Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Shetlander menrit Ginkelse heide Ede, 13.01.'13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:25

Wie heeft zin om een mooie aangespannen bosrit te maken op de Ginkelse heide in Ede met alleen maar Shetten?

In een ander topic hier wordt ook een rit georganiseerd, maar helaas kwam daar een locatie in het westen uit, wat te ver voor ons is. Maar wel al heel erg enthousiast geworden om een menrit te doen met Shetten. Daarom in overleg met de TS van het andere topic een sub-topic voor de enthousiastelingen die mee willen rijden in het midden van het land.

Wie oh wie rijdt gezellig mee? Als je mee zou willen rijden, laat hieronder even een berichtje achter.

*Edit: De definitieve datum is inmiddels op 13.01.'13 vastgesteld!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 25-10-12 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Definitieve datum toegevoegd

Niekje51

Re: Shetlander menrit Ginkelse heide Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:40

Om af te trappen: Ik kom met mijn vos mini merrie van 86cm. Ze is nog niet heel lang voor de kar beleerd, nu zo'n 20 ritten gemaakt, maar doet het super. Voor nu enkelspan met onze sulky, wellicht in de toekomst tweespan, maar dan moet ik zelf eerst flink meters gaan maken ;)

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:39

Ik ga ook graag mee met mijn mini Bartje. Tevens vosje van die grootte en vanaf aug beleerd voor de wagen. Wij rijden met een hca sulky. Ben benieuwd wie er ook mee willen!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:48

@Bix: Leuk, welkom :D

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:19

Leuk.... :) ik wil ook wel mee! maar dan moeten er wel een aantal mensen mee doen.... is er iemand die daar de weg weet en al een route heeft? aan hoeveel km zitten jullie te denken?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:53

Ik ken daar goed de weg, rij daar al een jaar of 15 in de bossen als ruiter, moet alleen ff een route uitzetten die ook voor de wagens goed te doen is. Scheelt dat het bos daar vol zit met veluwetrail routes ;) Voor mijn merrie zit ik aan een rit van 1,5 uur te denken, als iedereen dat niet te kort of te lang vindt. Geen idee wat dat in km is. Daarna kunnen we de pony's uitspannen en nog ff gezellig wat drinken bij het restaurant Juffrouw Tok tegenover. Daar kunnen we ook goed de trailers parkeren en hebben ze een aantal stallen die je mag gebruiken. Paardjes weer droog voordat we aan de trailerrit terug beginnen, plan?

Maar idd, we moeten nog wel een paar aanspanningen erbij hebben ja :D

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:17

klinkt helemaal leuk! ik ben voor!

is bijna de hele route in het bos? onverhard iig zonder al te veel steentjes? ik heb nml nog steeds geen schoentjes voor Kareltje kunnen vinden en op steentjes loopt hij moeilijk! en is het mul zand bij jullie? hier rijden we bijna alleen over de weg, berm en verharde zandwegen... dan weet ik hoe hard ik trainen moet :P hihihi

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:19

Ik zou heel graag mee willen doen met mijn shetten, ze zijn alleen nog erg kort in het tweespan (en enkelspan is met mijn wagen net te zwaar..)

Ik zou dan graag voor 20 januari gaan o.i.d :D

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:23

2 en 9 dec kan ik niet 18 en 25 nov kan ik wel :)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 08:42

@P-ponypaard: Ik denk dat ik er goede mix van ga proberen te maken, de mogelijkheden zijn eindeloos bij de Ginkel. Wij rijden zelf momenteel ook eigenlijk alleen over berm, asfalt en kleine grasveldjes. Als we tijdens de rit over mul zand gaan (de tankbaan :P voor de kenners), dan zit daar ook een fietspad naast. Ikzelf zal dan over het fietspad gaan, maar als je je geroepen voelt, kun je heerlijk losgaan op het zand. Wij gaan ook nog even flink aan de bak hoor voordat we een goede 1,5 uur vol kunnen houden in het bos. (kijk voor op maat gemaakte hoefschoentjes eens op http://www.paardenschoenen.nl ik moet er ook nog steeds een keertje langs maar is er nog niet van gekomen.)

@ZusJacobs: Leuk, welkom! En geen probleem dat je pony's nog niet lang in tweespan lopen, die van mij heeft ook pas een jaartje ervaring voor de kar en de pony van Bix is ook nog niet erg ervaren. We passen ons gewoon op elkaar aan en maken er een heerlijke rit van!

Mensen, ik zou zeggen, ff stemmen hierboven voor de data!
Laatst bijgewerkt door Niekje51 op 24-10-12 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:49

Niekje51 schreef:
Als we tijdens de rit over mul zand gaan (de tankbaan :P voor de kenners), dan zit daar ook een fietspad naast.

Dat is alleen op de rand van het bos/ hei dat fietspad.
Bos is gewoon zandpaden, goed te doen en de hei is mul zand, maar er zijn enkele paden die wat vaster zijn.
Sowieso is het na wat regen allemaal wat vaster het zand.
Sinds kort hebben ze de menpaden beter aangeduid en helaas een flink stuk route over de hei gewijzigd :\

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 08:53

@Indian Lady: Rijd je ook mee? De kant die jij bedoelt is het idd enkel langs de rand. Aan de 'andere kant' (Juffrouw Tok kant) zijn de fietspaden dwars over de heide langs de tankbaan. Of is dat geen menroute? Ik rij daar alleen als ruiter.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:57

Dat is de Edese Hei en daar is het zandpad naast het fietspad idd muller.
Ik geloof dat er daar maar 1 menpad is en die steekt van de Ginkelse Heide de N224 over en dat pad gaat recht over de Edese Heide naar de Kreelse Plas.
En dan door naar de Mossel.

Ik zou graag willen, maar helaas is mijn shet zo eigenwijs dat hij na 1 jaar nog altijd niet voor mn sulky staat ;(

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 08:58

Ja, precies, dan kunnen we toch nog een lekker stukje tankbaan meepakken :D Balen dat het beleren niet zo wil vlotten...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:59

Zo grappig, wij noemen de Ginkelse Hei altijd de tankbanen. En de Edese Hei, de Edese Hei :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:01

Paden zijn idd best mul op sommige stukken, daarom wil ik ook niet met eentje voor de wagen maar twee. Tegen die tijd kunnen ze dat wel hebben qua conditie!

Ben benieuwd hoe en wat! Lijkt me wel erg leuk :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:03

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 09:06

@MelanieB: Ook een Shet kruising is welkom hoor ;) Stem je ook even op de data?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:06

MelanieB schreef:
Gewoon met sulky op fietspad rijden (uiteraard als er iemand aankomt eraf gaan), maar is goed te doen hoor.

Ik wil in principe wel mee, maar heb geen shet maar een mini, maargoed zit shet doorheen... :Y)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3806_n.jpg

Volgens mij zitten er meer mini's bij in dit topic?

Is vanaf Lunteren niet ver voor jou? Of kom je dan met de trailer?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:07

Afbeelding

globaal gezien is dit nu de verlegde route :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:09

ZusJacobs schreef:
MelanieB schreef:
Gewoon met sulky op fietspad rijden (uiteraard als er iemand aankomt eraf gaan), maar is goed te doen hoor.

Ik wil in principe wel mee, maar heb geen shet maar een mini, maargoed zit shet doorheen... :Y)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 3806_n.jpg

Rijd er wel vaker heen, is heel goed te doen hoor, ga er wel vaker heen met tweespan, heerlijk.
Maar met Bam ga ik denk wel ff met vervoer ivm korte beentjes van 'm en als ie dan weer terug moet na een langere rit issie erg moe gok ik.

Mini als in: NMPRS :))
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 24-10-12 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:09

Tss ook echt om de heide heen.. :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:10

Omdat die paden echt te zwaar zijn (trust me, ben er dagelijks te vinden)
De onderste lijntjes gaan wel zigzaggend van de rand af en weer terug.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:11

MelanieB schreef:
ZusJacobs schreef:

Rijd er wel vaker heen, is heel goed te doen hoor, ga er wel vaker heen met tweespan, heerlijk.
Maar met Bam ga ik denk wel ff met vervoer ivm korte beentjes van 'm en als ie dan weer terug moet na een langere rit issie erg moe gok ik.

Haha ja dat zal.. Ik wel eens naar Lunteren gereden (vanuit Wageningen), maar dat was met een groot paard.. Ik ga nu dan wel met tweespan vanuit Wageningen, ook 3 kwartier rijden eer we op de heide zijn, maar goed. Zullen ze vast niet erg vinden haha..

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 09:15

@Indian Lady: Dank voor de kaart!
Oud-stalgenootje van me traint in en om dit gebeid voor haar endurance wedstrijden. Zij rijdt de 120km, dus kent het gebied ook heel erg goed. Ik ga met haar eens om de tafel om een goede route uit te stippelen! Tijdens haar trainingen heeft zij werkelijk ieder hoekje en gaatje van zowel de Ginkel als de Edese heide gezien, dat moet goed komen. Ik zal goed rekening houden dat de paden niet te mul zijn, want die kleine beentjes moeten het wel goed kunnen trekken, letterlijk en figuurlijk :o