Een goedenacht allemaal!
Een fotomeeting is gezellig, leuk en.. Leerzaam. Niet alleen leer je om te gaan met modellen, maar ook met bepaalde situaties en de afhandeling achteraf.
Toch is het vaak een val in het diepe voor beginnende fotografen. Als je nog maar net bent begonnen, stommel je wat vaker over de instelling en springen er achteraf een hoop vragen naar voren die je toch graag beantwoord had willen hebben.
Hoewel veel Bokkers maar al te breid zijn om je tips te geven, is een één-op-één behandeling tijdens een meeting wel erg prettig.
Mede daarom organiseer ik deze meeting, waarbij ik graag uitnodig;
* Een vijftal modellen, in de vorm van blaffende viervoeters. Grootte, leeftijd, maakt niet uit.
* Nog vier extra fotografen die van wanten weten. Verband tussen sluitertijd, diafragma en ISO is je bekend. Je weet de ins en outs van je camera maar bovenal; je hebt zin om iemand een dagdeel lang te begeleiden.
* Vijf beginnende fotografen, die graag wat meer willen weten over hun spiegelreflex camera en de extra optie's die het biedt. Je bent van plan jezelf te ontwikkelen.
Mijn doel is om tijdens deze meeting naar voren te brengen wat sluitertijd, diafragma en ISO inhoudt en hoe je deze in de praktijk toe kunt passen. We gaan in tweetallen werken, per tweetal een model. Er wordt van te voren een schema opgesteld, zodat ieder tweetal ieder model heeft gehad. Op deze zelfde dag krijgt iedere beginnende fotograaf een A4-tje mee waarop alle nodige tips en begeleiding staat wat betreft het afhandeling van de meeting. Het versturen van de foto's, het omgaan met eventuele nabestellingen en nog enkele andere punten.
Zoals eerder gezegd zullen we hier ongeveer een dagdeel mee bezig zijn.

Waar en wanneer?
De meeting vind plaats in Dordrecht, in het vaker gebruikte natuurgebied 'De Elzen'. Hier mogen de honden los en zijn er verschillende omgevingen.
De datum zal in begin juni vallen, op een zaterdag. Voorgestelde data zijn;
01 juni of 08 juni
De Elzen is tot zeer dichtbij met het OV te benaderen, namelijk met de bushalte 'Leeuwstraat' in Dordrecht. Mocht er iemand met het OV komen, dan zal ik bij de desbetreffende bushalte staan om degene op te pikken. Wil je dit overwegen? Bekijk je route op;
http://www.9292.nl
We zullen de eerste officiële parkeerplaats vanaf de dijk, als ontmoetingspunt nemen. Vanaf daar is het vijf minuten lopen naar het veld waar we zullen fotograferen.
Let op; Dit is dus niet de parkeerplaats bij het paviljoen!
Er zal een specifiekere omschrijving van deze plaats komen als de meeting definitief is.

Inschrijven
De meeting is kleinschalig om het overzichtelijk te houden, voor alle aanwezige partijen.
Mijn doel is uiteindelijk ook, om een Canon-gebruiker te koppelen aan een andere Canon-gebruiker, et cetera. Daarom wordt de uiteindelijk lijst van gevorderde fotografen door mij bekend gemaakt.
Voor hen geldt dan ook; Je kunt de lijst zelf aanvullen en plaatsen in het topic, je krijgt dan spoedig te horen of je mee kan of als reserve staat.
Enthousiast geworden?
Update de lijst dan met jouw naam! Onderstaand het begin-model;
Modellen
Gebruikersnaam ∞ Naam hond ∞ Ras ∞ Foto, bij voorkeur (In link) ∞ Datum van voorkeur
1.
2.
3.
4.
5.
Reserve:
Fotografen, gevorderd (Vooraanmelding)
Gebruikersnaam ∞ Merk camera ∞ Site, optioneel ∞ Datum van voorkeur
1.
2.
3.
4.
Reserve:
Fotografen, beginnend
Gebruikersnaam ∞ Merk camera ∞ Datum van voorkeur
1.
2.
3.
4.
5.
Reserve:

NOTE; Schrijf je alleen in als je helemaal zeker bent dat je de datum van voorkeur echt kan. Ook al sta je als reserve. Het gebeurd de laatste te vaak dat er heel gemakkelijk last minute wordt afgezegd voor een meeting. Dat wil ik hier voorkomen. Ben je niet zeker, wacht dan met inschrijven.