[besloten] Zoetermeerders gaan op buitenrit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

[besloten] Zoetermeerders gaan op buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 15:14

Hoihoi!
Ik had het volgende idee, en er waren al wat geintresseerden!
Ik zou het heel leuk vinden om met zijn allen een buitenrit te maken, in het bos, of strand of iets dergelijks. Gewoon lekker een heerlijke buitenrit die we voorlopig niet gaan vergeten.

Iedereen die mee wilt is welkom, en alle ideeën voor een leuke rit zijn welkom!
Ashley kwam al met een leuke site; http://themillranch.nl/
Stukje van de site;

The Mill Ranch biedt de mogelijkheid tot het maken van begeleide buitenritten.
The Mill Ranch is gelegen in een zeer mooi bos- en heiderijk gebied, waarbinnen u prachtige buitenritten kunt maken. Bij deelname aan een begeleide buitenrit, wordt u ontvangen met een kopje koffie of thee. De keuze voor het paard dat u gaat berijden, wordt in overleg met u gemaakt. Na de koffie/thee worden de paarden gezamenlijk klaargemaakt en wordt de buitenrit van uw keuze gereden.
Tijdens de buitenrit krijgt u van de begeleider instructie aangaande het western rijden.
Vanaf de ranch zijn er diverse uitrijmogelijkheden grenzend aan park de Hoge Veluwe.
Er hoeft slechts eenmaal een weg overgestoken te worden om op de ruiterpaden terecht te komen en de omgeving biedt diverse, afwisselende mogelijkheden.
Er zijn de volgende mogelijkheden voor het maken van een buitenrit:

*Wildrit
Een begeleide rit van 2 uur door bos en over hei, waar u de semi-wilde paarden, wilde koeien, wilde zwijnen, reeën en herten kunt treffen.
Een buitenrit voor de gevorderde ruiter, die alle gangen -inclusief draven/lichtrijden en de galop in een hoger tempo- goed beheerst.
De kosten van deze buitenrit bedragen 47,50 euro per persoon.

*Heiderit
Een begeleide buitenrit van 2,5 uur over de hei, door het bos en over de zandverstuiving van Otterlo.
Een buitenrit voor de gevorderde ruiter, die alle gangen -inclusief draven/lichtrijden en de galop in een hoger tempo- goed beheerst. Op de zandverstuiving wordt een rengalop gemaakt.
De kosten van deze buitenrit bedragen 55,00 euro per persoon.

*Zandrit
Een begeleide rit van 3 uur door het bos en over de prachtige Wekeromse- zandverstuiving.
Een buitenrit voor de gevorderde ruiter, die alle gangen – inclusief draven/lichtrijden en de galop in een hoger tempo-goed beheerst.
De Zandrit is een avontuurlijke rit, voor de stoere ruiter zonder hoogtevrees.
Op de zandverstuiving wordt een rengalop gemaakt.
Er is tevens kans om met de paarden het water in te gaan.
De kosten van deze buitenrit bedragen 62,50 euro per persoon.

* Avondrit
Tijdens de zomermaanden is er de mogelijkheid om ook in de avonduren een begeleide buitenrit van 2 uur te maken. In de avond, als de schemer valt en de omgeving tot rust komt, trekt het (grof-)wild van het bos naar de open vlaktes, op zoek naar voedsel en water. Vanaf de paardenrug is er, met behulp van een verrekijker, grote kans op het goed kunnen zien van reeën, edelherten en wilde zwijnen.
Deze buitenrit kan ingepland worden voor beginnende, half gevorderde en gevorderde ruiters.
De kosten van deze buitenrit bedragen 47,50 euro per persoon.

Manege van loon; http://www.hotelmanegevanloon.nl/

(onderaan is voor ons van toepassing)
Een heerlijke buitenrit te paard; de droom van elke ruiter! Stappen op een braaf en betrouwbaar paard, draven door de Loonse en Drunense duinen, galopperen in de Brabantse natuur.

Alle buitenritten zijn onder begeleiding en minimaal 2 uur. We rijden in groepsverband met maximaal 12 deelnemers per groep. De minimum leeftijd is 10 jaar. Ritten dienen - bij voorkeur per e-mail - vooraf gereserveerd te worden. Reservering is bindend en er dient voor aanvang van de buitenrit betaald te worden. Ook individuele inschrijving is mogelijk!

Recente rij-ervaring is verplicht: stap, draf en galop moeten goed worden beheerst.

Er zijn er 2-uurs buitenritten op de volgende vaste tijden: *

donderdag :
14.00 - 16.00 uur
vrijdag:
19.00 - 21.00 uur (alleen in de maanden juni, juli en augustus)
zaterdag :
10.00 - 12.00 uur
13.00 - 15.00 uur
15.45 - 17.45 uur
zondag :
10.00 - 12.00 uur
13.00 - 15.00 uur
15.45 - 17.45 uur
* Bij voldoende deelnemers, andere dagen en tijden zijn mogelijk in overleg.

Daarnaast zijn er buitenritten en activiteiten op: zie kalender. Heeft u andere wensen? Neem contact met ons op!

Bij het verdelen van de paarden kunt u uw voorkeur uitspreken. Vooraf een bepaald paard reserveren doen wij niet. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Bij deelname aan de buitenritten dient u:

te beschikken over rij-ervaring: Beheersing van het paard in stap, draf en galop;
een veiligheidscap te dragen;
een zweep mee te nemen
minimaal hoge schoenen of laarzen te dragen;
instructies van onze medewerkers op te volgen;
Om veiligheid tijdens de buitenritten zo veel mogelijk te waarborgen, behouden wij ons het recht voor om deelname te weigeren wegens gebrek aan rij-ervaring.

4-uurs ritten
4 uur rijden + 1 uur pauze. Er wordt gepauzeerd bij een café-restaurant met goede voorzieningen voor de paarden. De ruiters kunnen hier tot rust komen onder het genot van een drankje en/ of hapje (dit is voor eigen rekening). Na de pauze gaan we via een andere route huiswaarts.

Dagtocht
Een buitenrit waarbij we 8 uur onderweg zijn, waarvan 6 uur wordt gereden. Er wordt twee keer een uur gepauzeerd telkens op een andere plaats. U vertrekt dan om 10.00 uur en bent om 18.00 uur weer terug. Het gebied is uitgestrekt genoeg om ook tijdens zo'n lange rit niet op dezelfde plaatsen te hoeven komen!

Van maandag t/m vrijdag geldt voor de 4- en 6-uurs buitenritten een korting van 10%, behalve op feestdagen

Prijzen buitenritten per 1 januari 2014:

2-uurs rit
paard: € 32,--
pony: € 30,--
4-uurs rit
paard: € 64,-- (ma.-vrij. -/- 10%*)
pony: € 60,-- (ma.-vrij. -/- 10%*)
Dagtocht
paard: € 96-- (ma.-vrij. -/- 10%*)
pony: € 90,-- (ma.-vrij. -/- 10%*)
* Behalve op feestdagen

Het deelnemen aan een buitenrit met een eigen paard is mogelijk. We berekenen 50% van de hierboven genoemde prijzen. Voor de eigen paarden is vanuit Natuurmonumenten een vergunning verplicht. Deze kost € 2,50 per paard per dag en is bij ons verkrijgbaar. Een jaarvergunning kost € 15,--.

Adventure stallen; http://www.adventure-stallen.nl/buitenritten/

Buitenritten te paard. Heerlijk te paard de bossen en het duingebied in.
Rij de spanning van het dagelijks leven van je af en geniet van een heerlijke buitenrit te paard.
Lekker ontspannen genieten van een prachtige natuur. Ervaar de pracht van de verschillende jaargetijden.
Hebt u rijervaring en geen paard, dan kunt u bij ons een paard of pony huren voor een fantastische buitenrit in het prachtige natuurgebied de “Loonse en Drunense Duinen; het grootste levende stuifzand gebied van Europa. De Loonse en Drunense Duinen hebben een ruiter netwerk van ruim 100 kilometer ruiterpaden en menroutes. Het stuifzand gebied is vrij toegankelijk.

Is uw rijervaring voldoende om verantwoord met onze dieren naar buiten te gaan, dan kan dit zelfstandig zonder begeleiding.
Wilt u of hebt u begeleiding nodig dan kan dit ook.

U kunt uw buitenrit plannen van de vroege ochtend tot kort voor zonsondergang.
Overweeg het eens. De vroege ochtendrit of avondrit kunnen heel lekker zijn. Ook dan komen de andere bosbewoners te voorschijn en zul je niet zelden allerlei wild tegenkomen.

Hebt u niet zoveel rijervaring en wilt u met een grotere groep met begeleiding naar buiten dan kan dit ook.
Neem dan telefonisch contact op over de mogelijkheden.

Hebt u een eigen paard en uw partner niet of wilt u met uw eigen paard meerdaags genieten in de Loonse en Drunense Duinen, neem dan contact op voor het bijhuren van een paard of voor stalling van uw eigen paard of paarden.
In Drunen zijn ook B&B mogelijkheden (zie de link op de homepage).

Prijzen;
17,50 per paard per uur. (Maximum duur buitenrit is 4 uur.)
Begeleiding 20,00 per uur extra. (Voor alle duidelijkheid voor bijv. 4 personen is dat dus 5 euro p.p.)

Het dragen van een cap is verplicht, deze zijn bij ons te leen. Enigszins gepaste rijkleding is ook verplicht.
Zorg ook voor goed schoeisel, dus geen gympen of sneakers.

Bij minderjarigen (onder de 18 jaar) is begeleiding van onze manege verplicht.

Afspraken en reserveringen alleen telefonisch !!!!!!!!!!!!!!!
Wij willen namelijk graag meer van u weten betreffende rijervaring en welke type paard voor u geschikt kan zijn.
Wij hanteren een absolute gewichtslimiet voor ruiters van max 90 kg. U begrijpt dat dit is voor het welzijn van onze paarden.

Aan te raden is minimaal een week van tevoren te reserveren.
Voor reserveringen vragen wij een aanbetaling per bank enwel de helft van het totaalbedrag van de buitenrit. (Rabobank IBAN; NL12RABO0113530676) Nadat uw aanbetaling is ontvangen is uw reservering definitief.

Manege arnhem; http://www.manegearnhem.nl/buitenrit-ve ... ge-arnhem/

Een buitenrit maken in Arnhem? Manege Arnhem ligt aan de voet van het Nationale Park de Hoge Veluwe en is omringd door bossen en uitgestrekte heidevelden. De ideale plaats voor het maken van buitenritten. Samen met uw vrienden te paard dit weidse natuurgebied verkennen. Dit kan ook wanneer u nog nooit op een paard heeft gezeten. In dat geval zetten we onze braafste paarden in. Die kunnen draven en galopperen maar ook rustig doorstappen als dat van hen gevraagd wordt.
Een buitenrit is altijd onder begeleiding van een deskundige gids van ons. Iemand die de weg en de paarden kent. Op die manier kunnen we de rit precies naar wens indelen. Stappen en van de omgeving genieten, een mooi stuk galopperen… het is aan u! U kunt een buitenrit bij ons doen als u alleen bent of met een groep en u rijdt dan altijd met uw eigen gezelschap. Er worden geen groepen samengevoegd.
Onze manege is gelegen aan de rand van het bos. Vanaf rijdt u zo de bossen in, zonder een weg over te moeten steken.
Op Manege Arnhem kunt u ook terecht voor dagtochten van de Veluwetrail. De Veluwe Trail is de meest bekende lange-afstands-route voor ruiters en menners in Nederland. De Veluwe Trail bestaat uit een doorgaande route en een 9-tal dagtochten, samen goed voor ruim 500 km. bewegwijzerde route die zowel voor de ruiter als de menner geschikt is. U kunt een rit maken van onze manege of u kunt bij ons aankomen voor een lunch of overnachting.
We vertellen u graag meer over de buitenrit Arnhem. Bel of mail voor de mogelijkheden. U kunt natuurlijk ook gewoon een bezoekje brengen aan Manege Arnhem.

Buitenrit op de Veluwe

Prijzen voor buitenritten
Buitenrit per uur (1 persoon) € 27,50
- meerdere uren per persoon € 22,50
Dagtocht over Nationaal Park de Hoge Veluwe € 105,00 pp
- minimaal 5 personen
- inclusief uitgebreide lunch en entree park
Cap huren (verplicht indien geen eigen cap) € 5,00

Verder hebben we een paar eisen (blijkt uit het groeps gesprek);
- in de buurt rijden zodat er eigen paarden mee kunnen
En anders;
- Loonse en Drunense duinen
- Veluwe
- Shire ritten

Alle ideeën zijn welkom!
Dan kunnen we met degene die mee willen binnenkort even gaan stemmen.

Ik zelf heb als enige voorkeur dat iedereen moet kunnen stappen, draven en galopperen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 15:14

Christadk

Re: [besloten] Zoetermeerders gaan op buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:03

Even een stipje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:14

Leuk!! Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit :) Als ik maar kan rijden!
Een dagtocht lijkt me trouwens ook wel leuk hoor! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 16:43

Word een dagtocht niet errug prijzig? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:48

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:56

Het lijkt mij echt supppperer gaaf om weer is op een paard te zitten
Maar zien jullie het zitten om met een beginner op stap te gaan ?
En de vraag is natuurlijk nog hoeveel gaat het kosten per persoon maar daar komen we vast uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:20

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een goed idee. Als we bijvoorbeeld 50 euro voor een rit betalen en dan alleen kunnen stappen :) sorry!

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:22

Het lijkt mij super gaaf en gezellig om een buitenrit met zijn allen maken. Ten slotte zijn wij met zijn allen bij elkaar gekomen door de paardensport :)

Matanja, ik zal het super gezellig vinden als je mee gaat, maar aangezien jezelf al eerder hebt aangegeven dat je niet echt ervaring hebt met rijden lijkt het mij niet verstandig om mee te gaan met een buitenrit. Een buitenrit is heel anders dan "rond hobbelen" in een bak. Ik vind het wel heel jammer |(, maar ik ben het toch met Ashley eens.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:25

Geeft ook niet :) snap het wel

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:08

Edit, ik zie dat je hem er al bij hebt staan hahah.
Adventure stallen mag zonder begeleiding, heb ik ook gedaan met El en vriendin op een paard van daar

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:12

Als we ergens gaan met een goede sauna in de buurt krijg ik mijn ouders misschien wel zo ver om mij te rijden met paardje naar locatie hahaha. O:)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:15

Diertjec schreef:
Edit, ik zie dat je hem er al bij hebt staan hahah.
Adventure stallen mag zonder begeleiding, heb ik ook gedaan met El en vriendin op een paard van daar

Die is ook nog goed betaalbaar! Hoe zit dat dan als je je eigen paard mee neemt, kan je die na het rijden ergens neer zetten om wat hooi te eten en water te drinken? Vind ik wel belangrijk voordat we weer het hele eind naar huis moeten rijden.

Zonder begeleiding lijkt mij iig wel erg leuk :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:17

Jaa, je kan je trailer op het voor terrein parkeren, je kan daar of aan de stang je paard opzadelen, na de rit kan je paard gewoon een emmer wat geven of afspuiten en dan kan ie nog in de bak losstaan als je dat zou willen :)
Lieve mensen zijn dat ook daar.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:20

Oke das wel relaxt, wil haar ook niet bezweet de trailer op hebben. Zijn de paden daar erg zwaar?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:23

Nee, paden zijn onwijs fijn. Behalve de zandvlakte natuurlijk, zijn wij toen ook niet op geweest. Ik vind het echt een heerlijk bos om te rijden :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:23

Dat is mooi. Nou ik ben voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:25

Klinkt heel goed!!

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:51

Hoi wat een leuk idee!
Ik ben eerder bij the mill ranch geweest, wat een succes was. Leuk bedrijf, goede ondersteuning en een mooie omgeving. En zelfs voor een beginneling als ik was het prima te doen. Zelf de rengalop ed (maar ik hou ook wel van een uitdaging).

Ik zou echt héél graag weer eens mee doen aan zo'n buitenrit, echter 1 probleempje... Door rugklachten zie ik het even niet zo zitten. Om het risico op ergere klachten te voorkomen moet ik het helaas aan me voorbij laten gaan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:00

Jammer Sebas! Misschien een andere keer!

Dus de Adventure stallen is dus wel erg leuk? En idd betaalbaar! Misschien die dan maar gewoon doen? Behalve dat het dus niet echt in de buurt is, voldoet dit wel aan alle eisen toch?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:06

Het is met de trailer ruim een uur rijden

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:18

Als we daar dan oprijd zijn kunnen de eigen paarden miss nog even bijkomen van de rit?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:32

Ja mijn paard zweet altijd wel op de trailer dus ff een korte pauze zou dan fijn zijn voordat we gaan rijden.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:06

Die van mij is altijd knetter gek _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:50

Is het misschien een idee om op vrij 'korte' termijn wat af te spreken? Ik denk dat we er anders niet uit gaan komen :')
En hoe later het word in het jaar hoe meer kans op slecht weer :)