Geen fotomeetings meer in de Lommelse Sahara!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Geen fotomeetings meer in de Lommelse Sahara!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 00:15

Hallo allemaal, ik wil even mededelen dat er geen fotomeetings meer georganiseerd mogen worden in de Lommelse Sahara. :(
Ik zat in een groep die er 1 september heen wilde gaan en we moesten een mail sturen om toestemming te vragen.

Nu hebben we dus een mail terug gekregen dat het niet toegestaan is om er een meeting te organiseren en dat in het politie reglement staat dat de paarden in de Lommelse Sahara sowieso niet toegelaten zijn op de zandvlaktes en in het water. Enkel op de verharde wegen en bospaden.

Met andere woorden als ze zich toch begeven op de vlaktes krijg je direct een boete.
Vind het zeer spijtig.

Maar het heeft er wel mee te maken dat er teveel meetings werden georganiseerd en dat het teveel overlast was voor andere recreanten. Ben benieuwd welke natuurgebieden nog gaan volgen..

Cynn
Fotograaf

Re: Geen fotomeetings meer in de Lommelse Sahara!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:42

-O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 05:19

Heel heel erg jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:57

Sja, zat eraan te komen, which next... ):

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:21

Fading schreef:
Sja, zat eraan te komen, which next... ):

Heel begrijpelijk... En ontzettend zonde voor paardeneigenaren met paarden daar in de buurt.

Natuurlijk ook voor ons als fotografen. Maar met al deze meetings lok je het op de een of andere manier ook wel uit. De laatste keer dat ik bij de Lommelse Sahara was met een meeting werd er niet heel veel rekening gehouden met de andere bezoekers van de plas helaas... En datzelfde geldt voor de Loonse en Drunense duinen. Ik zag het volledig aankomen.

Hopelijk worden deelnemers/organisatoren van meetings nu wat meer bewust van wat meetings wel niet doen met de omgeving. Ik doe voorlopig in ieder geval niet meer mee.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:34

Niet alleen in de paarden wereld is het zo dat leuke stukjes afgesloten worden.
In de motor wereld is het hetzelfde, complete dijken zijn tussen april en oktober vanaf vrijdag 21:00 tot maandag 4:00 afgesloten voor de motoren.

Simpelweg er rijden te veel motoren die te veel herrie produceren door open uitlaten, of er wordt achterlijk hard gereden en gevaarlijke manouvres uitgevoerd. (met alle gevolgen van dien)
Bewoners worden dat behoorlijk beu, als je niet meer fatsoenlijk buiten kunt zitten.

Voor de paarden geldt natuurlijk een beetje het zelfde met de foto meetings.
Weer dat zelfde stukje bezet door 10 van die knollen en 20 man die er rond springen met en zonder camera en weer alles onder paarden mest.
Kan mijn hond weer niet in die plas spelen met de stok... enz enz.

Dus ja we hebben ons zelf dus in de vingers gesneden helaas. Maar je kunt er niets aan doen. -O-

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:36