Actie fotomeeting strand in Wassenaar 12 april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Actie fotomeeting strand in Wassenaar 12 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 23:41

Omdat me bij veel meetings op viel dat fotografen (waar ik ook wel tussen val) vooral kwamen voor de losgooifoto's en hopelijke actiefoto's; kwam ik met het idee om een speciale 'Actie meeting' te organiseren.

Mijn idee;
Paarden die losgegooid kunnen worden in een paddock op het strand met minimale kans op springen. Ja paarden kunnen altijd springen, maar de ene doet het makkelijker dan de ander. Dus zonder longeerlijn (1e paar rondjes om te wennen is prima, maar uiteindelijk echt 'los').

Ook paarden die echt wat actie onder het zadel kunnen laten zien, dus flink gas erop kunnen zetten. Of juist wat gave dressuur-passen onder het zadel kunnen showen.

Geen portretfoto's, puur uitbreiding van een portfolio voor de fotograaf en eventueel wat leuke actiefoto's voor de modellen.

Van de fotografen verwacht ik serieuze deelname, een portfolio en vooral een gezellige dag!

Aanmelden kan via pb. Ik hou de lijst bij. Het geld voor de fotografen op volgorde van aanmeldingen, mochten er dusdanig veel fotografen komen en niet al te veel modellen ben ik van plan 2 groepen fotografen te maken en hopelijk 2 groepen modellen. Dat zal de tijd uitwijzen. Wel verwacht ik van de fotografen dat ze lijntjes kunnen wegwerken via een bewerkingsprogramma!

Lijstje fotografen;
Boktnaam | Naam | Website (portfolio)

Lijstje modellen;
Boktnaam | Naam | Naam paard | Onder Het Zadel / Los | Foto's paard

Foto's achteraf worden MET logo gepubliceerd op de manier die de fotograaf fijn vind! Nabestellingen gaan volgens de tarieven van de fotograaf!

Adres van de parkeerplaats;
De Kuil
Wassenaarseslag 28a
2242 PG Wassenaar

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest, en bij vragen aarzel niet!
Ook hoop ik dat ik met een fotograaf kan meerijden vanaf station Leiden of natuurlijk nog ergens wat eerder :).

Te ver bij jou uit de buurt maar vind je het idee wel leuk? Voel je vrij om het idee te kopiëren :j !

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 00:04

Citaat:
NIET QUOTEN AUB. BIJ INTERESSE PB STUREN NAAR Jikkeee
Fotografen;
1. Jikkeee | Jikke | Site of Facebook
2. joey_lover | Hinke | Voorbeeldfoto
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Modellen;
1.
2.
3.
4.

Hier praten in het topic mag natuurlijk altijd :))

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:54

Ik wil mij graag aanmelden als fotograaf.
Boktnaam:stephzdesign
Site:facebook
Ervaring boktmeetings: ja
:)
Hopelijk genoeg info zo haha..

KootMiraDrum

Re: Actie fotomeeting strand in Wassenaar zat. 31 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:01

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:36

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 07:47

Ik meld me als fotograaf :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:06

Leuk! Je hebt PB.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 08:18

Stephzdesign schreef:
Ik wil mij graag aanmelden als fotograaf.
Boktnaam:stephzdesign
Site:facebook
Ervaring boktmeetings: ja
:)
Hopelijk genoeg info zo haha..

Graag via pb. Wat voor info ik wil hebben staat in de op :)

KootMiraDrum schreef:
Ik vroeg me net af of je dan niet in de beperkte maanden zit maar ik vind dit op internet
http://www.dewassenaarsekrant.nl/Nieuws/nieuws/1755/

oliebol, wist dat ik iets was vergeten... Ik ga het zo direct controleren!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:07

Een erg leuk idee :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:46

http://www.de-kuil.nl
Op deze site staat het wanneer je het strand op mag. Uit mijn hoofd gezegd tot 15 maart..
Alleen werkt ie niet op telefoon/tablet, dus ik kan het even nog niet opzoeken.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 09:54

AnneXxX schreef:
http://www.de-kuil.nl
Op deze site staat het wanneer je het strand op mag. Uit mijn hoofd gezegd tot 15 maart..
Alleen werkt ie niet op telefoon/tablet, dus ik kan het even nog niet opzoeken.

Ik ga het nu direct bekijken! Bedankt voor het melden...
Klopt volgens mij met wat je zegt want dat was in zeeland ook zoiets...

Edit; je hebt gelijk
Citaat:
Van 15 mei tot 15 september is het verboden om dagelijks tussen 7-19 uur om op het strand paard te rijden.

Ik ga even brainstormen voor een nieuwe datum!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:00

Gaaf idee! Heb je een pb gestuurd :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 10:14

Citaat:
Fotografen;
3. Annexxx | Anne | Site of Facebook
4. Erna_ | Erna
5. Nescafe | Monique | Site
6. NRJ | Jessy | Voorbeeldfoto's in profiel
7. pradadaan | Danielle | Site
8. Jenne | Jennefer | Site

9. Juliette17 | Juliette | Site

Modellen;
1.
2.
3.
4.

Ik laat even de mensen die te ''laat'' zijn apart staan, denk dat als ik genoeg modellen heb er 2 groepen van maak... Mochten jullie modellen weten, dan hoor ik het graag!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:35

Jikkeee schreef:

Ja maar in mijn link staat dus dat het is veranderd naar 9-19 uur. En dat je op een groot deel van het Wassenaarse strand dus nu in de hele zomer WEL de hele dag mag komen!

Citaat:
Wassenaarse honden en paarden mogen langer op het strand lopen
Dinsdag 6 augustus 2013

Druk, drukker en allerdrukst was het de afgelopen weken op het strand aan de Wassenaarse slag. Al vroeg in de morgen moest de politie de weg naar de strandopgang aan de Wassenaarse slag afsluiten voor alle autoverkeer. Op vele dagen waren de twee parkeerterreinen, ‘Zeelust’ en ‘de Kuil’, al vroeg gevuld met auto’s en campers en moest de verkeerstoestroom een halt worden toegeroepen. Onderaan de Wassenaarse slag, bij de rotonde aan de Katwijkse weg, wordt het autoverkeer dan terug gewezen.

Door Geert de Rijk.
Voor een paar andere groepen is het strand aan de Wassenaarse slag echter beter, en langer, bereikbaar geworden. Sinds 25 juli mogen honden en ruiters meer tijd op het strand doorbrengen. Op die dag onthulde wethouder L. de Lange(VVD, strandzaken) de nieuwe openingstijden op het bord bij de strandopgang. Honden, paarden en vissers vanaf het strand mogen, tussen 15 mei en 15 september, tot 09.00u ’s morgens en na 19.00u ’s avonds op het badstrand, een strook van 1250 meter, hun activiteiten verrichten. Het badstrand is gelegen tussen de strandpalen 91.5 en 92.75. De delen van het strand die buiten deze twee palen liggen zijn vrij toegankelijk gedurende de hele dag voor bezoekers met een hond of te paard. Wethouder De Lange liet weten dat “de gemeente Wassenaar iedereen de ruimte wil geven om te genieten van een de mooiste plekken aan de Hollandse kust, daarom zijn de gebruikstijden van het badstrand voor hondenliefhebbers, ruiters en strandvissers verruimd”. In 2014 wordt de toegang voor deze drie genoemde groepen mogelijks zelfs bepaald door de weersomstandigheden, maar dat wordt nog onderwerp van (raads-)debat. In ieder geval is erevoorzitter Peter Baauw, van de PSV ‘Koningin Emma’, erg blij met de verruimde gebruikstijden en mogelijkheden voor ruiters. Namens vele ruiters, en als hondenbezitter, wil hij de gemeente hartelijk danken voor de verruimde openingsregeling aan de Wassenaarse slag voor zowel paarden als honden op het strand. Erevoorzitter en paardensportliefhebber Baauw laat weten dat “in vele andere badplaatsen bij slecht weer of een lage temperatuur(minder dan 18 graden Celsius) een vlag wordt gehesen aan het strand. Ruiters en hondenbezitters weten dan dat het strand voor hen en hun dieren is opengesteld, op een dag met matig tot slecht weer”. Met uitzondering van het eerder genoemde badstrand is nu in principe het hele Wassenaarse strand vrij toegankelijk voor viervoeters.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:59

Ik hou het topic even in de gaten. Wil heel graag mee, vind het een ontzettend leuk idee, maar kan helaas niet de 31e..

Bellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:03

Ook een pb gestuurd:-)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 11:05

KootMiraDrum schreef:
Jikkeee schreef:

Ja maar in mijn link staat dus dat het is veranderd naar 9-19 uur. En dat je op een groot deel van het Wassenaarse strand dus nu in de hele zomer WEL de hele dag mag komen!

Citaat:
Wassenaarse honden en paarden mogen langer op het strand lopen
Dinsdag 6 augustus 2013

Druk, drukker en allerdrukst was het de afgelopen weken op het strand aan de Wassenaarse slag. Al vroeg in de morgen moest de politie de weg naar de strandopgang aan de Wassenaarse slag afsluiten voor alle autoverkeer. Op vele dagen waren de twee parkeerterreinen, ‘Zeelust’ en ‘de Kuil’, al vroeg gevuld met auto’s en campers en moest de verkeerstoestroom een halt worden toegeroepen. Onderaan de Wassenaarse slag, bij de rotonde aan de Katwijkse weg, wordt het autoverkeer dan terug gewezen.

Door Geert de Rijk.
Voor een paar andere groepen is het strand aan de Wassenaarse slag echter beter, en langer, bereikbaar geworden. Sinds 25 juli mogen honden en ruiters meer tijd op het strand doorbrengen. Op die dag onthulde wethouder L. de Lange(VVD, strandzaken) de nieuwe openingstijden op het bord bij de strandopgang. Honden, paarden en vissers vanaf het strand mogen, tussen 15 mei en 15 september, tot 09.00u ’s morgens en na 19.00u ’s avonds op het badstrand, een strook van 1250 meter, hun activiteiten verrichten. Het badstrand is gelegen tussen de strandpalen 91.5 en 92.75. De delen van het strand die buiten deze twee palen liggen zijn vrij toegankelijk gedurende de hele dag voor bezoekers met een hond of te paard. Wethouder De Lange liet weten dat “de gemeente Wassenaar iedereen de ruimte wil geven om te genieten van een de mooiste plekken aan de Hollandse kust, daarom zijn de gebruikstijden van het badstrand voor hondenliefhebbers, ruiters en strandvissers verruimd”. In 2014 wordt de toegang voor deze drie genoemde groepen mogelijks zelfs bepaald door de weersomstandigheden, maar dat wordt nog onderwerp van (raads-)debat. In ieder geval is erevoorzitter Peter Baauw, van de PSV ‘Koningin Emma’, erg blij met de verruimde gebruikstijden en mogelijkheden voor ruiters. Namens vele ruiters, en als hondenbezitter, wil hij de gemeente hartelijk danken voor de verruimde openingsregeling aan de Wassenaarse slag voor zowel paarden als honden op het strand. Erevoorzitter en paardensportliefhebber Baauw laat weten dat “in vele andere badplaatsen bij slecht weer of een lage temperatuur(minder dan 18 graden Celsius) een vlag wordt gehesen aan het strand. Ruiters en hondenbezitters weten dan dat het strand voor hen en hun dieren is opengesteld, op een dag met matig tot slecht weer”. Met uitzondering van het eerder genoemde badstrand is nu in principe het hele Wassenaarse strand vrij toegankelijk voor viervoeters.

Hmm... Ik heb dan niet goed gelezen :o. Ik denk dat ik het liever toch verzet naar wat eerder, mocht het druk zijn die dag dan hebben we wel de ruimte. En ik ben bang dat dat niet zo is als er maar 1 stuk beschikbaar is...
Ik weet niet hoe groot het gebied is, maar vind het toch fijner als je met een grotere groep bent dat je echt ook de ruimte mag pakken :).
Ik wil de datum veranderen naar 26 april. Heb al een mod een pb gestuurd of het veranderd kan worden.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 11:24

Citaat:
Fotografen;
3. Annexxx | Anne | Site of Facebook
4. Erna_ | Erna
5. Nescafe | Monique | Site
6. NRJ | Jessy | Voorbeeldfoto's in profiel
7. pradadaan | Danielle | Site
8. Jenne | Jennefer | Site

9. Juliette17 | Juliette | Site
10. Bellavie | Martine | Site of Facebook
11. Suuszels | Suzanne | Facebook
12. Blarhiminn | Sharon | Facebook

Modellen;
1. Moppie__ | Monique | Travis | Kan los en onder het zadel | Foto1 en Foto2
2.
3.
4.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:10

PB gestuurd. Houdt t nu dat ik nu spontaan op de reservelijst sta terwijl ik mij als eerst had aangemeld?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 13:28

Stephzdesign schreef:
PB gestuurd. Houdt t nu dat ik nu spontaan op de reservelijst sta terwijl ik mij als eerst had aangemeld?

Sorry daar had ik even geen rekening mee gehouden.. Ik ga het oplossen.

Er is sowieso nog geen reservelijst, mijn idee was om 2 groepen fotografen te maken en hopelijk 2 groepen modellen... Dus 2 x 8 en 2 x 4.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:29

Jikkeee schreef:
Stephzdesign schreef:

Sorry daar had ik even geen rekening mee gehouden.. Ik ga het oplossen.

Er is sowieso nog geen reservelijst, mijn idee was om 2 groepen fotografen te maken en hopelijk 2 groepen modellen... Dus 2 x 8 en 2 x 4.

Prima.. no worries. :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:29

Ik zou het erg jammer vinden om voor "maar" 4 paarden naar wassenaar te komen. Zou dan wel graag alle modellen van de dag voor mijn lens krijgen.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:30

AnneXxX schreef:
Ik zou het erg jammer vinden om voor "maar" 4 paarden naar wassenaar te komen. Zou dan wel graag alle modellen van de dag voor mijn lens krijgen.

echt he. ;)

ik zou denk 8 paarden doen en 10 fotografen ofzo. eventjes een ruwe berekening ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 13:34

Stephzdesign schreef:
AnneXxX schreef:

echt he. ;)

ik zou denk 8 paarden doen en 10 fotografen ofzo. eventjes een ruwe berekening ;)

Dit is een idee... Ik had namelijk al verwacht dat er veel fotografen zouden zijn en minder modellen. Als er genoeg modellen komen, maak ik dit aantal met veel plezier groter. Dit is een idee wat ik heb, en dat kan altijd aangepast worden...

In de 8 paarden en 10 fotografen kan ik me ook wel vinden, maar ik zou niet weten waar ik zo veel modellen vandaan moet halen. Het blijft een risico om ze zo 'los' te gooien en ik zou daar als eigenaar ook even over moeten na denken...

Ik wil iedereen graag tegemoed komen, maar dit is even het beeld wat ik heb over wat er mogelijk is.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 13:37

Citaat:
Fotografen;
2. Stephzdesign | Stephanie | Facebook
3. joey_lover | Hinke | Voorbeeldfoto
4. Annexxx | Anne | Site of Facebook
5. Erna_ | Erna
6. Nescafe | Monique | Site
7. NRJ | Jessy | Voorbeeldfoto's in profiel
8. pradadaan | Danielle | Site
9. Jenne | Jennefer | Site
10. Juliette17 | Juliette | Site
11. Bellavie | Martine | Site of Facebook
12. Suuszels | Suzanne | Facebook
13. Blarhiminn | Sharon | Facebook

Modellen;
1. Moppie__ | Monique | Travis | Kan los en onder het zadel | Foto1 en Foto2
2. Smurffie | Katja | Pride and Joy |Paint horse| zowel onder het zadel als los kan ze flink hard |Foto1 Foto2 Foto3
3. Smurffie | Katja | Pleasure| Tinker | flinke bewegingen voor een tinker, lang behang zorgt voor gave foto's zowel los als onder het zadel | Foto1 Foto2 Foto3
4.
Laatst bijgewerkt door Loeky01 op 06-01-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt