Strandrit Langevelderslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Strandrit Langevelderslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 17:02

Eigenlijk heb ik weer eens zin om met mijn Irish Cobs naar het strand te gaan, zou het gezellig vinden om met meerdere mensen wat af te spreken. Mijn paarden zijn er nog nooit geweest wn en ik zou het leuk vinden als er mensen zouden zijn die mij willen helpen mijn paarden strandmak te maken :-) ze zijn beide hardstikke verkeersmak, kennen wel water, maar de ruisende zee hebben ze nooit gezien en gehoord.

Wie durft met ons mee te gaan? :+

Groet Dianne

Tancreda4

Re: Strandrit Langevelderslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:38

ik wil wel mee, paardlief is nu meerdere keren geweest. maar zee mak is die van mij niet. wel poeltjes, zonder golven, mak ;-)
Tip, wel van te voren kijken naar eb en vloed tijden. Fijnste is om met laag water te rijden: hard zand en veel ruimte.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:11

Ik wil heel graag!! Leuk!!
(maar moet mijne wel nog zeemak maken :P)
Maar in principe, als er meerdere ervaren paarden meegaan, zou dit geen probleem moeten zijn..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:22

Is er mogelijkheid tot overnachten, voornamelijk voor de paardjes? Het is voor mij ruim 2,5 uur rijden. Ik wil heel graag een keer naar zee, en zal dan toch echt zo'n afstand moeten overbruggen vanaf hier, maar paardlief ruim 5 uur op de trailer zetten voor een rondje strand vind ik niet echt eerlijk naar haar toe...

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:24

Als iemand mij en mn D pony komt halen wil ik best mee hoor, bomproof en gaat liever dieper in de zee dan er niet doorheen. Is alleen wel n hittepetitje op t strand.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:58

Lotte, dat zou ik moeten overleggen, maar ik sta ook op een "gewone" pensionstal. Mijn stalgenootjes hebben best de bibbers na de rhino uitbraak van dit jaar hier nog geen 2 km vandaan. Geef je weinig kans dat het bij mij op stal kan, maar wie weet kan het wel bij iemand anders.

De eb en vloed tijden ben ik inderdaad al van op de hoogte Ingrid, die gebruikte ik in de tijd dat ik met Bonita op het strand reed ook.

Ik heb zelf een anderhalf paards trailer en kan helaas maar 1 van mijn eigen paarden meenemen. Wel zit er vlak bij mij iemand die trailers verhuurt.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:04

Hi Dianne,
Ik zou het heel leuk vinden om met je mee te gaan!
Ik kom wekelijks op het strand, oa bij langevelderslag, en mijn pony is heel braaf.
Gaat de zee redelijk in, houd niet zo van hoge golven, maar dat hoeft van mij ook niet :D
Groetjes Kim

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:07

Het gaat mij er een beetje om dat mijn paarden mee kunnen liften op de ervaring van andere paarden. Zou fijn zijn als ze niet in paniek wegspringen van een beetje water. Verder als het natte zand hoef ik niet te gaan hoor, merk aan mijn paarden dat ze heel veel steun hebben aan andere paarden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:09

Wil trouwens in januari 1 of twee keer gaan, heb voorkeur voor het weekend, liefst zondag einde ochtend.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:11

Als ik met iemand mee zou kunnen rijden in de trailer (of als iemand samen mee wil met de paardentaxi) dan ga ik graag mee met mn tinkertje :D zijn nu 2x op t strand geweest, Bart vind het erg leuk, maar niet echt spannend ofzo :') hij durft ook t water in :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:24

Bij deze een datumprikker met open inschrijving :-) als iedereen die mee wil zou willen opgeven wanneer hij kan, dan kunnen we de datum(s) kiezen dat de meeste mensen mee kunnen..

http://www.datumprikker.nl/prxjzg5wzkazshsj

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:12

Misschien gewoon eens lekekr aan de hand naar het strand met ze??
Zo hebben we dat bij Whisper en Serada ook gedaan.
Serada om de zee te leren kennen, Whisper om te kijken wat ze zou doen op het strand. (Whisper was bij vorige eigenaar veel op het strand geweest)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:34

DianneM schreef:
Wil trouwens in januari 1 of twee keer gaan, heb voorkeur voor het weekend, liefst zondag einde ochtend.

Monicees heeft een merrie en een Drumdochter, volgens mij rijdt ze heel regelmatig met de merrie op het strand, geen idee hoe strandmak ze is, maar ik denk behoorlijk.

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:56

hoi ik wil wel mee met 2 TINKIES wij wonen zelf in noordwijk . paarden zijn strand gewent en lopen zo het water in,, zelf met hoge golven lijkt me leuk !!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:16

O, leuk!!! Geen idee hoe en of ik het kan regelen, maar als je een idee hebt wanneer je wilt laat het even weten Dianne! Ik heb een strand/zeemak paard... :j en Langevelderslag gaan wij ook altijd naartoe dus ik weet de weg!

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 22:45

Lotte, ik krijg zojuist via PB te horen dat je paard bij manege Langeveld of bij Linn's Hoeve kan overnachten :-) ik heb hier thuis wel plek voor jou en nog 1 persoon

Naar alle waarschijnlijkheid gaat de rit 27 januari worden, dan is er een 100% score op de datumprikker ;-)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 21:59

Het wordt definitief 27 januari :-)

Om 11 uur verzamelen op de parkeerplaats bij het strand. Het parkeertarief is €1,50. Het geld moet in een slagboom worden gestopt, daarna gaat deze open. Zorg dus voor wat kleingeld.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:01

Het wordt overigens een staprit, gezien er een aantal onervaren paardjes meegaan. De rit zal zo lang duren als de paarden het toelaten denk ik. Mijne houdt 2-3 uur stap wel vol, maar weet niet hoe het met de rest zit.

Een draf of galopje kan wel, maar niet met zijn allen. Denk dat het dan het handigst is dat er een groepje blijft wachten, de rest een stukje doorloopt en dan terug rijden naar de groep.

Misschien is het leuk als er iemand foto's wil maken?

Boyan is vanmorgen voor het eerst op het strand geweest, heb aan de hand even met hem gewandeld en we hebben natte voeten gehaald in een plas voor de zee, maar de zee zelf was toch echt te eng nog :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:16

Ik zal eens kijken of ik wat kan regelen. Mogelijk blijf ik dan niet alle tijd bij de groep, ik wil ook tempo trainen en weet niet of die van mij blij blijft met enkel rustig doen. Misschien vind ze t geen probleem en blijf ik erbij.
Eerst maar eens trailer en chauffeur regelen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 05:12

Als je ook een keer naar Katwijk zou willen komen kan je met mij en Frits mee ;)
Frits vind de Zee geweldig en loopt er zo in!

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 17:12

Er staan nu in het rijtje van de datumprikker op de 27e

Dianne
Gerda
Kim
Linda

Zijn er nog meer mensen die aan willen sluiten?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:13

De 27e wordt hier lastig... jammer!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 00:03

Wegens omstandigheden zal ik zelf helaas niet mee kunnen gaan, ik ren ziekenhuis in, ziekenhuis uit.. En er spelen nog een hoop andere zaken waardoor ik nu vooral even rust en regelmaat nodig heb en een strandrit mij nu even te veel gaat worden. Sorry...

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:14

Ik meld me ook af, voor de 27e.
M'n vader ziet het niet zitten om met die sneeuw met de trailer weg te gaan en de parkeerplaats bij langevelderslag zal ook wel heel glad zijn. -O-

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 11:03

Het wordt zondag gevaarlijk weer, het gaat ijzelen en dooien. Lijkt me geen fijne rit :n