Nienke (Naz) had ik al wel eens eerder gezien, maar van haar paard alleen foto's. Gisteren zijn we samen naar Drachten gegaan en heb ik Ironique, haar paard, eindelijk IRL gezien.
Het is een stevige dame zonder aftekeningen. Ze is vrij breed, maar dat misstaat haar niet.
Wat ik echt geweldig vond, is dat ze zo rustig bleef staan bij het poetsen en opzadelen. Muzefee blijft ook wel staan, maar die gaat met haar neus zitten frunniken en met haar hoef schrapen. Ironique niet hoor, die bleef gewoon rustig staan.
Nienke is haar even gaan rijden (hetgeen er netjes uitzag) en ik heb haar de laatste minuutjes even uitgestapt. Ze heeft een mooie ruime stap, zit wel prettig.
Toen Ironique even later rustig in de wei stond, zijn wij nog even naar het Friese Paardensportcentrum geweest. Jeetje, wat is het daar groot. En jeetje, wat is het daar ongezellig... het straalt echt helemaal niks uit.
Er zijn een heleboel rijen met allemaal boxen links en rechts. De deuren hebben tralies waarbij de bovendeur niet open kan. Ik vind het net kleine gevangenisjes. Ze hebben twee buitenbakken en drie binnenbakken. Twee kleine en een hele grote.
Ja, het is allemaal splinternieuw, maar je kunt niet zeggen dat er sfeer is.