steeds vaker kom ik op bokt topics tegen over ME/CVS en fibromyalgie en lees je velen verhalen hier over. mensen die denken aan alle dagen waarin ze de pijn beleven. en de grootste verhalen over de weinig dagen dat de pijn er niet is !
ik zelf heb nu ongeveer 8 jaar Fibromyalgie en ik merk hoe moeilijk het nu echt word. 18 jaar ben ik nu en voornamelijk zit ik thuis en bij de paarden. doordat de paarden mij een hoop geven houd ik dit nog redelijk goed vol ( ik heb 5 paarden maar gelukkig heb ik alle hulp van de wereld)
Laatst las ik een artikel die hier te lezen is : KLIK
kortom nu ze weer wat meer weten over deze aandoening zijn wil ik ze een handje gaan helpen. ik moet nog uitzoeken hoe en wat dit in zijn werk gaat maar ik vroeg me af of er animo voor is.
Ik wilde op 12 mei , fibromyalgie ME/CVS awerness day een grote sponsorloop houden!
dit mag te paard ( wat ik ga doen. ik heb nog 1 D pony en een grote shet van 1.10) beschikbaar voor mensen die dit leuk vinden) maar dit mag ook gewoon wandelend, fietsend of wat je maar wil!.
het gaat hierom dat je als fibromyalgie , ME/CVS patient een dag , slechts een dagje je fysiek instelt op het niveau dat jij aankan.( dat kan 10 minuten lopen zijn, een uur of mischien wel 3 of 6 uur !) en hiervoor geld ophaalt zodat de wetenschappers etc beter verder kunnen met het onderzoeken naar fibromyalgie, ME/CVS en mensen daadwerkelijk gaat geloven dit een ziekte is en dus niet tussen je oren zit
Dus kortom heb jij zin om met mij , te paard, te voet , te fiets , mischien op skates? op 12 mei 2014 een sponsorloop te houden dan hoor ik dat graag!
overigens mag iedereen mee doen hoor ( ook de niet fibro, ME/CVS patienten)
ik hoop dat mensen dit een leuk idee vinden. ( hulp met organiseren kan ik ook nog gebruiken )
Graag wil ik weten van de mensen die meedoen if ze te paard mee doen of op een andere manier. Wil je helpen met organiseren waar ik wel een paar man voor kan gebruiken. Wil ik dat graaag via Pb weten.
Verder laat het aan zo veel mogenlijk mensen weten !
eh dat weet ik nog niet precies, ik wil eerst het animo weten hiervoor , kijken hoeveel mensen dit willen en op welke manier
( als er alleen paarden meedoen is het leuker in een bos of heide etc. met de mensen die meedoen wil ik uiteindelijk een locatie bedenken waar iedereen het mee eens is .
leuk idee, maar idd waar wil je het doen. Daarvan hangt het voor mij en denk anderen af of ik mee kan doen. Hoe maakt me niet uit, kan fietsend, lopend, skatend.....