Het lijkt mij erg leuk om met een groepje van zo'n zes kookgekke bokkers, een kookmeeting te houden.
Mijn schoonzusje doet dit al een tijdje en het gaat als volgt in zijn werk: elke keer verzinnen ze een thema, bijvoorbeeld 'wild'. De bedoeling is dat iedereen iets (of soms een gerecht) meeneemt in dit thema. Je kookt dan met zijn allen en gaat daarna gezellig tafelen, elke keer bij een ander.
Omdat wij naast koken ook nog paarden gezamelijk hebben, kan het niet anders dan een gezellig avondje worden. Als het een succes is zouden we het bijvoorbeeld eens in de 1 à 2 maanden kunnen herhalen.
Leeftijd maakt niet heel veel uit, wel is het handig dat je (1) kan koken (of het wil leren) en (2) in de regio Den-Haag/Rotterdam woont. Ikzelf woon in Delft, de eerste bijeenkomst kan bij ons thuis plaats hebben. Over een thema moeten we met zijn allen nog maar nadenken. Datum in overleg, een zondag lijkt mij het handigste.
Ik denk dat meer dan zes mensen lastig wordt, je zit toch altijd met plaats enzo, maar misschien dat er daarna nog mensen zijn die in de reserve willen?
Als je je aanmeldt is het misschien leuk een aantal gegevens door te geven. Ik zat zelf te denken aan Naam: Leeftijd: Woonplaats: Baan/opleiding: Lievelingseten: Allergieën:
Hier ga ik: Naam: Elize Leeftijd: 26 Woonplaats: Delft Baan/opleiding: bijna afgestudeerd rechten, hard op zoek naar werk Lievelingseten: bijna alles mediterraans, momenteel groot fan van de Marokkaanse keuken Allergieën: Vis en lichte lactose-intolerantie (zolang ik geen glas melk drink/bak yoghurt eet, gaat het goed, koken met room is dus geen probleem)
het lijkt me wel leuk maar ik ben nog een beetje jong... Dus ik wacht even af of er meer iets jongere mensen komen. Maar hier wel vast een lijstje Naam: Noor Leeftijd: 15 Woonplaats: Gouda Baan/opleiding: Ik ben bezig met het VWO Lievelingseten: Tapas & grieks, maar eigenlijk lust ik alles wel Allergieën: Geen.
Helaas (nog) niet, dus er is nog ruimte voor mensen die mee willen doen
zodiacje
Geplaatst: 22-05-13 23:10
Mocht het van de grond komen lijkt het mij heel leuk om mee te koken /eten! Ben geen kookwonder maar heb wel wat lekkere gerechtjes en wil ook graag leren. Ben voorstander van gezond (amber alberda) en zo veel mogelijk biologisch maar eet ook makkelijk niet zo gezond. I loovvve pizza
Naam: Anja Leeftijd: 29 Woonplaats: Den Haag Baan/opleiding: werk in de paarden Lievelingseten: Italiaans Allergieën: geen maar kan absoluut echt totaal niet tegen pittig
OoappeloO
Geplaatst: 23-05-13 18:19
Ik wil ook graag meedoen! Ik vind het ook leuk om zelf voor een groep te koken (en dan de kosten te verdelen). Ik eet al het normale (geen insecten bijv ), maar ben wel een beginnende vis-eter. Ook houd ik niet van dood-gekookte groenten. Naam: Rosa Leeftijd: 23 Woonplaats: Den Haag Baan/opleiding: Rechtsgeleerdheid in Leiden Lievelingseten: Italiaans, Tapas, Wokken, soepen Allergieën: grote hoeveelheden mosterd (ala mosterdsoep)
Als ik nu goed geteld heb zijn er 6 aanmeldingen nu?
We kunnen ook een keer bij mij bij elkaar komen, maar dan wil ik wel de regie over de gerechten houden omdat ik moet werken met een 2 pits elektrisch kooksetje (en oven en magnetron).
Welkom Anja en Rosa! Ik zal straks degene die zich eerder aangemeld hebben even pben, kijken wie er (nog) mee willen doen. Zal even mijn lijstje bijwerken
Naam: Elize Leeftijd: 27 Woonplaats: Delft Baan/opleiding: Jurdisch Adviseur bij een Rechtsbijstandsverzekering Lievelingseten: bijna alles mediterraans, momenteel groot fan van de Marokkaanse keuken Allergieën: Vis en lichte lactose-intolerantie (zolang ik geen glas melk drink/bak yoghurt eet, gaat het goed, koken met room is dus geen probleem)
Wat een leuk initiatief! Willen jullie dit dan door de weeks gaan doen? Of in het weekend.
Mocht het door de weeks zijn wil ik mij best aanmelden.
_Evanne
Geplaatst: 29-08-13 10:36
Lijkt mij erg leuk om mee te doen Ik heb alleen nog niet echt kookskills, maar vind het wel erg leuk. Thuis probeer ik leuke/lekkere dingen te verzinnen, maar ik ben totaaaal niet creatief.
Naam: Evanne Leeftijd: 19 Woonplaats: Delft Baan/opleiding: Haagse hoge school Lievelingseten: Wild. Gerechten met room en champignons. Ik eet eigenlijk altijd biologisch en/of vrijeuitloop Allergieën: Noten denk ik. Mijn hele lichaam komt in opstand zodra ik ze in mijn mond neem. Gemalen/gepureerd geen probleem(bijv pindasaus). Licht lactose intolerant en ik heb Aziatisch nog nooit lekker gevonden.
Voel me alleen wat jong als ik de andere leeftijden zie