Aangezien ik hier in het dorp zelf niet lekker met mijn Newfoundlander reu kan wandelen omdat we dan alleen maar kleine hondjes tegenkomen en deze geen partij voor hem zijn, neem ik hem in het weekend altijd mee naar een natuurgebied om daar te wandelen in de hoop dat we wat groters tegenkomen en hij daar meer zijn ei kwijt kan.
Nou kan hij prima zijn ei kwijt, maar een echt maatje om even mee te ravotten komen we niet altijd tegen, of ze zijn te klein, of ze vinden hem eng.. terwijl het zo'n vriendelijke reus is, maar inderdaad wel een reus.
Nou vroeg ik me af of niet meer grote honden-bezitters dit probleem af en toe hebben? En kwam ik dus op het idee dat het misschien leuk is om met allemaal grote honden te meteen zodat ze wel een keertje dat grote speelmaatje hebben en ze een heerlijke middag met een gelijkwaardig maatje kunnen rennen, vliegen en ravotten..
Zou het niet ontzettend gezellig en leuk zijn om met een grote groep te wandelen waarbij de reuzen eens in de meerderheid zijn?

Mij lijkt het wel enorm gezellig en de honden hebben weer een leuke dag achter de boeg.
Is hier animo voor? Zijn er meer mensen met een Newfoundlander, Deense Dog, Leonberger, Sint-Bernard, Ierse Wolfshond etc, die dit probleem hebben (of niet) en die dit gezellig lijkt?
Of ben ik echt de enige met een zo'n grote hond?