Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 22:22

Hoi Bokkers!

Ik ben zelf al eens naar een meeting geweest en heb er ook al weer een aantal in de planning staan!
Maar meestal zit de reistijd voor mij rond 1 uur heen en dan dus ook weer 1 uur terug. Nou heb ik de reistijd er zeker voor over want ik vind meetings altijd erg leuk en je leert er ook van!
Toch zou ik graag zelf ook eens een meeting organiseren :D

Waar?
De meeting zal bij mij op stal gehouden worden omdat we daar een mooie omgeving hebben. De foto's zullen worden gemaakt op een land met aan 3 kanten bomen, en de zon staat er altijd mooi op!
De meeting vind plaats in Vogelenzang. In de titel staat omgeving Heemstede omdat dat waarschijnlijk wat bekender klinkt.

Wanneer?
Een zondag in Mei.
De keuze is uit:
11 Mei, 18 Mei en 25 Mei.

Het idee.
Het idee is iets anders dan anders. Zoals je gelezen hebt word de meeting bij mij op stal gehouden. Om te zorgen dat andere mensen geen last hebben van de meeting zal de groep modellen alleen bestaan uit paarden die bij mij op stal staan. Ik wil graag een gevarieerde groep. Allerlei soorten, kleuren en maten mogen zich aanmelden (deze aanmelding gaan niet via bokt, die hou ik via facebook bij). Om jullie er bij te betrekken mogen de fotografen mee stemmen over welke modellen er bij zijn die dag. Het idee is 10 paarden en 10 fotografen.

Beginner/Gevorderd.
Iedereen mag zich opgeven voor deze meeting. Of je nu net begonnen bent of al jaren professioneel foto's maakt, iedereen is welkom! Hoe meer variatie hoe meer we van elkaar kunnen leren :)

Aanmelden.
Aanmelden mag in dit topic of via PB. Graag het hele lijstje invullen.
Fotografen gaan mee op volgorde van aanmelding.

Boktnaam:
Naam:
Fotografie naam:
Beginner/middel/gevorderd
Site/fb pagina/voorbeeldfoto's:

Ik hoop op veel aanmeldingen :j

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:45

Leuk Daan! Onder voorbehoud van de datum wil ik me aanmelden!

Boktnaam: xXxXsasxXxX
Naam: Sascha
Fotografie naam: Just4photo
Beginner/middel/gevorderd: middel

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:00

Ik heb me ook eventjes opgegeven, dankje voor het linkje in het oude topic :)
(25 mei komt t beste uit)
Boktnaam: XxJustinexX
Naam: Justine
Fotografie naam: Jvdb Photo
Beginner/middel/gevorderd: Gemiddeld
Site/fb pagina/voorbeeldfoto's: www.jvdbphoto.tk , https://www.facebook.com/JvdbPhoto

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 23:20


Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:19

Leuk topic Danielle. Ik ben alleen bang dat mei al beetje vol stroomt met meetings. Ik wil wss in mei/juni ook mijn Alice in Wonderland meeting doen. := Ik meld mij (nog) niet aan, maar zal dit topic wel volgen.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:26

ik zou wel graag de datum zsm willen weten ivm het inplannen van alles :)

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 12:28

Als we een groep fotografen hebben kunnen we gaan stemmen voor de datum. Ik heb ook 2 aanmeldingen via Facebook, dus we zitten nu op 5 fotografen. Als je nog iemand weet die mee zou willen als fotograaf hoor ik dat graag :)

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:37

Ik zou wel mee willen, lijkt me leuk :j

Boktnaam: Leo
Naam: Marylon
Fotografie naam: -
Beginner/middel/gevorderd: gemiddeld
Site/fb pagina/voorbeeldfoto's: www.flickr.com/photos/marylonbrouwer/

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:56

Leuk, ik doe mee!

Boktnaam: Anna_Dani
Naam: Anna
Fotografie naam: Egghouses Pictures
Gevorderd
Site/fb pagina/voorbeeldfoto's: op FB: Egghouses Pictures

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:14

Ik wil wel mee als fotograaf :):

Boktnaam: xRiiannex
Naam: Rianne
Fotografie naam: Liberty photography
gemiddeld (fotografeer al 1 jaar)
Fb: Liberty Photography (klik)
Staan oude foto's op, sommige mag ik er niet op zetten ivm privacy
Sinds pas eigenaar van de 55-250 mm lens

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:06

Ik ga zo de lijst even updaten! Heb ook flink wat aanmeldingen via facebook.

Edit:
Ik heb zo veel aanmeldingen gekregen van modellen en ondertussen ook van fotografen dat ik heb besloten de groep groter te maken. Het idee was 10 paarden en 10 fotografen. Dit gaat nu naar 16 paarden en 12 fotografen. :D
Laatst bijgewerkt door pradadaan op 08-01-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:17

Het gaat goed met de aanmeldingen!
Hoop dat het niet 25 mei wordt! Het is nu lekker in de buurt! En vind het ook wel leuk om jullie dames weer te zien Danielle! Zeker Giv is extreem veranderd/gegroeid vergeleken met de laatste keer dat ik haar zag! :=

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:30

Ja het gaat super hard met de aanmeldingen sas!
Ik denk niet dat mijn dames op de foto gaan. Mijn moeder gaat me veel helpen die dag en zal ook rond lopen met wat te drinken en dat soort dingen dus ik denk dag we helemaal geen tijd hebben om onze paarden ook op de foto te zetten ;)

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:38

Hmm ik weet niet, ik denk dat ik dan afhaak, dat wordt veel te groot en te chaotisch dan, en niet leuk meer omdat 10 om 10 al heel erg druk is om dat op een dag te doen. Ik denk er nog even over na, maar als het echt zo groot wordt weet ik het niet..

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:51

Pfoe dat is ook heeeeel veel werk om na te bewerken allemaal hoor, 16 paarden :oo Zou het goed overwegen!

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:53

Ik ben ook nog heel erg aan het nadenken en al jullie ideeën zijn ook van harte welkom! het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat het chaotisch word. daar hou ik zelf ook helemaal niet van. ik ben nog van alles aan het schuiven om te zorgen dat het zo rustig mogelijk gaat verlopen.

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:55

Ik vind vaak 10 wel een max, dan kun je twee groepen van 5 maken en de fotografen in tweetallen laten werken :) zo krijgt toch iedere fotograaf ieder paard voor de lens en blijft het behapbaar. Je bent toch al snel een paar uur per paard kwijt nog na de meeting.

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:04

Mijn idee nu is 4 kleinere groepjes. 4 groepjes van 3 fotografen en 4 groepjes van 4 paarden. dan 10 min per paard voor portret foto's, 10 per paard foto's los (omstebeurt en uit ervaring weet ik dat niet iedereen dit altijd wil) en 20 minuten rijden (alle 4 de paarden tegelijk) met pauzes voor de fotografen tussendoor. Je hoeft ook niet alle foto's direct te leveren. een soort voorproefje van 5 foto's binnen 2 weken en binnen 2 maanden de rest van de foto's. dit is een idee, zou dit haalbaar zijn denken jullie?

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:08

Persoonlijk wil ik altijd het liefst zo spoedig mogelijk een meeting afwerken, zeker als er meer meetings en opdrachten gepland staan. Anders stapelt het zo op. :D maar dat is echt persoonlijk.

Bij jouw idee, krijg je dus niet alle paarden voor de lens of lees ik het verkeerd?

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:22

Jawel je krijgt alle paarden voor de lens. in plaats van een ochtend en een middag groep maak ik 4 kleinere groepjes.
de 12 fotografen worden opgedeeld in 4 groepen (elke groep bestaat uit 3 fotografen) en de paarden dus ook in 4 groepen (elke groep bestaat uit 4 paarden)
Het zal dan als volgt lopen: er komen 4 paarden naar de plek, 10 minuten portret en dan wisselen naar het volgende paard (portret duurt dus in totaal 40 min per groep) dan gaan die 4 paarden omstebeurt los. ligt er een beetje aan hoeveel modellen per groep dit willen hoe lang dit in totaal duurt per groep. (op dat moment fotograferen dus alle fotografen het paard wat op dat moment los is) en daarna rijden en dat gebeurt ook gezamenlijk. alle 4 de paarden rijden tegelijk en alle fotografen fotograferen tegelijk. en dat dus 4 keer met een lunch pauze er tussen door. en als de modellen opzadelen hebben wij even een korte pauze om iets te eten en te drinken.

Willen jullie graag een aantal foto's zien die ik heb gemaakt op de plek waar ook de meeting zal zijn?

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Re: Paarden fotomeeting omgeving Heemstede mei 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:27

Ik ben nog steeds van mening dat 16 om 14 echt veel te veel is! groepjes van 2 onder de fotografen vind ik ook echt max! Anders loop je elkaar in de weg en kom je hoogstwaarschijnlijk niet toe aan wat jij in je hoofd hebt zitten, ik vind 10 om 10 echt de max aangezien er ook heel veel werk in gaat zitten na de meeting zelf, en zoals leo al zegt dat wil je zo snel mogelijk gedaan hebben.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:33

Ben bang dat mijn accu leeg is als er 16 paarden zijn :=
Hij kan maar 8/9 uur denk ik?

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:33

Oke, ik zal nog even verder puzzelen. misschien dat als ik genoeg aanmeldingen van fotografen krijg ik er 2 dagen van maak.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:33

pradadaan schreef:
Oke, ik zal nog even verder puzzelen. misschien dat als ik genoeg aanmeldingen van fotografen krijg ik er 2 dagen van maak.


Dat zou idd wel beter zijn :o

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:41

Dat denk ik ook :j
Dus als jullie nog fotografen weten :D :D Ik wil namelijk wel zeker weten dat ik 2 groepen ga redden ;)