Na het mesten heb ik Owen keurig gepoetst (op zulke momenten ben ik erg blij met het feit dat hij geschoren is

De trailer had ik al klaar staan en zowaar liep hij er in een keer op (wel met hulp van wat longeerlijntjes. Aangezien het geplande tijdschema keurig werd gehaald kon ik rustig op weg naar Assendelft. Assendelft is vrijwel om de hoek bij ons en ik wist waar de Veenpolderdijk was, maar ik slaagde er toch in om de afslag te missen

Ik moest gelijk na de pauze, dus ik heb helaas niets gezien van de voorgaande groep, na betaald te hebben bij Tyrza (heeft Menno overigens nog zijn best gedaan op de bouwpakketten

Toen begon de clinic! Het eerste stukje hebben we ons geconcentreerd op het door de hals heen rijden, netjes rechtop zitten en keurig de bochten rond rijden zonder dat Owen naar binnen valt. Toen kwam het spektakelstuk, tenminste voor het publiek, de linkergalop. Owen knalde tot 3x toe de volte uit om de andere kant op de gaan (Tyrza vond dat er een erg mooie wissel ergens tussen zat

Daarna hebben we aan de overgangen draf-halthouden gewerkt. Waar ik voornamelijk moest oefenen op het goed voorbereiden van de overgangen. (ik heb nogal de neiging om vrij abrupt dingen te doen)
Al met al was het voor mij erg leerzaam om bekende en nieuwe dingen te horen