Mensenmeeting (Fotoclub Haarlemmermeer) 9 februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Mensenmeeting (Fotoclub Haarlemmermeer) 9 februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:12

Fotoclub Haarlemmermeer organiseert zondag 9 februari weer een fotoclubdag voor mensen.

Ben je nog geen lid van de club, meld je dan aan via Facebook: https://www.facebook.com/groups/343553995775862/

Voor deze fotoclubdag moet ik een beetje creatief denken. Ik wil heel graag in de sneeuw met mutsen, sjaals, Uggs en nog meer winterse taferelen gaan shooten, maar als de weergoden niet meewerken, zullen we moeten uitwijken naar een binnen locatie. Dor gras en kale bomen zijn niet echt gewenst op een foto. Maar het Cruquius gemaal op de achtergrond, doet misschien wel wonderen voor je foto!

Op zondag 9 februari kunnen we buiten ongestoord onze gang gaan op het terrein van het Cruquius gemaal. Mocht het zo zijn dat er echt geen acceptabele foto's uit komen, dan mogen we met maximaal 8 personen binnen fotograferen. Dat houdt in: 4 modellen, 4 fotografen. We mogen in alle hoeken van het museum komen, als we maar een beetje rekening houden met de bezoekers. Het museum is namelijk gewoon geopend.

Voor de entree moeten we 7 euro per persoon betalen. Je kunt, als je dat leuk vindt, om 13.00 en/of 14.30 uur meedoen aan de theatrale rondleiding "Living History". Die rondleidingen duren 3 kwartier en gedurende die tijd moeten de camera's even opgeborgen worden. Alhoewel, misschien is het mogelijk om foto's te maken tijdens de rondleiding natuurlijk.

We verzamelen om 10.30 uur en bekijken dan samen de locatie en omstandigheden. Vanaf 11.00 uur kunnen we naar binnen als blijkt dat het buiten geen doen is.

Lijkt je dit leuk? Geef je dan op en dan maken we er weer een gezellige en creatieve dag van!

De fotoclubdag zal alleen doorgaan bij minimaal 6 deelnemers. De algemene regels van FH zijn van toepassing.

Bagheera_206

Re: Mensenmeeting (Fotoclub Haarlemmermeer) 9 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:36

Leuk! :)

Voor mij hangt het wel af van jouw FH regel mbt het leveren van de foto's. Hier op Bokt is het bij de meeste fotomeetings gebruikelijk dat gewoon de verkleinde foto's met watermerk worden geleverd en vrij zijn te gebruiken voor op Bokt en Social Media. Alleen de vergrote foto's zonder watermerk kunnen tegen betaling worden nabesteld bij de fotograaf. Op Bokt wordt er in bijna geen enkele fotomeeting grote foto's zonder watermerk gratis weg gegeven.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:59

De foto's met watermerk worden geplaatst in de groep en mag door zowel fotograaf als model worden gebruikt op social media en internet. Ieder model heeft daarnaast recht op (minimaal) 6 foto's, die niet gepubliceerd mogen worden zonder toestemming van de fotograaf. Het model kan ze zelf uitprinten. Dit zullen niet de allergrootste bestanden zijn, maar wel groot genoeg om te kunnen printen. De fotograaf bepaalt hoe groot de bestanden zijn die hij of zij toestuurt. Dus ja, de grotere foto's worden zonder watermerk "gratis" weggegeven, maar in beperkt formaat én met duidelijke afspraken. Overigens kun je als fotograaf je foto's ook voorzien van een blind watermerk. Die zie je alleen in de eigenschappen van de foto en niet op de foto zelf. Dat is wat ik meestal doe.

Maar dat weet jij toch wel, Richard? Hoe heb je dat vorige keer gedaan dan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:49

Dan is over die 6 foto's de verwarring ontstaan de vorige keer.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:11

Ik heb mij aangemeld op jullie facebook maar ik kan helaas deze datum niet mee van het topic ;)

Misschien een andere keer.