Fotomeeting omgeving Zweeloo [DR]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Fotomeeting omgeving Zweeloo [DR]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:12

Fotomeeting Omgeving Zweeloo
Omdat ik eigenlijk nooit mijn eigen paarden kan mee nemen op een fotomeeting stelde mijn vader voor dat ik zelf eens een fotomeeting moest gaan organiseren. Wat ik natuurlijk een erg goed plan vond! Het is ook mogelijk voor fotografen om hun paard mee te nemen. Die zouden bij ons in het weiland kunnen ( in verschillende delen afgezet ). Dus mocht je als fotograaf mee willen en je paard mee willen nemen is het mogelijk, mits er genoeg aanmeldingen zijn en er een ochtend en middag ploeg is.

Ik zat eerst te denken aan een stuk of 5 fotograven en 5 modellen. Is er overduidelijk meer animo dan kunnen het er 8 tot 10 worden.

Waar
Het is de bedoeling om een fotoshoot te houden in zweeloo, er zijn akkers, grote weilanden ( met zuring of ander gekleurd gras ), het aalderstroompje ( een soort van rivier ) en er staat ook vaak een klein stukje rijden een graanveld waar we in mogen mits we op de paden van het trekker spoor blijven. Een stukje verder rijden is er een bos in de buurt van Wezup daar is een open plek waar allemaal heide staat en een plas water is waar we door heen kunnen rijden. We kunnen in het topic of op de locatie zelf beslissen waar we naar toe willen. Ik heb nog geen datum het lijkt me handig als je ook even in het topic vermeld welke datum voorkeur heeft dan kan ik een beetje een richting gokken wat we gaan doen.

Modellen
Graag aanmelden in theet topic. Het lijkt mij een slim plan om de modellen te kiezen door de stemmen van de fotograven. Het staat al vast dat mijn eigen paarden als model gaan staan omdat ik zelf geen vervoer heb naar een andere meeting. Er is niet een bepaald thema.

Even een lijstje invullen en in in dit topic plaatsen ook graag het lijstje quoten
- Naam:
- Naam paard:
- Ras:
- Niveau/bijzonderheden:
- Foto:

Modellen
1.
2.
3.
4.
5.

Fotografen
Ook graag aanmelden in dit topic. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Fotografen
1.
2.
3.
4.
5.

Belangrijke informatie voor de modellen:
Zorg er voor dat je paard schoon is en er verzorgd uit ziet. Zorg er ook voor dat het tuig schoon is en er geen losse storende onderdelen aan hangen die afleidend zijn voor de foto. Neem een extra hoofdstel of halster mee voor de zekerheid en bijv plastic zakjes of paarden snoepjes die de aandacht van je paard trekken.

Belangrijke informatie voor de fotografen:
Zorg voor genoeg geheugen en evt een extra accu. Ook een eigen lunchpakket mee nemen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:47

Modellen

- Naam: Marlien / flettie
- Naam paard: Dunla
- Ras: Tinker
- Niveau/bijzonderheden: L dressuur / i.v.m. haar zomerexceem heeft ze korte rechtopstaande manen (ik heb de strijd voor mooie lange manen opgegeven -O- )
- Foto:
Afbeeldingfoto van 2 jaar geleden toen ze nog wel een soort van lange manen had

Modellen

- Naam: Marlien / flettie
- Naam paard: Hercules
- Ras: Shetlander
- Niveau/bijzonderheden: geen / enorme macho-man met een klein hartje van goud <3
- Foto:
Afbeelding ik moet tot mijn schaamte constateren dat dit de meest fatsoenlijke, meest recente foto is die ik van hem heb :o

Wat datum betreft ik kan NIET op de volgende data:
28 en 29 juni / 13 juli / 26 en 27 juli / 1 tm 17 augustus (vakantie)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 15:33

Leuke paardjes! De fotografen gaan uiteindelijk uitzoeken welke paarden mee gaan. Als er tenminste fotografen aan melden want zonder fotografen kan er geen fotomeeting komen :'D

Ik zal even het lijstje invullen.

Citaat:
Modellen
1. Gydja - IJslander - Kan voetjes geven en op een blok staan, kan ook bitloos en zadel loos bereden worden - klik
2. Agnetha - Shetlander - Kan met sulky en grondwerk ook buigingen maken - klik
3. Dunla - Tinker - L dressuur / i.v.m. haar zomerexceem heeft ze korte rechtopstaande manen - klik
4. Hercules - Shetlander - geen / enorme macho-man met een klein hartje van goud - klik
5.

Fotografen
1.
2.
3.
4.
5.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:38

Citaat:
Modellen
1. Gydja - IJslander - Kan voetjes geven en op een blok staan, kan ook bitloos en zadel loos bereden worden - klik
3. Dunla - Tinker - L dressuur / i.v.m. haar zomerexceem heeft ze korte rechtopstaande manen - klik
4. Hercules - Shetlander - geen / enorme macho-man met een klein hartje van goud - klik
5.Negrita - Duitse rijpony - Springpony- http://imageshack.us/a/img708/2640/t46a.png

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:02

nanda1980

Re: Fotomeeting omgeving Zweeloo [DR]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:32

Zo dat is snel gegaan. Er zijn al 5 modellen dus. Kan ik Felix als reserve dan opgeven?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 21:35

nanda, je kan je nog gewoon opgeven. Hoop dat er wat meer fotografen mee willen anders moet ik zowizo 1 paard laten zitten en zelf mee gaan als fotograaf. Maar uiteindelijk mogen de fotografen kiezen welke paarden ze willen hebben. Dus geef je maar op :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:46

Nog steeds geen superfoto maar in ieder geval recent, vanavond nog gemaakt :D
Hercules

daniellet25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:10

mijn vriendin wil zich misschien wel als fotograaf opgeven, heb haar al een appje gestuurd maar denk dat ze al slaapt.
ze heeft net een nieuwe camera en ze wil vast wel ff oefenen.. maar we wachten af!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:07

_Mellanie schreef:
Citaat:
Modellen
5.Negrita - Duitse rijpony - Springpony- http://imageshack.us/a/img708/2640/t46a.png

6. Felix- ras rijpaard - recreatiepaard - foto komt nog ( ben daar nog erg onhandig in) maar hij staat met onze dochter op mijn profielfoto iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:06

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:02

Modellen
[/quote][/quote]
6. Felix- ras rijpaard - recreatiepaard - foto komt nog ( ben daar nog erg onhandig in) maar hij staat met onze dochter op mijn profielfoto iig[/quote]

7. Biancaroze; Jabine KWPN bruine merrie, met pensioen 23 jaartjes jong

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:07

Is het een idee om naar het bos bij sleen of gees te gaan of de klencke in oosterhesselen (heide)

Wij (vriendin en ik) willen wel mee als fotograaf. Maar weiland foto's heb ik wel voldoende van voor mijn portfolio. Ik zie liever bos of heide als achtergrond :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:14

Yvank_ schreef:
Is het een idee om naar het bos bij sleen of gees te gaan of de klencke in oosterhesselen (heide)

Wij (vriendin en ik) willen wel mee als fotograaf. Maar weiland foto's heb ik wel voldoende van voor mijn portfolio. Ik zie liever bos of heide als achtergrond :)

Dan is het wat makkelijker om naar wezup te gaan. Ik zit namelijk zelf met een paard die ik moet rijden om bij de bestemming te komen. In wezup is er heide en ook een meer waar je door heen kunt rijden.

editje: wij hebben bosrand bij het weiland, ook is er een boomgaard, er zijn ook akkers met graan waar we in mogen mits we op de paden blijven. In mijn opzicht niet saai, heb er al mooie foto's genomen.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:31

Klinkt heel erg leuk! Veel variatie en dat is altijd fijn!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 18:55

Ik ga kijken of ik morgen tijd heb om even wat fotootjes te maken.

Hier wat foto's van de omgeving. De eerste 2 foto's heb ik van de website van de camping in de buurt af geplukt en de laatste 2 foto's zijn zelf gemaakt ( 2 jaar geleden ) bij de omgeving in wezup in de winter.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:35

Wat leuk, dat bruggetje vind ik ook ontzettend schattig! Wat een gave locatie!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:16

kimberley23 schreef:
Wat leuk, dat bruggetje vind ik ook ontzettend schattig! Wat een gave locatie!

haha het is er erg leuk foto's maken!
Afbeelding

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:07

[/quote][/quote]
6. Felix- ras rijpaard - recreatiepaard - foto komt nog ( ben daar nog erg onhandig in) maar hij staat met onze dochter op mijn profielfoto iig[/quote]

7. Biancaroze; Jabine KWPN bruine merrie, met pensioen 23 jaartjes jong[/quote]
8. Biancaroze; Wianne 11 jarige KWPN merrie, bruin, L1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:16

Oh maar dit is al anders dan je openingspost :)) kijk dit noemen wij gewoon het veld bij zweel :P meer verlengde van de klencke, dat is een prima gebied.

Dan willen wij ovb datum wel mee. Wel denk ik dat als je 5 modellen wilt. Je meer dan 5 fotograven moet doen, of de moddelen indelen in 2 ochten en 3 middag. Anders is het heeel rap aanpoten op zo'n meeting en dat is bijna geen doen (spreek uit ervaring :)) ) zaterdag was mijn paard mee als model naar een meeting daar hadden we 6/7 fotografen op 3 paarden dat is een mooi aantal :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 08:39

Yvanak_, het is gewoon achter ons huis en achter het weiland bij ons :')

Modellen en fotografen op een rijtje. Heb van Caeruleus PB gekregen en ze staat er nu tussen. Mijn vriend wil evt ook wel mee als fotograaf. We wachten nog even op wat fotografen komen die niet dan is het idd wel een goed idee om het in te delen als inderdaad 2 's ochtends en 3 's middags.

Citaat:
Fotografen
1. Kimberley23 | Kimberley | Klik-fotografie | http://www.klik-fotografie.weebly.com
2. Believe | Nikki | Nikki Warta Fotografie | https://www.facebook.com/nikkiwfotografie
3. Caeruleus | Judith | Just Pictures | http://www.justpictures.nl/
4.
5.

Citaat:
Modellen
6. Felix- ras rijpaard - recreatiepaard - foto komt nog ( ben daar nog erg onhandig in) maar hij staat met onze dochter op mijn profielfoto iig
7. Biancaroze; Jabine KWPN bruine merrie, met pensioen 23 jaartjes jong
8. Biancaroze; Wianne 11 jarige KWPN merrie, bruin, L1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:43

maar dat water en bruggetje kan je toch gewoon wandelen? Of is dat van jullie? Dan ben ik in de war met een ander :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 08:58

Yvank_ schreef:
maar dat water en bruggetje kan je toch gewoon wandelen? Of is dat van jullie? Dan ben ik in de war met een ander :)

Ja hoor kan je gewoon wandelen. Is niet van ons alleen ligt gewoon vlak achter het weiland ( we hebben een nog al enorm weiland )

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:10

Dank je voor het er bij zetten :)

Jullie wonen mooi zeg! Zo heb je helemaal geen trailer nodig, weiland af en hup het veld op.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:29

Mooie omgeving zeg!
Ik hoop dat het plaatsen van een collage lukt:
Afbeelding
Helaas zijn het geen scherpe foto's, ik geef mij ook niet voor niets op voor een fotomeeting ;)