt van de ruiter en hoe deze elkaar beïnvloeden. De praktijk bestaat 's ochtends uit een les zonder zadel aan de longe waarin het voelen wordt ontwikkeld, een overgang van draf naar stap zonder gebruik van de teugel en het doorzitten wordt geoefend.

's Middags bestaat de theorie uit het vinden van de juiste houding op het paard, het rijden van wendingen, overgangen en tempowisselingen met behulp van gewichtshulpen en minimale teugelhulpen. De praktijk is naar keuze aan de longe met zadel of los. Er wordt tijdens de praktijk veel aandacht besteedt aan het op de juiste manier lichtrijden (vanuit de heup in plaats van vanuit de knie) en het doorzitten.

De kosten voor deze dag zijn inclusief de lunch en eventuele paardhuur € 85,--. Wilt u uw eigen paard meenemen, dan is er stallingsruimte aanwezig. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.


Als er toevallig iemand (of een paar iemanden Knipoog) zou meewillen hebben we direct een leerrijke boeiende mini-meeting! Ik zal wel auto-rijden...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:26

leeftijd? plaats? brr krijg ik al kriebels van, maarja Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:26

ponyzotje schreef:
leeftijd? plaats? brr krijg ik al kriebels van, maarja Lachen


Euh, ponyzotje, ik ben nochtans niet blond, maar ik begrijp niet wat je bedoelt, zelfs niet tegen wie je het hebt? Tegen mij?? Schijnheilig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:41

Da's de verjaardagskolder Haha! Haha! Haha! *LOL*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:08

Wihihihi, gelukkige verjaardag, Kimberley!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:52

hahahaha ... niet gaan hinniken hé Haha! Van mij ook gefeligalopeerd *LOL*

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:16

Hey eilandje
Misschien dat ik ook wel geintereseerd ben in zo een zitcursus, ik wou dat al lang eens doen maar het was er nog nooit van gekomen.
Ik weet wel nog niet of ik ga mogen enzo, maar als er nog mensen zijn die misschien meegaan, ben ik dus misschien wel geintereseerd Haha!
Misschien dat je even iets kan laten weten ofzo als er iets vaststaat?
Alvast bedankt OK dan!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:25

saartje39 schreef:
Hey eilandje
Misschien dat ik ook wel geintereseerd ben in zo een zitcursus, ik wou dat al lang eens doen maar het was er nog nooit van gekomen.
Ik weet wel nog niet of ik ga mogen enzo, maar als er nog mensen zijn die misschien meegaan, ben ik dus misschien wel geintereseerd Haha!
Misschien dat je even iets kan laten weten ofzo als er iets vaststaat?
Alvast bedankt OK dan!


Rosaly wou misschien ook meegaan. Per dag kunnen er maar 4 mensen inschrijven. Dus wie weet zijn we al met drie? Lachen Ik wil die cursus iig ooit wel's doen, en als er nog wat bokkers me zouden willen vergezellen, is dat een goeie reden om het heel binnenkort al 's te doen. Nu ja, wel na de 30ste januari, deze maand is een beetje druk, verschrikkelijk Boos! Dus in februari bijv. En nu bedenk ik ineens iets, missch wil Amargith ook wel mee, ik zal 't eens vragen Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:11

En is het ook voor toeschouwers? Aangezien de prijs Scheve mond...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:54

Amargith wil missch ook wel mee Lachen Dus wat denken jullie, schrijven we ons in? Lachen

Angelke, dat weet ik niet, maar dat kan ik als we zouden gaan wel vragen natuurlijk!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:03

Ik doe mee! Party!!
Eilandje, ik kan alle data die jij had voorgesteld, voor mij MOET het ook wel februari zijn, aangezien ik nu "volop" Tong uitsteken in de examens zit...
De prijs was ook inclusief de huur van een paardje van daar hé?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:14

Voor 22 februari zijn er nog vier plaatsen (van de vier) vrij. Nemen we die datum? Schrijven we ons allemaal individueel in? Nog ff bevestiging vd datum en ik schrijf me in Lachen

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:23

Is dat dan een zondag?
Zoja, mag je mij ook gelijk inschrijven, hoef ik dat zelf niet te doen Tong uitsteken
Ik PB je mijn gegevens even dan Knipoog

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:35

Voila, Rosaly & ik zijn ingeschreven! Angelke, ik heb jouw vraag ook gesteld. Wie nog mee zou willen schrijve zichzelf in Knipoog

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:03

Angelke,

Antwoord op je vraag:

Citaat:
Wat betreft de toeschouwer; voor het theoretisch gedeelte kan ik het helaas niet toestaan, voor de praktijk is hij/zij, afhankelijk van de reden waarom, wel welkom. Wil hij/zij meedoen met de theorie en de praktijk bijwonen dan kan dat tegen betaling van 50 euro inclusief de lunch. Laat maar weten wat u wilt.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:41

Euhm... ik wil nu niet moeilijk doen (maar doe het lekker effe toch Haha!)
Zou het niet handiger zijn om een nieuw topic te openen ivm die cursus? Want het wordt een beetje onoverzichtelijk zo, wat gaat er nog over de boktmeeting te paard en wat niet...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:01

Ik twijfel of het wel nut heeft voor mij. M'n tinker moet ik nog een jaar vanaf blijven ...

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:31

Effe weer over het oorspronkelijk onderwerp KnipoogEr moet toch iemand initiatief nemen Haha!

Is er nu al meer geweten over de prijs als je met eigen paard komt? Want 30€ heb ik er echt niet voorover
Wie zou er eventueel meegaan?

Eventueel alternatief (of gewoon idee voor een andere meeting): wandeling in het Zoniënwoud. vb. Verzamelplaats aan een Hippodroom (Sterrebeek, Watermael Bosvoorde of Groenendael) en vertrek van daaruit. Ik zelf ken de Hippodroom van Sterrebeek en wandelwegen van daaruit richting Zoniënwoud vanbuiten. Daar is ook plaats genoeg voor parkeren van camions en trailers en er zijn minstens 3 manèges waar eventueel pony's of paarden gehuurd kunnen worden. Laat maar weten wat jullie hiervan denken. Misschien iets voor paasvakantie of zomer?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:41

Dat idee van Krisje is mss wel goed voor als het goed weer is, zoals het originele idee eigenlijk Lachen

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:45

Hoi iedereen, ik ben nog niet zo lang op dit forum maar ik zag hier even het bericht en het lijkt zo dat jullie naar de boshoef gaan in Meerhout? Ik woon daar en heb er een jaartje gereden. Het is geen manège en zeker niet allemaal manègepaardjes. Ik heb er maar een jaar gereden omdat elke week (of om de 2 weken) 30 € toch wat veel was. Maar voor 1 keer is het echt tof. Je rijdt er door de kempense bossen, het is echt fantastisch. Ik zou het zeker doen want de rust in die bossen, het genot om met de paarden onderweg te zijn is echt heel groot. Is er misschien nog iemand anders uit de buurt van Meerhout enzo? Ik zoek namelijk nog een "paardenvriendin". Mijn vrienden en vriendinnen zijn namelijk niet zo'n paardenmensen...
Ik zou graag jullie ook beter leren kennen maar spijtig genoeg moet ik rond die tijd juist geoppereerd worden. De 23ste. En het is zo'n operatie waar je nog dagen last van hebt... Maar ik kan het je echt alleen maar aanbevelen. Het is een super leuke toch en als je dan nog in het juiste gezelschap zit kan het zeker al niet mis lopen... En als het dan toch tegenvalt kom je maar een rodeoritje maken op mijn paard of de shet hahaha... ! Groetjes, Dorien