Een bijzonder verzoek vanuit de familie van Marcia Hendrikx bokker Rodi. Willen jullie hierbij helpen?
Zoals jullie waarschijnlijk niet ontschoten is, is Marcia vannacht, na een lange heftige strijd, van ons heen gegaan.
Jacco had mij al eerder deze week te kennen gegeven dat ze Marcia heel graag met IJslanders zouden willen begeleiden in de stoet. Het ras waar zij zo gek op was en haar leven was. Nu ze echt over is gegaan mailde Jacco mij of ik zou kunnen helpen met opzetten van deze laatste wens.
De vraag aan jullie is of jullie Marcia, vrijdag 8 maart, de laatste 2,5 km door Capelle a/d IJssel te IJslander zouden willen begeleiden.
Er is vanaf het punt waar de ijslanders de rouwstoet gaan begeleiden ruime gelegenheid om auto's en trailers te parkeren.
De opzet is om roze uitrijdekens over de paarden te leggen en de ruiters in het wit erop. De kleurcombinatie is ivm de borstkanker en bloemenwens van Marcia (de dekens worden geregeld)
Als de ruiters/amazones zelf bij de uitvaart aanwezig willen zijn moeten ze wel zelf iemand regelen die meegaat om op de paarden te passen. Wellicht zijn er mensen die willen IJslander-sitten zodat er mensen naar de uitvaart kunnen als die behoefte daar is.
Het zou zo gaaf zijn als we dit voor elkaar krijgen en Marcia begeleid kan worden door een bonte stoet IJslanders!
Willen jullie hier je steentje aan bijdragen? Neem dan contact met mij op. ik@irisidee.nl
Omdat ik ook graag me steentje bij willen leggen. Plaats ik gelijk een oproep voor me zelf. Ik ziet helaas met vervoer. Dus mij vraag is of ik misschien met iemand mee kan rijden. Verder zoek ook gelijk iemand die mijn paardje mee in de stoet wil rijden. Ik ben zelf dan die dag 37 weken zwanger en zie het zelf niet meer zitten om zelf op het paard te gaan zitten. Dus bij deze ook gelijk een op roep voor een ruiter.
Ik vind het ook een ontzettend mooi gebaar zeg! Als ik niet had hoeven werken dan was ik wel komen ijslander-sitten voor degenen die naar de uitvaart willen, maar zit helaas vast op de werkvloer die dag. Maar ik vind de opzet echt ontzettend mooi!
Senna012
Geplaatst: 03-03-13 19:51
Ik vind het een ontzettend mooi gebaar! Ik wens alle nabestaanden heel erg veel sterkte
Een mooi gebaar, helaas geen ijslander hier dus ik kan jullie niet verder helpen. Ik hoop echt dat jullie haar laatste wens kunnen laten uitkomen.
Rashja
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-13 22:03
Feria schreef:
Een mooi gebaar, helaas geen ijslander hier dus ik kan jullie niet verder helpen. Ik hoop echt dat jullie haar laatste wens kunnen laten uitkomen.
Nou ik heb een ijslander staan zonder ruiter. Mijn ijslander is van hun geweest. Maar ik ben zelf die dag 37 weken zwanger. En zie me zelf niet meer op een paard klimmen. Zal makelijk kunnen hoor want ze is braaf zat. Maar loop liever geen risico.
ik begrijp zeker dat je geen risico wilt lopen. Net gekeken hoe ver het van hier is en het komt op een kleine 300km heen en 300km terug Ik denk niet dat mijn ouders goed keuren dat ik zo ver rij met hun auto (heb er nl geen van mezelf)
Mellow
Geplaatst: 03-03-13 22:09
Pff was het voor mij dichterbij dan had ik meteen gezegd dat doe ik. Sterkte met het verlies en wat lief dat je dit doet.