Tweede fotomeeting Hardenberg/Ommen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elwinfield

Tweede fotomeeting Hardenberg/Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:04

Aangezien er veel animo bleek te zijn bij de organisatie van een paarden fotomeeting rondom Hardenberg/Ommen, *D
is het misschien leuk om nóg een fotomeeting te organiseren! Meerdere mensen hebben aangegeven beschikbaar
te zijn in het weekend van 31 mei/1 juni en we niet de andere fotomeeting willen storen, willen we het graag
houden op 1 juni a.s.
De sluitingsdatum voor inschrijving is afhankelijk van het animo

Algemene informatie:
Datum: 1 juni 2014
Waar: Sahara Ommen of Hardenberg
Voor wie: 8 tot 10 modellen + 6 tot 8 fotografen
De modellen zullen uitgekozen worden door de fotografen!

We zijn nu opzoek naar fotografen die het leuk vinden om te komen fotograferen tijdens
deze fotomeeting en modellen die mee willen!

Opgeven via PB en dus niet zelf quoten
Voor de fotografen, graag een PB met daarin:
Naam:
Gebruikersnaam op Bokt:
Fotografie naam:
Website/voorbeeldfoto's:

Voor de modellen = paarden!!, graag een PB met daarin:
Naam (eigenaar):
Gebruikersnaam op Bokt:
Naam (paard):
Geslacht:
Ras + kleur:
Bijzonderheden (indien van toepassing):
2 of 3 foto's van het model:

Ik hoop dat het lukt om nog een extra meeting in dit weekend te organiseren,
mocht dit niet lukken kunnen we het altijd nog verplaatsen naar een andere datum!! :D
Laatst bijgewerkt door elwinfield op 03-04-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Re: Tweede fotomeeting Hardenberg/Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:15

Hoop dat het lukt

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:54

ik zou graag willen,
helaas moet ik 1 juni de hele dag werken! :(

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:52

_lotteeee schreef:
ik zou graag willen,
helaas moet ik 1 juni de hele dag werken! :(

kun je niet ruilen ? Haha

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:01

Jammer dat het op een zondag is, anders had ik graag meegewilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:58

Ik heb je een PB gestuurd :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:00

Leuk!

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 10:05

Foto's zal ik later bijvoegen!

Fotografen
1. Anouk - Nouks - http://www.facebook.com/anouktimmermanfoto

Modellen
1. Bertina - Koekeroekus – Pino - ruin – NRPS - 15 jaar – kan een aantal kleine trucjes - foto's (komt nog)
2. Ellen – elwinfield- Bram – ruin – KWPN bont – 8 jaar – geen bijzonderheden - foto's (komt nog)
3. Ageeth - Auraenguus - Aura – merrie – haflinger – 8 jaar – geen bijzonderheden - foto's (komt nog)
Laatst bijgewerkt door elwinfield op 04-04-14 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:06

Loopt nog noet storm maar misschien een mini meeting haha.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:28

Ik heb een pb'tje ontvangen met de vraag of ik als fotograaf mee wil. Dit wil ik wel, alleen is het wel een beetje afhankelijk van het aantal en welke modellen er gaan komen. Voor mij is 8 modellen (4 in de ochtend, 4 in de middag ?) wel echt de max aangezien er erg veel tijd gaat zitten in het uitzoeken en nabewerken en ik nou niet bepaald zwem in zeeën van tijd. :o

Wat betreft mijn keuze voor modellen, het hoeven niet perse aparte kleurtjes ofzo te zijn. Het lijkt mij erg leuk om toch een beetje diversiteit te krijgen, zonder altijd maar die aparte kleurtjes of rassen. Een jong ruitertje met zijn/haar pony, een fanatieke wedstrijdruiter, een 'circus pony/paard', of het op de foto zetten van de bijzondere band tussen mens en paard/pony. Etc. etc. ;)

Wat mij betreft is elke combinatie uniek en speciaal, maar juist dat wat jullie zo uniek / speciaal maakt wil ik dan graag proberen vast te leggen. En niet de zoveelste combinatie die in galop over de sahara gaat (nu zullen ook vast en zeker dat soort plaatjes geschoten gaan worden, maar een beetje uitdaging vind ik ook wel leuk eigenlijk..)

jabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:42

Heb me ook opgegeven!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:46

Denk dat ik me ook maar eens even ga opgeven.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:22

Ik denk dat iedereen het wel leuk vind om fotos te hebben die de band weergeven tussen paard en ruiter. Ik bedoel ik hoef geen 20 galop foto's te hebben, ik heb liever een foto waar ik nog jaren een traantje bij weg kan pinken. Is voor iedereen anders natuurlijk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:27

Ben ik helemaal mee eens koekeroekus.

Zie trouwens dat je in hetzelfde dorp woont. Toevallig

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:42

Stipje

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:10

Fotografen
1. Anouk - Nouks – site
2. Yvonne – Yvonne_V – Yvonne Veenvliet fotografie – site

Modellen
1. Bertina - Koekeroekus – Pino - .. – NRPS - 15 jaar – kan een aantal kleine trucjes
2. Ellen – elwinfield- Bram – ruin – KWPN bont – 8 jaar – geen bijzonderheden foto 1 foto 2 (heb gewoon geen betere foto's)
3. Ageeth - Auraenguus - Aura – merrie – haflinger – 8 jaar – geen bijzonderheden
4. Marjolein – maj0 – Zalina – merrie – KWPN zwartbruin – geen bijzonderheden
5. Chantal (Stal van ’t Heideveld) – cp112 – Nuadhu Nuage – hengst – Tinker zwartbont - Dekhengst met veel behang, M1 dressuur, vrij makkelijk model, heeft nu nog lange manen – foto 1 foto 2
6. Bianca – biancaroze – Bon Aparte – ruin – KWPN bruin – trainen in het Z, nog niet in het Z uitgebracht - foto 1 foto 2
7. Bianca – biancaroze – Wianne – merrie – KWPN – trainen in het L1 - foto 1 foto 2

elwinfield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:16

_Marinke_ schreef:
Ik heb een pb'tje ontvangen met de vraag of ik als fotograaf mee wil. Dit wil ik wel, alleen is het wel een beetje afhankelijk van het aantal en welke modellen er gaan komen. Voor mij is 8 modellen (4 in de ochtend, 4 in de middag ?) wel echt de max aangezien er erg veel tijd gaat zitten in het uitzoeken en nabewerken en ik nou niet bepaald zwem in zeeën van tijd. :o

Wat betreft mijn keuze voor modellen, het hoeven niet perse aparte kleurtjes ofzo te zijn. Het lijkt mij erg leuk om toch een beetje diversiteit te krijgen, zonder altijd maar die aparte kleurtjes of rassen. Een jong ruitertje met zijn/haar pony, een fanatieke wedstrijdruiter, een 'circus pony/paard', of het op de foto zetten van de bijzondere band tussen mens en paard/pony. Etc. etc. ;)

Wat mij betreft is elke combinatie uniek en speciaal, maar juist dat wat jullie zo uniek / speciaal maakt wil ik dan graag proberen vast te leggen. En niet de zoveelste combinatie die in galop over de sahara gaat (nu zullen ook vast en zeker dat soort plaatjes geschoten gaan worden, maar een beetje uitdaging vind ik ook wel leuk eigenlijk..)

Helemaal mee eens!
Ik denk dat, zoals ik heb gemerkt, er veel mensen zijn die graag wat fraaie beelden van hun paard willen
en niet perse super mooie galop foto's ;)

Laat nog maar weten of het je leuk lijkt, ik heb net de laatst opgegeven modellen erop gezet ;)
Van een aantal moeten nog foto's komen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:20

Marinke is het geen uitdaging die van mij leuk op de foto te krijgen met mij en mijn vriend er bij:p

Ik hoef niet perse rij fotos te hebben. Galopfotos die krijg je op concours vaak zat. Heb liever die mooie moment fotos waar marinke het over had. De liefde tussen paard en baas zeg maar.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:29

maj0 schreef:
Ben ik helemaal mee eens koekeroekus.

Zie trouwens dat je in hetzelfde dorp woont. Toevallig

goh, inderdaad, wat leuk ! Wie weet zien we mekaar daar.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:32

elwinfield schreef:
Fotografen
1. Anouk - Nouks – site
2. Yvonne – Yvonne_V – Yvonne Veenvliet fotografie – siteModellen
1. Bertina - Koekeroekus – Pino - .. – NRPS - 15 jaar – kan een aantal kleine trucjes
2. Ellen – elwinfield- Bram – ruin – KWPN bont – 8 jaar – geen bijzonderheden foto 1 foto 2 (heb gewoon geen betere foto's)
3. Ageeth - Auraenguus - Aura – merrie – haflinger – 8 jaar – geen bijzonderheden

5. Chantal (Stal van ’t Heideveld) – cp112 – Nuadhu Nuage – hengst – Tinker zwartbont - Dekhengst met veel behang, M1 dressuur, vrij makkelijk model, heeft nu nog lange manen – foto 1 foto 2
6. Bianca – biancaroze – Bon Aparte – ruin – KWPN bruin – trainen in het Z, nog niet in het Z uitgebracht - foto 1 foto 2
7. Bianca – biancaroze – Wianne – merrie – KWPN – trainen in het L1 - foto 1 foto 2
8 Nobje - Poon _ kan los in in paddock, wit grijze elegante dame - Welsh

Hi hi hi... even een nieuwe poon poging

http://s1120.photobucket.com/user/nobje ... 9.jpg.html][img]

Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:25

Als mensen eventueel nog fotografen weten die het leuk lijken om ook mee te gaan. Dan komen we misschien aan genoeg fotografen. Eventueel ook fotografen die niet op bokt zitten.

En marinke? Lijkt het je wat om mee te doen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:32

elwinfield schreef:
Fotografen
1. Anouk - Nouks – site
2. Yvonne – Yvonne_V – Yvonne Veenvliet fotografie – site

Modellen
1. Bertina - Koekeroekus – Pino - .. – NRPS - 15 jaar – kan een aantal kleine trucjes foto 1 foto2
8 Nobje - Poon _ kan los in in paddock, wit grijze elegante dame - Welsh

Even foto's bijgeplaatst.
Laatst bijgewerkt door Koekeroekus op 04-04-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:37

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:41

Ik ben blij dat jullie er net zo over denken! :)

Toch zie ik vaak op meetings echt van die 'poseer foto's'. Zoals ik al zei, een galop foto over de Sahara of poseren voor dat ene mooie bosje. Jullie weten vast wel wat ik bedoel....

Ik vind het (en probeer dat ook echt, hoewel ik ook nog veel te leren en oefenen heb hoor!) juist net dat ene moment op de foto te zetten. Gewoon paard en ruiter / baas zoals ze zijn..... Zoals ik al zij het zorgeloze plezier van dat ene pony ruitertje met zijn/haar pony, de fanatieke wedstrijdruiter die er álles uit wil halen wat er in zit, de bijzondere band en onvoorwaardelijke liefde tussen mens en dier. Het is moeilijk, maar in mijn ogen wel mogelijk! :) Lotte heeft bv. zo ook nog wel leuke concours foto's van haar met haar vorige paard. Zoals even de proef nog door lezen bij het los stappen. :P

Ik ben ook het type dat liever gewoon een dag rond hangt op stal en de dagelijkse dingetjes probeert vast te leggen.... :P Is op een meeting natuurlijk moeilijker... Ik ga nog even hard nadenken over ideeën en hoe dat uitgevoerd zou kunnen worden..

Wel wil ik nog even zeggen dat 8 modellen voor mij echt de max gaat zijn, kiezen jullie er voor om met meer modellen te gaan dan moet ik afhaken omdat ik anders te veel hooi op mijn vork ga nemen. En als er meer modellen zich aanmelden, gaan de fotografen dan stemmen of?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:44

Ik zou als wij mee mogen het echt gaaf vinden om bij jou voor de lens te staan. Mijn paard houd niet zo posseren haha. Die is liever met mij bezig