Clinic Bewust Wedstrijd Rijden te Venhorst 20 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frenka

Clinic Bewust Wedstrijd Rijden te Venhorst 20 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:50

Op zaterdag 20 juli hebben we op een fantastische locatie in Venhorst een clinic georganiseerd met een paar enthousiaste wedstrijdamazones uit Kring Uden.
Het doel van deze trainingsdag was om beter met onze wedstrijdstress om te kunnen gaan. Hiervoor hadden we Malene van Bewust Wedstrijd Rijden uitgenodigd om ons wat tips en trucs te leren.

De ochtend stond in het teken van de theorie van de workshop. Tijdens het theoriegedeelte krijg je o.a. uitleg over het bewust(er) je proef rijden en hoe je dit tot stand brengt en hoe je je paard op een goede manier naar de wedstrijd toe kunt managen. Super interessant!

Een goed Trigger woord bedenken dat eventueel door de begeleider op het wedstrijdterrein geroepen kan worden, leverde nogal creatieve voorstellen op. := Bij het gebruik hiervan zal de concentratie eerder af- als toenemen denk ik zo :+

De paarden stonden in het ochtendgedeelte nog heerlijk in de wei of in 1 van de luxe stallen.
Afbeelding

Tussen de middag met zn allen lunchen
Afbeelding

Tijdens het praktijkgedeelte kwamen de dames 1 voor 1 in de baan om wat wedstrijdelementen door te nemen uit de proef van deze maand.
Lady ging zeer geconcentreerd op haar amazone door de baan:
Afbeelding

De begeleiding door Malene
Afbeelding

Geconcentreerd knap koppie
Afbeelding

De overige deelnemers kregen tijdens het rijden wat vragen voorgeschoteld die uitnodigden om eens goed (en op een andere manier) te kijken naar wat er in de baan gebeurde
Afbeelding

Malene had Stripe meegenomen en ook die houdt alles nauwgezet in het oog
Afbeelding

Jacq veegt een zweetdruppel weg, Venga kijkt nog vrolijk rond
Afbeelding

Niet alleen maar focus, maar zeker ook blije koppies van (in dit geval) pony en amazone
Afbeelding

Even checken of je het goed doet. Toch handig zo’n spiegel
Afbeelding

Door de tips van Malene ging Arola lekker aan het sjouwen
Afbeelding

De hele dag werden we ook nog gefilmd voor de online training Beter Presteren op Wedstrijd. Deze is Bewust Wedstrijd Rijden in samenwerking met Paardenlifestyle aan het opstarten. Wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar het eindresultaat. ;)
En dit is dus iets wat je niet moet doen op wedstrijd. Beide dames zitten niet in hun concentratie ‘bubbel’ :7
Afbeelding

Al met al een super gezellige dag gehad en het nodige huiswerk meegekregen waar we zeker mee aan de slag gaan. :j
Ik wil hierbij 2 mensen nog even in het zonnetje zetten: onze positiviteits goeroe Malene die ons een hele leuke en leerzame dag heeft bezorgd en onze gastvrouw Franka die niet alleen een top accommodatie heeft maar ook alles super had verzorgd! +:)+

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:19

Ik was er ook bij! *\o/*

Dit was zeker een heel leerzame dag! En gezellig ook nog, getuige de laatste foto ;)
Mocht je met een aantal ruiters een activiteit zoeken om te doen, dan is dit zeker een aanrader. Je hoeft er niet eens een actieve wedstrijdruiter voor te zijn. Het sloot ook echt aan bij alle niveaus van rijden.
Het uitwisselen van ervaringen en onzekerheden vond ik verhelderend, en er komen ontzettend veel tips voorbij gedurende de hele dag. Daar pik je dan degene uit die bij je passen, en daar kun je echt mee aan de slag na de clinic.

Inderdaad, Franka, Malene en Lydia, thanks voor deze dag! +:)+

Noppert

Re: Clinic Bewust Wedstrijd Rijden te Venhorst 20 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:39

En ook ik was er bij *\o/*

Het was echt een hele leerzame clinic, behalve dat het erg gezellig was, hebben we ook het nodige geleerd wat we vervolgens ook weer op het wedstrijdterrein en in mijn geval bij het losrijden, kunnen toepassen.
Absoluut een aanrader +:)+

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:29

Leuk verslag,
lijkt me heel erg leerzaam zo'n dag!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:09

Leuk hoor. Ziet er uit als een hele leuke leerzame dag! +:)+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:27

Jullie waren een hele leuke groep op mee aan de slag te gaan! En via FB heb ik al een aantal leuke resultaten gezien!

Leuk om het in dit topic zo terug te zien! :j

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:25

Wat leuk om te zien! Ik was er als cameravrouw en vond het erg gezellig!
Laatst bijgewerkt door connepon85 op 05-09-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:25

Zeker een aanrader! Was een leuke dag, ook langs de kant genoeg te leren en te beleven :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 08:33

Het was zeker een hele leuke dag. De volgende keer doen wij ook mee aan de praktijk Ang!