De Bokt-boogschutters meeting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

De Bokt-boogschutters meeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:17

In [LZP] Handboogschieten, wie nog meer had ik het idee geopperd om een keertje te meeten met de Bokt-boogschutters.
Daar leek best animo voor te zijn, dus voor het gemak even een apart topic.

Wat gaan we doen?
Mijn voorstel is om op een zondagmiddag met een een gezellige middag te oefenen met 3D-schieten. :)
Ik wil daarvoor regelen dat we gebruik kunnen maken van de baan van de Dutch Bowhuntingclan.
Dit is een goed bereikbaar terrein in de buurt van Arnhem, aan de A12.
Er is bovendien een zitplaats waar we even gezellig wat kunnen drinken en eten.
Hier staat wat mee informatie over de baan: http://www.boogwereld.nl/vast-3d-parcours-bij-arnhem/
Ikzelf en bokker Timber zijn er (overigens los van elkaar) al een keer geweest en het is een leuk, gevarieerd parcours voor zowel de beginnende als gevorderde schutter.

Kosten
De kosten voor een halve dag schieten op het parcours zijn 15,00 per schutter.
Je kunt, als je je liever zelf niet wilt schieten, natuurlijk ook (gratis) mee voor de gezelligheid en ervaring!
Ik stel voor dat iedereen daarnaast iets eenvoudigs te eten of te drinken meeneemt.

Vervoer
Ik heb zelf de mogelijkheid tot drie personen mee te nemen in de auto vanaf station Driebergen-Zeist.
Geef even een seintje als je wilt carpoolen, wellicht heeft ook iemand anders de mogelijkheid om samen te reizen.

Wanneer
Mijn voorstel is om te gaan op een zondagmiddag in augustus of september.
De middag zal aanvangen om ongeveer 13:00 uur en duren tot ongeveer 17:00 uur - of tot zo lang we willen natuurlijk. ;)
Ik heb een datumprikker aangemaakt voor het kiezen van een datum.
Als je mij een berichtje stuurt dat je interesse hebt om mee te gaan met je e-maildres en naam, dan stuur ik je de link van de datumprikker.
We proberen dan een datum te kiezen waarop iedereen, of in elk geval zo veel mogelijk mensen kunnen.
Let op: vul de datumprikker graag zo vlot mogelijk in.

Deelnemers
Ik heb verscheidene mensen ook even een PB'tje gestuurd met de vraag of ze graag mee willen.
Als je denkt dat iemand mist: nodig hem/haar graag uit.

En verder...
Suggesties en aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Ik hoor graag wie zin heeft om mee te gaan! :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 23-07-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Re: De Bokt-boogschutters meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:28

Ik wil best mee
Maar kan 3D schieten wel met recurve bogen?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:41

Dat kan zelfs prima. Ik plak hier even een korte beschrijving die ik zelf ooit heb gekregen:

"Wat is een 3D wedstrijd? (Ook wel animal round genoemd). Kortweg: Lekker de hele dag legaal met je boog in bos en veld rondlopen op een uitgezet parcours. Terwijl je dit parcours volgt (vaak aangegeven met lintjes vastgeknoopt aan bomen of takken) staan er her en der schietpunten, ook wel plokken genoemd, vanwaar je schiet op een kunststof dier. De grootte van de dieren varieert als ook de afstanden, welke niet worden aangegeven. De schietposities bieden ook uitdaging en de pijlvlucht kan hier en daar wat hinder ondervinden van overhangende takken of bomen (althans, zo kan het lijken) Ook zijn er soms bewegende doelen. Kortom, een leuke uitdaging voor een boogschutter die even wil ontsnappen aan het schieten in een zaal of op een vlak veld. De sfeer bij dit soort open toernooien is gemoedelijk en gezellig. Uiteindelijk ga je de competitie met jezelf aan."

Maar het idee voor de middag is denk ik meer een trainingsronde hoor, je kunt eens proberen hoe het gaat.
Ik raad aan gewoon even te overleggen met je instructeur als je echt twijfelt. :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:16

Ik ga absoluut mee!! :D
In principe gaat een zondagmiddag bij mij wel lukken. Ik werk namelijk behoorlijk onregelmatig en weet pas drie weken van tevoren of ik moet werken of niet. Maar daar valt wel iets mee te regelen!
Daarnaast geef ik graag aan dat er bij mij ook mee gecarpoold kan worden als er iemand in de buurt woont (Nieuw-Schoonebeek).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:55

Ik heb niet zo heel veel pijlen voor mijn ruiterboog, hoeveel heb ik er nodig?
(en heb nog steeds niet geschoten... moet gauw weer een vereniging op zoeken!)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:12

Ik heb er ook maar 5,
Waarvan 3 gloedjenieuwe :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:21

Bij 3D schieten, schiet je in principe drie pijlen per doel. In theorie zou je aan drie pijlen dus genoeg hebben. Ervan uitgaande dat je vanaf de gele plokken zult schieten, kan er ook niet heel veel geks gebeuren als je redelijk schiet op 18 meter. De gele plokken zijn het eenvoudigste, ze staan op wat kortere afstand en hebben ook meestal geen takken in de weg zitten zodat je een vrij schot hebt. Bij wedstrijden moeten de jeugdschutters vanaf deze plokken schieten en ze zijn daarmee ook ideaal voor volwassenen om een eerste keer mee te beginnen. En je kunt ook best zeggen: ik schiet alleen die doelen waarbij ik me heel zeker voel en de rest kijk ik gewoon lekker mee. Zekerheidshalve zou ik zes pijlen meenemen, al is het maar dat je je dan niet druk hoeft te maken als er per ongeluk toch eentje kapot gaat (met name bij houten schachten, carbon kan een stuk meer hebben uiteraard) of zoek raakt. Dat kan gebeuren. :)

Al twee mensen aan de datumprikker toegevoegd, leuk! *\o/*

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:29

Ik heb er zes :) Dus dat moet goed komen. Ze zijn wel van hout, maar gelukkig niet zo duur mocht er eentje breken. En ik woon nu erg dichtbij de winkel waar ze vandaan komen, ook heel praktisch! Ik zal je ook even een pb sturen trouwens.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:32

Wij ( mijn vriend en ik ) gaan beiden mee.
We hebben beiden 5 aluminium pijlen.

Niet duur. Maar de winkelis dik een half uur rijden :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:33

Dat is dichtbij in mijn perspectief :P. Ik woonde altijd minstens een half uur rijden van alles. Voor een half uur doe ik het graag.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:21

Ik wil heel graag mee, het enige waar ik mee zit is dat ik pas 2 weken van te voren mijn werkrooster doorgestuurd krijg en ik voor september al 3 verlofdagen heb moeten aanvragen vanwege een bruiloft.

Ik zal dus zsm de datumprikker invullen, mocht ik moeten werken dan kan ik misschien een dienst ruilen (ik werk namelijk in de horeca dus ik moet ook in de weekenden werken)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:59

Wat een vlotte reacties allemaal! Pijlsnel, zou ik bijna zeggen. :D
Ik heb van vier mensen nog geen reactie ontvangen, daar wil ik nog even tot en met morgen (vrijdag) op wachten om hen ook de gelegenheid te geven voor we de datum prikken.
Vooralsnog lijkt de voorkeur in elk geval uit te gaan naar zondag 17 augustus.
Ik vermoed dat het dus die datum gaat worden en meld dat vast even zodat jullie daar ook rekening mee kunnen houden. :)
We hebben daarvoor een groep van 6 schutters, dat is al een prima aantal.

Ik zal overigens tijdig nog wat informatie geven over wat handig is om wel/niet mee te nemen voor middagje 3D schieten voor degenenen die dat nog eerder hebben gedaan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:06

Mogen ook mensen van buiten het kletstopic mee? Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik geschoten heb, vanwege verhuizing. Maar het is zonde dat de boog nu zo ligt te stoffen :(

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:23

Ik kan dat niet goed inschatten omdat ik niet weet hoe jouw schietvaardigheid is Seni.
De schutters in het kletstopic die zich hebben aangemeld zijn lid van een vereniging en trainen ook op regelmatige basis.
Dan is het niet erg dat ze nog nooit 3D hebben geschoten. Ze hebben in elk geval een vaste routine en 'gevoel' en zijn fysiek gewend aan het schieten.
Als je al bijna twee jaar niet hebt geschoten, denk ik eigenlijk dat het niet verstandig is om meteen een 3D te willen doen. De kans is groot dat je erg veel mist en dat is zowel voor jezelf vervelend als dat het erg vertraagd als er steeds naar pijlen moet worden gezocht.
Beter is denk ik om eerst weer routine en gevoel op te doen en dan bijvoorbeeld bij een volgende meeting mee te gaan schieten. :)
Je kunt natuurlijk wel (een gedeelte) komen kijken als je dat leuk lijkt.
Ik hoop dat dit niet een super teleurstellend antwoord is, ik snap dat het je leuker lijkt om mee te gaan schieten. Maar 't is hopelijk ook wel een beetje te begrijpen. :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:33

Ik snap je helemaal, en daar heb je zeker ook een punt. Ik ga het hier weer oppakken en eventueel de volgende keer mee! :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:24

Ik ga ook kijken of ik snel een vereniging weer kan vinden, nadat ik mijn baan heb gekregen heb ik niet meer kunnen schieten... wil graag nog wat oefening :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 22:06

Da datum wordt definitief 17 augustus. Ik ga morgen de reservering maken. :)
We hebben dan in elk geval 6 schutters, dat is een perfect aantal.
De deelnemers hebben ook een PB'tje gekregen voor de zekerheid.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:30

Ik heb er erg veel zin in! :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:42

Perfect, wij verheugen ons erop,
1 dag na mijn verjaardag dus een leuk dagje uit voor mij :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:16

*\o/*

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:24

Goed om te horen, leuk!

Afbeelding

:D
Laatst bijgewerkt door Elanor op 25-07-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:25

Die is consistent en snel :P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:26

Kwestie van trainen. :P
En als dat niet lukt: van zoveel Robin Hoodjes wordt je toch niet gelukkig. :D

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:46

Ik was (ben) op vakantie en had ff geen wifi :P dus dit topic gemist.
Zodra ik weer thuis ben zal ik de agenda checken of ik mee kan of niet...DBC is voor mij redelijk dichtbij :) en leuk parcours ook!

Edit: ik kan die dag niet -O- dan zijn wij eten bij een lid van de DBC die oude vrienden is van mijn man :D dus wij gaan die dag we schieten, maar in zijn achtertuin en veel over schieten praten.
Have fun you all en foto's :Y) :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:00

Zal ik dan ook de camera meenemen?
Dan kan ik foto's maken als herinnering voor bokt :)