gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:38

ja dat is onhandig haike.
straks zijn wij de enige van 10 buren met een hond. Maar in het dorp wonen veel mensen met honden ;)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:10

haike schreef:
PineApple schreef:
een hond helpt echt! op de een of andere manier loopt toch iedereen op dezelfde tijd :)


Hier echt amper mensen met een hond, en de buren hebben er 2 maar laten ze nooit uit, doen alles in de tuin :o


zo woonde ik anti kraak in haarendael en delen we de tuin en lieten ze de honden ook uit in de tuin. bah vond dat zo aso oke als het je eigen tuin hebt moet je het zelf weten maar delen en maling aan hebben. Echt heel raar.

Anoniem

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:35

Hey Hey meld me ook hier.
Kom uit Den Bosch en mijn merrie staat in gestel :-)

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 16:56

Welkom ! *\o/*
Er staan er wel veel in gestel haha :')

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:32

@ SharonIndezz

Ik wacht nog steeds op n pb'tje :j ;)

SharonIndezz
Berichten: 4696
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:44

Ohja, haha zal morgen ff proberen tijd te maken

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:06

Zal ik mij zelf ook even melden! Ik ben Sandra woon in Rosmalen en mijn paard Rocky staat in Nuland. Haike (Tess) Renske en Pieteritus (Veerle) ken ik al van andere meetings. Zoals clinic, sushi eten en BBQen! Wel leuk als je op deze manier nieuwe mensen leert kennen, en zo de paardengekte kan delen! Ik heb trouwens ook een trouwe hond, die bijna altijd overal mee naar toe gaat. Een tuin heb ik niet, dus word gewoon uitgelaten :')

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:07

Wat leuk nog een Veerle :')

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:07

KingYasFenn schreef:
heey!

ik ga naar school in Den bosch,
ken den dungen omdat een schoolgenootje daar woont
lijkt mij een erg saai dorpje, haha! ( 1x geweest)
maar ik weet niet precies waarvoor je gezellige mensen zoekt, haha
ik sta er altijd voor open hoor :)

Maaskantje is er vlakbij!! Dat is niet saai! Ik kom daar regelmatig voor het beroemde meel van de Dungense Molen.

Elise: Jij woont vlak bij mij in de buurt. Ik woon in de buurt van Ammerzoden. Ik ben ook Brabantse, ik kom uit de buurt van Eindhoven vandaan, maar ik woon al vanaf mijn 6e in de Bommelerwaard. Maar ik heb een vlotte babbel, dus er altijd wel wat te beppen. Zeker met paardenmensen. Die weten van geen ophouden. :D
Wij zijn een paar jaar geleden op zoek geweest naar huizen in die buurt. Liefst hadden we in Drunen, Helvoirt of Cromvoirt of in elk geval dicht bij het zand gewoond. We gaan nu gewoon af en toe met de trailer er heen. We hebben nu een flinke wei met fijne stallen en een huis in aanbouw. Ik heb een WPN, een Andalusiƫr, een Dartmoortje en een B Welsh hengstveulen. De laatste heb ik op de Hedelse markt gekocht. Een lief beest en omdat ik hem zelf had gechipt, wist ik wat ik kocht. :D
En ik kan hier mijn beroep goed uitoefenen: Zadel en tuigenmaker!

En ik ga eens per week naar Keldonk. Sinds kort ben ik ook nog gediplomeerd paardenpaspoortconsulent, dus buurt en paarden zat.
Eliane: Is dat die fokkerij waar ze die uitbraak hadden laatst? Hopelijk gaat het goed met de dieren.

Noor: Wij komen komend weekend naar Maren Kessel. Dochtertjelief mag naar de finale aldaar met onze Dartmoor. Spannend. Ik heb er ook wat kilometers gemaakt tijdens de concoursen.

Pineapple: Felix? Een grote donkerbruine soms? Die ik heb gekend, is bij mijn weten van Velddriel naar Berlicum gegaan.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:10

idefix4 schreef:
.

Noor: Wij komen komend weekend naar Maren Kessel. Dochtertjelief mag naar de finale aldaar met onze Dartmoor. Spannend. Ik heb er ook wat kilometers gemaakt tijdens de concoursen.


Leuk, welke dag en tijd? Moet zondagochtend zelf rijden maar denk sowieso nog wel meer rubrieken kom kijken

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:12

Idefix: ja beest was 1.80 ofzo. Was een goede springer. Kwam inderdaad op 17/18 leeftijd uit die buurt naar Berlicum.

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 23:13

Hoi Idefix4.
Nee dat was daar niet :)
Of tenminste niet zover ik weet :j

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:15

zaterdag om half 12. Ze rijdt Richter's Prince in de L1 bij pony's cat B. En daar is ze al heel erg trots op! Dat wordt haar 4e L1 proefje.

Van T. de G.oeij... Ik ken hem wel dan! En zijn baasje ook. Ik heb er ook eens mee gesprongen. Ben al geen held en was blij dat ie klaar was hihi!

Elaine: Ok. Ik weet dat het ergens is gaan heersen bij een Tinkerstal in Brabant. Was de plaatsnaam even kwijt. Mooi zo houden. :j Zijn dat echt Tinkers of Irish Cobs? Ik ken wel iemand nog in Berlicum, maar die heeft Irish Cobs voor de hobby.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:17

Felix heeft mij geholpen over mijn angst voor springen heen te komen. Beest sprong toch altijd wel :') Ik moest er wel via een trapje of de balken op in het begin. Later werd ik iets handiger om er op te klauteren :')

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:18

Dat was volgens mij een tinkerfarm in Uden met een Rhino besmetting. Gelukkig geen andere gevallen meer bij gekomen....

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:19

PineApple schreef:
Felix heeft mij geholpen over mijn angst voor springen heen te komen. Beest sprong toch altijd wel :') Ik moest er wel via een trapje of de balken op in het begin. Later werd ik iets handiger om er op te klauteren :')

Ik stap altijd op met kruk, ben zelf ook n kruk :')

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:23

Ik heb nu ook zo'n monster. Als die hindernissen ziet, springt hij ook gegarandeerd, of hij moet niet uitkomen, dan gaan we haaks naar links (ik spreek uit ervaring). Ik durf wel te springen, maar niet als er een bel afgaat. Dan denkt mijn paard opeens dat ie seabiscuit is. Felix ging in Velddriel ook snel! En die bak was ook niet helemaal het juiste formaat. Dus dat kon spannend zijn. Maar zoals ik al schreef: Ik ben al geen held. Ik vind het dapper hoor!

Haha, kruk... Hoef ik niet te doen. Dan ben ik een uur bezig om mijn paard stil bij dat krukje te krijgen. Heb de moed opgegeven. Hij doet het nog maar even zo. Hij wordt straks 15 en zo vaak hoeft ie nou ook weer nie.

Ik werk tegenwoordig ook 1 dag per week in de buurt van Utrecht. Ik heb gemerkt dat mensen uit Brabant soms dingen zeggen die voor mensen van over de Waal echt onbegrijpelijk zijn. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:23

Haha, ik ben overgestapt naar western...die paardjes zijn allemaal stukkie kleiner. Stapt handiger op ;)
ik had laatst besloten de grootste van stal te rijden. Beestje is 1.65 (dus op zich, vergeleken met toen ik nog dressuur reed helemaal niet eens zo heel groot) en ik had de grootste moeite om op te zadelen en vooral ook om op te stappen :')

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:24

Was de tinkerboerderij volgens mij.

Dressuurknolletjes kunnen ook klein zijn hoor Pieke haha.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:25

Oh ja dat ken ik echt! Mensen staan je echt aan te kijken met hele grote ogen: wat zegt ze nou???!!


Haha ja weet ik Manon, maar zoals ik zei dat ik Felix hele poos heb gereden op de manege. Ulex was ook maar 1.58 dus dat valt ook mee. Maarja, de meeste die ik nu rijd komen niet boven de 1.50 uit :P

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: gezellige mensen omgeving Den Bosch gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:26

Haha, ik heb die ervaring vanaf de andere kant.. :')

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:27

Mijn dressuurknolleke is 1.68 en ik ben 1.61, en ook al 31 jaar oud... Nee, geintje. Ik heb het gewoon aangeleerd, voor mijzelf fijn, voor het paard fijn en ook voor het zadel fijn!

elainelouise

Berichten: 837
Geregistreerd: 21-08-12
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 23:29

Haha de grootste die ik ooit heb gereden was 1.96 :')
Dan heb je pas echt moeite om erop te komen.. _O-
Laatst bijgewerkt door elainelouise op 15-12-13 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:29

Ik heb een poosje een merrie gereden van 1.30.Dat was echt ideaal opstappen :')


jezus...1.96 dan mag je mij wel gewoon een ladder geven :')

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:30

Ik heb een blauwe maandag western gedaan. Ik moest te veel op de basis beginnen. Toen heb ik er de brui aan gegeven. Ik vind met 1 hand rijden echter wel heel leuk om te doen. Mijn zusje had een quarter. Die was 1.50 volgens mij. Een schat van een beest idd.

En onze Anda is 1.53, dus die is ook niet groot. Die is gewoon dressuurmatig gereden. Zo'n hele grote hoeft voor mij ook niet!

Dat heb ik dus ook al ervaren. Ik help in een winkel en ik moet nu soms echt nadenken wat ik ga zeggen. hihi.

Ik heb mijn paard er ook cursus in gegeven hoor, maar die is nogal wantrouwig en 75% engels volbloed. Hij is 1.72 m. Dan moet je gewoon vlug zijn. Geduld is niet zijn sterkste kant. En tja, zadel... als er wat mee is maak ik het zelf wel... 8-) Het hangt er ook vanaf hoe je opstapt he? Lichtvoetig of met het volle gewicht in de beugel.

1.96m? Dat is niet gezond meer! Dat is een shire!