Hondenwandeling Groningen/Drenthe: animo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Hondenwandeling Groningen/Drenthe: animo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:41

Hoi allemaal!

Is er animo voor een wandeling met honden in de provincie Groningen of Drenthe?
Dat vroeg ik me zo af... Ik ga graag met onze honden wandelen maar in je eentje is ook zo saai.

Datum en locatie (ivm losloopgebieden) komen we samen wel uit toch? :) En ik denk dat het logisch is dat de honden sociaal moeten zijn naar mens en dier (en anders aangelijnd houden of niet mee gaan) en dat het eigen risico is om mee te gaan. :j

Ben benieuwd waar dit strandt!

AfricanLady

Re: Hondenwandeling Groningen/Drenthe: animo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:52

ik hou dit topic in de gaten ik heb zelf een 6 jarige maltezer gecastreerde reu.
hij kan prima loslopen maar vind andere grote honden spannend hij hapt niet naar ze maar als ze te dichtbij komen blaft hij of snauwt hij ze af
hij is met kleinere honden sociaal maar vaak is hij het eerste kwartier wat afwachtend
hij is verder super braaf en lief maar door trauma helaas eenkennig
dit omdat hij is overlopen door 6 border collies en ik ben bezig zijn sociale zaken weer op het goede pad te krijgen.
wij moeten vanuit harlingen dan komen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:59

Ik heb overigens een Golden Retriever x American Stafford met het karakter van een überblije overenthousiaste Jack Russel, maar zij kijkt wel eerst altijd een beetje de kat uit de boom haha. En daarnaast hebben we een Rottweiler die redelijk angstig is aangelegd die zich altijd een beetje afzijdig houdt van de groep en duidelijk aangeeft wat ze wel en niet tolereert. Valt niet aan als andere honden dat ook niet doen, maar als er op haar gereden wordt dan snauwt ze wel van zich af. Beide teefjes overigens. Met beide heb ik nog nooit incidenten meegemaakt, dus ik verwacht ook geen problemen daarmee, maar ik neem wel de riemen mee en als ik het niet vertrouw, lopen ze gewoon aan de riem. :)

Mira283

Re: Hondenwandeling Groningen/Drenthe: animo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:14

Ik hou het ook in de gaten heb een jack russel mix die sociaal is maar grote honden spannend vind.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:15

lijkt me wel leuk :j misschien in de Appelbergen? of ergens anders in Drenthe :) ik heb een Border Collie mix.