Groningen: nieuwe mensen leren kennen :-)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Groningen: nieuwe mensen leren kennen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:41

Twee weken geleden ben ik vanuit Amersfoort naar Groningen verhuisd en hier gaan samenwonen met mijn vriend. Heel leuk en ook best wel spannend, maar tot nu toe bevalt het wel. Nu is het wel zo dat ik hier nog niemand ken en ik hier dus graag wat vriendinnen wil maken, en via Bokt moet ik vast wel wat leuke meiden leren kennen toch? :D

Nu ik de komende twee maanden zomervakantie heb en het vinden van een bijbaan niet echt wil vlotten heb ik zeeën van tijd om van alles te ondernemen, maar alleen is ook maar alleen, dus welke bokker of bokkers hebben er zin om te meeten en mij Groningen te laten zien? *\o/*

Ik zal mij natuurlijk ook even voorstellen: Laura, vijfentwintig jaar jong. Ik ben FNRS jurylid, hou van lezen en festivals en alles er tussen in. Rijd vanaf mijn vijfde paard, maar nu even niet (wil wel weer beginnen, dus als je wat leuks weet :Y) ). Ik zat tot vorige man in de ledenraad van de KNHS. En in september ga ik verder met de PABO hier in Groningen, en natuurlijk heb ik mij al ingeschreven voor de kei week.

Hoop snel en groep leuke Bokker te leren kennen! :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:44

Groningen is de bom :D Weet je uberhaupt al iets over Groningen? Is je vriend hier ook nieuw?

edit, ik las jouw boktnaam altijd als loco-banana :+ is dat niet cool?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:50

Er gaat niets boven.. :D
Waar in Groningen kom je te wonen? In de stad zelf of een dorp in Groningen?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:51

Het is groter dan Amersfoort, en veel meer een doolhof. Soms snap ik niet wat mensen bedoelen en knik ik gewoon (was niet zo handig met de monteur, nu weet ik nog niet wat er nou was :')). Ik weet de weg naar het centrum/station/huis/bouwmarkten en de Ikea. Ben een keer uitgeweest bij café het feest, dat was wel leuk (en veel goedkoper dan Amsterdam!). Verder niks eigenlijk haha.

Vriendlief woonde hier al, maar we zijn samen in een nieuwe buurt en huis gaan wonen.

Oja, het hoornsemeer weet ik ook te vinden.

Lees je edit nu _O-

Woon in Groningen stad, vlak bij het martini ziekenhuis

Rindin

Re: Groningen: nieuwe mensen leren kennen :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:53

Da's vlakbij mij! Welke straat woon je? In de Hoornse Meer?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:55

Ah, dan woon je redelijk in de buurt van mij. Nét in Haren, maar zo goed als Groningen :P. Mocht je fanatiek hardloper zijn, ben hard op zoek naar een maatje om mee te gaan hardlopen ;).
En verder af en toe wat gezelligs doen ben ik zeker voor in!

(mijn profiel is zwáár verouderd hoor :P)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:55

Welkom in Groningen! :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:01

Rindin schreef:
Da's vlakbij mij! Welke straat woon je? In de Hoornse Meer?

Heb je een pb gestuurd.

Sting schreef:
Ah, dan woon je redelijk in de buurt van mij. Nét in Haren, maar zo goed als Groningen :P. Mocht je fanatiek hardloper zijn, ben hard op zoek naar een maatje om mee te gaan hardlopen ;).
En verder af en toe wat gezelligs doen ben ik zeker voor in!

(mijn profiel is zwáár verouderd hoor :P)

Hardlopen heb ik wel geprobeerd, maar ik val na vijf minuten om met ademnood ben ik bang. Eerst maar weer eens naar de sportschool (heb al maanden een abonnement bij fit for free, maar pas één keer geweest :o ). Iets gezelligs doen ben ik zeker voor in.

Destination schreef:
Welkom in Groningen! :D

Dankje :D .
Jou ken ik nog van het weerwolven volgens mij.. :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:02

Ja, wvw *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:05

Oh leuke plek tussen Haren en Groningen. Zo'n doolhof is het centrum niet hoor :D Zit ergens wel logica in! En ja dat taaltje :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:06

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:09

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:12

Het handigste is, aan de noordkant grenzen de diepen (grachten) het centrum af, aan de zuidkant het Zuiderdiep (grotere weg met bioscoop, veel bussen, dichtbij station. Ik wil je best een keer wat laten zien hoor :+ zou alleen niet weten wat, als jij zegt wat je precies wilt ontdekken! Uitgaan ben ik momenteel niet zo van.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:44

Veel uitgaan doe ik ook niet, maar zo nu en dan vind ik het wel leuk.
Ik wil het centrum wel beter leren kennen, maneges in de omgeving (heb geen eigen paard meer, maar wil wel weer gaan rijden, cultuur dingen in de omgeving, een keer naar de drafbaan, festivals in de omgeving, vooral nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:47

maneges heb je in Glimmen (de Bongerd), Hoogezand (Nieboer), Dan is er nog de Oude Held en Jan Dolfing sowieso. Ik kom er zelf nooit :P

Noorderzon in het Noorderplantsoen is leuk, in augustus (grotendeels gratis)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:49

Hoi Welkom in het mooie noorden! Ik woon in Emmen, maar studeer in Groningen dus ben er veel te vinden. Het huiskamertopic is inderdaad erg gezellig! En misschien is het leuk om je aan te sluiten bij de groningen studentenpaardrijvereniging. Hoor daar goede verhalen over, volgens mij zit er ook een bokker bij!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 18:51

Welliej schreef:
Hoi Welkom in het mooie noorden! Ik woon in Emmen, maar studeer in Groningen dus ben er veel te vinden. Het huiskamertopic is inderdaad erg gezellig! En misschien is het leuk om je aan te sluiten bij de groningen studentenpaardrijvereniging. Hoor daar goede verhalen over, volgens mij zit er ook een bokker bij!

Dat moet ik maar eens gaan uitzoeken dan. :D

set_elkol schreef:
maneges heb je in Glimmen (de Bongerd), Hoogezand (Nieboer), Dan is er nog de Oude Held en Jan Dolfing sowieso. Ik kom er zelf nooit :P

Noorderzon in het Noorderplantsoen is leuk, in augustus (grotendeels gratis)

Nieboer heb ik een paar keer gejureerd. Zal binnenkort wel eens kijken waar ik nog wat kan leren. :)
Wil wel wat uitdaging haha.

Zal noorderzon eens opzoeken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:05

Noorderzon is inderdaad erg leuk en ze zoeken nog vrijwilligers! :) Niet altijd de mooiste plekjes waar je terechtkomt (de vaste vrijwilligers zijn inmiddels al ingedeeld ;) ) maar je komt zo wel veel mensen tegen, maakt veel praatjes en wie weet hou je er goede vrienden aan over. Ga zelf ook weer vrijwilligen daar, echt leuk sfeertje! :D

(je site in je onderschrift gaat niet zo lekker, of wel :') )

In eelde zit ook nog een manege, maar daar kan ik niet enthousiast van worden. Weet je dat vast :P. En mocht je eens nood hebben aan een paard om te rijden dan stelt mijn hafje zich wel beschikbaar hoor. Helaas wel maar 1 paard, dus iemand moet mee op stalen ros :).