Kampvuur meeting: Groot fikkie stoken in de Nieuwe Meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke data komen jou het beste uit voor een kampvuurmeeting?

6 oktober
Geen stemmen
13 oktober
1 (6%)
20 oktober
1 (6%)
27 oktober
Geen stemmen
3 november
2 (12%)
10 november
2 (12%)
17 november
3 (18%)
24 november
2 (12%)
1 december
2 (12%)
8 december
2 (12%)
15 december
1 (6%)

Totaal aantal stemmen: 16

Anoniem

Kampvuur meeting: Groot fikkie stoken in de Nieuwe Meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:15

AmyII en ik kwamen op het lumineuze idee om binnenkort op een zaterdagmiddag/avond een enorm kampvuur te stoken in de Nieuwe Meer bij Amsterdam.

Nou is het natuurlijk het leukste als je dat met een hele grote groep doet, dus bij deze;

Bokt kampvuur meeting!!

Afbeelding

Bovenstaande data zijn de voorlopige opties. We doen het sowieso op een zaterdag en we beginnen redelijk vroeg zodat iedereen na afloop ook weer makkelijk naar huis kan.

AmyII zorgt voor een vrachtwagen vol hout, verder hadden we al het idee van marshmallows en misschien zijn er ook nog wel bokkers met een gitaar en een repertoire van (kampvuur)liedjes?

Hoort zegt het voort, nodig je HK-mensen uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd! *\o/*

Nicje87

Re: Kampvuur meeting: Groot fikkie stoken in de Nieuwe Meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:21

Uhhh Volgens mij mag je niet zo maar ergens een groot fikkie steken in Nieuwe Meer ;) Of je moet een gedoogd plekje weten die ik niet ken?

Verder wel een heel leuk idee hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:22

Ik heb er geen verstand van, AmyII is de firemaster :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:24

Leuk! :) Inderdaad even checken ivm groot open vuur. Wij mogen bij ons in het dorpbij Scouting alleen met de eigen groep vuur stoken en moeten dan wel een stookvergunning aanvragen en bij het aansteken vh vuur de brandweer bellen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:25

Haha, ok :D
Ik keek net in je profiel en je komt mij ergens bekend van voor alleen geen idee waarvan. Kan dat?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:26

iloveyah87 schreef:
Haha, ok :D
Ik keek net in je profiel en je komt mij ergens bekend van voor alleen geen idee waarvan. Kan dat?

Zou best kunnen, maar zou ook niet weten waar van. :=

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:29

Uhh oeps ik bedoelde Lente :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:29

Whahahaha! Euhm... We hebben geloof ik ooit heen en weer gepb't lang geleden. Maar geen idee meer waarover :')

Anders zou ik het ook niet weten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:34

Ligt even aan de datum, maar count me in ald ik kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:37

Tof Dees!!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:49

Het word geen overdreven groot vuur, maar ik heb vaker vuurtje gestookt
@ nieuwe meer en nooit gezeik gehad. Zolang we het netjes houden met muziek/ geluid en drank is er weinig aan de hand.. Wel hebben we op die plek een redelijk grote groeo met mensen nodig.. Zeker 10+ man... Ik post morgen verder, heb er vette zin an!!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 01:10

Lente schreef:
Whahahaha! Euhm... We hebben geloof ik ooit heen en weer gepb't lang geleden. Maar geen idee meer waarover :')

Anders zou ik het ook niet weten :=

Haha ik ook geen idee. En zie net dat je niet op naam kan zoeken tussen mijn pb's.

Maar mocht het goed geregeld zijn en dus met toestemming dan lijkt het mij erg leuk!!! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:19

iloveyah87 schreef:
Uhh oeps ik bedoelde Lente :D

Sorry... :=

Mijn opmerking over toestemming voor vuur was niet verkeerd bedoeld hoor. := Doen regelmatig aan fikkie stoken bij Scouting. :+ Maar in iedere gemeente zijn er weer andere regels. Bij ons in de gemeente mag je iig niet zo maar open vuur hebben als het groter is dan je BBQ/vuurkorf/etc.

Het is dat ons clubhuis van Scouting zo vaak verhuurd is anders hadden we mss wel daar avond/nacht kunnen zitten met leuk kampvuurtje. :)

Met vuur kun je idd ook mooie foto's maken. :)
Afbeelding

Afbeelding

https://plus.google.com/#photos/1100379 ... 1452836353

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:24

Ja ik ga het wel even navragen, anders zullen we met meerdere korven moeten werken.. Ik heb daar nl. Wel een keer gezeik gehad omdat het vuur naast de korf lag maar dat was overdags, 's avonds eigenlijk nooit gezeur o.i.d. Gehad, zou zonde zijn als het juist nu wel gebeurde.. ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:26

Gezeur wil niemand. :(:) Anders idd maar paar korven of kijken of iemand in de buurt wel een lokatie heeft waar vrij gestookt mag worden en wel iets groter vuur dan korf mag. :) Maar mss met ontheffing vd gemeente voor 1 avond/nacht mag het mss ook wel hoor. :)

Maar iig een leuk idee! :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:29

Inderdaad en ik neem aan dat we niet een groep zijn die veel alcohol zullen drinken, dus als ik ziu kunnen garanderen dat zeker 5 mensen broodje nuchter blijven (waaronder ik) en de rest niet veel drinkt, dat het best zou mogen, iedereen stookt daat 's avonds en 's nachts gewoon open op de grond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:45

Wat mij betreft laten we de alcohol helemáál achterwege. Ik drink sowieso niet.

Maar dat is net hoe de rest erover denkt hoor :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:52

Als ik met de auto kom kan/mag ik niet eens drinken. :=

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:03

De nieuwe meer is sinds kort mijn werkgebied alleen loop ik daar om te zorgen dat "de heren" zich gedragen en blijven waar ze mogen ;) (daarbij letten we ook op overlast in het algemeen en volgens mij mag je geen vuur op de grond maken, weet ik niet zeker, heb nu vakantie en voor mijn vakantie liepen we er net 2 weken en was nog niet alles duidelijk)

Wel weet ik dat alles op de nieuwe meer is aangescherpt dus zou als ik jullie was wel het zekere voor het onzekere nemen en contact opnemen met de afdeling Nieuw West op de Henk Sneevlietweg. Zij kunnen je precies vertellen wat er tegenwoordig wel of niet kan.

Zou niet graag dienst hebben en jullie gezellige avond moeten verpesten :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:08

Aah! Bedankt voor je info, ik ga deze week even daar navragen.. Zou jammer zijn als het niet zou mogen.. Misschien zullen we anders met meerdere korven moeten werken, komt ook genoeg hitte vanaf ;)

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:16

Graag gedaan!

Ik weet dat als je het terrein opkomt bij Aquarius en je gaat linksaf het fietspad over je na een meter of 200/300 een stenen kring tegen komt. Daarin mag sowieso vuur gemaakt worden, kring is best groot.

Hoe het verder met de regels van nu zit weet ik niet precies, wens jullie iig veel plezier!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:21

Bij Aquarius? Eerlijk gezegd ken ik het niet? Ik kom zegmaar vanaf het bedrijventerrein bij de Helicopterstraat het nieuwe meer op. Twee viaducten onderdoor en dan rij je die weg af tot de jachthaven, die weg ga je in en dan linksaf weer een weggetje in en dan ben je bij een redelijk groot open stuk..

Edit; het word denk ik die stenen kring? Is namelijk wat dichter bij de samenleving (:')) en daar mag je al vuur in stoken dus kleine kans op problemen lijkt mij...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:19

ik doe mee :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:22

Ik moet wel nog overleggen met mijn zwager voor regelen van hout.., ik doe mijn best!! (hij is tenslotte degene die de vrachtwagen moet besturen :+) Mocht hij nou niet willen kan ik via mijn werk wat hout regelen en er is een industrieterrein in de buurt waar 's nachts de pallets gewoon buiten staan, dus die kunnen we dan altijd zelf nog halen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

Vraag mij alleen af of de pallets er staan om ''gratis af te halen''? Misschien even vragen bij het bedrijf?