Buitenrit door het duin en over strand (Noordwijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Buitenrit door het duin en over strand (Noordwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 19:04

Hallo! :)

Hier even een oproepje om te kijken of er interesse is :o :D

Het lijkt mij namelijk best wel leuk om een keertje een leuke buitenrit te maken met een aantal mensen. Aangezien ik in de buurt van duin en strand woon, en mijn verzorgpaardje hier ook in de buurt staat dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om een leuke route te plannen en te rijden.

Tussen Noordwijk en Zandvoort heb je een groot stuk duin en bos gebied waar je te paard prima over de ruiterpaden kan struinen, het strand ligt ernaast dus dat zouden we ook kunnen meepakken (dat gedeelte mag je het hele jaar komen).

Helaas ken ik niet echt een manege die paarden uitleent zonder dat je met een groepsrit mee moet rijden vanuit de manege, dus lijkt het me verstandig als er alleen mensen komen die een eigen- of verzorgpaard mee kunnen nemen.

Als startpunt zouden we in Noordwijk het duin in kunnen rijden, het is een klein half uurtje/ drie kwartier stappen vanaf onze stal, dus wellicht kunnen we iets afspreken met daar verzamelen/vertrekken.

Who's in? *\o/* Datum laat ik nog even voor wat het is ;)

Elise95

Re: Buitenrit door het duin en over strand (Noordwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:22

Misschien wil ik wel mee :) Moet even kijken :)

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:29

Lijkt me heerlijk, maar onze kleuter moet eerst wat ouder zijn.... :)
Jammer, een volgende keer dan misschien...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:34

jammer dat ik geen eigen paard heb. zou graag meegaan in deze prachtige omgeving!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:54

Hangt van de datum af, maar lijkt me wel leuk. Alleen is het bij jullie stal vandaan nog een half uur tot aan de duinen of rij je gelijk de duinen in en is het een half uur tot aan het strand?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 13:15

Een half uur tot aan de duinen, maar vanuit de duinen zit je wel heel snel op t strand ;)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

Ik spreek liever iets af direct bij de duinen strand. Heen en terug is toch al weer een uur. Bij noordwijkerhout rij je zo het strand op en heb je genoeg parkeerplek. Ik moet namelijk dik anderhalf uur rijden voor ik bij jullie ben en dan wil ik ook echt van de duinen en het strand genieten.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:21

Waar in Noordwijk bedoel je precies? Ik ben pas geweest met mijn pony en wilde in noordwijk parkeren dat je gelijk in de duinen begon daar was het helaas te druk dus zijn wezen parkeren op langervelderslag en toen richting de duinen gereden en daar rondje gereden vond ik ook mooi stuk! Als datum en plek mij uitkomt zou ik best mee willen! Weet alleen niet tot wanneer je op het strand mag rijden.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:34

Oeh dit lijkt me best leuk :)
Ik weet alleen niet of ik tegen die tijd al alleen naar buiten kan. Rijdt er toevallig iemand langs de Estec? :P

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:40

ik wil wel mee maar ik ga dan niet het strand op :) ligt natuurlijk wel aan tijd en datum

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:22

Ik snap je punt Janneke, de reden dat ik de stal noemde is ook een beetje zodat de paarden na de rit misschien nog even kunnen rusten (en wij wat kunnen eten/drinken) voordat je weer gaat laden voor de terugweg :) Maar we zouden eventueel ook ergens kunnen afspreken, ik vertrek zoizo vanaf die stal omdat Cody daar staat :)

Langevelderslag kan ook hoor, maar dat is voor mij eigenlijk net iets te ver om onder de man heen te rijden +) en ik kan geen trailer besturen hihi :) Voor een fotomeeting vorig jaar hadden we afgesproken bij 't wantveld, daar is een vrij grote parkeerplaats maar het is wel betaald parkeren en het kan er in de zomer inderdaad erg druk zijn (in heel noordwijk eigenlijk). Hoe dat met langevelderslag zit weet ik zelf niet want ik kom daar eigenlijk nooit hihi :P

En Kelly, ik weet niet wat je reden is om niet op het strand te rijden (en dat maakt ook niet uit verder) maar ik denk dat als mensen er wat langer voor onderweg zijn en niet vaak bij de kust komen ze wel graag het strand over willen... Mij maakt het zelf niet zoveel uit, maar dat denk ik :P hihi

Leuk dat er in ieder geval animo voor is! =D

Eyesore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:48

Het lijkt mij ook wel leuk! Ik heb een verzorgpaard in Rijnsburg, dus dan zou ik te paard komen, ben alleen nog niet heel erg bekend in de buurt (zeker nog niet echt in Noordwijk).. Maar ik denk dat er bij ons op stal wel meer animo is hiervoor! En ik heb nog geen boom gezien hier in de buurt, dus het bos klinkt héél aantrekkelijk :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:02

Van Rijnsburg naar Langevelderslag is wel ver hoor, mochten we vanaf daar vertrekken dan is het wel pittig.. zelfs vanuit Noordwijk is dat een aardig eind :) (je kan het intypen bij Maps van google). Maar zoizo als je het leuk vind kunnen we best een keertje t duin in bij Noordwijk hoor ;) moet je maar even een PBtje sturen :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 22:06

Wat misschien wel een idee is als het gaat om parkeerruimte, om smorgens vroeg al op pad te gaan. Zeker in de zomer is het dan wat minder warm en kunnen we er lekker de tijd voor nemen. Plus dat je dan wat makkelijker kan parkeren :) Dus zeg rond een uur of 8 vertrekken, of vinden jullie dat te vroeg?

Ik zie in ieder geval dat er wel animo is dus ik zal binnenkort even gaan nadenken over een datum :D Verder heb ik nog wel een kennis die heel veel in het gebied rijdt dus als zij mee wil rijden kan ze de route een beetje wijzen (ik verdwaal nogal eens in het gebied namelijk hihi :P )

Ook wil ik er toch even bij vermelden dat het rijden in duinen en strand voor een paard vrij zwaar is. De ruiterpaden zijn zandpaden, en het zand kan op sommige plaatsen erg mul zijn (niet aan te raden voor peesproblemen in ieder geval). Deze paden rijden we grotendeels (of zelfs helemaal) in stap, een beetje afhankelijk van de groep. In het bos is de grond iets harder en daar kunnen we dan draven. Galoperen in een groep op een smal pad lijkt me onverstandig, maar wellicht kunnen we op het strand nog wel een sprintje trekken (weer rekening houdend met elkaar, want we willen geen ongelukken ;) ) Al dan niet is het toch wel verstandig om alleen mee te rijden als je paard een goede basisconditie heeft. Het zou namelijk nogal vervelend zijn als we halverwege een uitgeput paard in de groep hebben terwijl de rest nog een stukje door wil rijden. :)
Laatst bijgewerkt door Sanco op 24-04-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:11

Oeh ikke ikke! Alleen weet niet hoe ik er dan zou moeten komen, heb geen trailer..

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:42

8 uur gaan rijden is voor mij te vroeg. Dan moet ik al om half 7 weg en dat redt ik zowiezo niet ivm medicijnen. 9 uur is voor mij prima. Bij Langevelderslag is een grote parkeerplaats. Is wel betaald parkeren.

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:24

Ik sta pal achter het strand en duin dus lijkt mij wel gezellig.
hier in de bocht kan je zowieso een paar trailers kwijt dan kan je zo het duin inrijden.
Voor de kenners bij de rotonde van de duinweg rij je richting de duinrand en als je met het fietspad mee omlaag gaat bij de draversstal kom je op een klein parkeerplaatsje terecht.
Daar staat in de ochtend geen kip, maar rond een uur of tien en later komen de mensen met trailers.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:53

Heb je daar een google maps variatie van? :P het zegt mij niet zoveel namelijk... mag ook via pb hoor! :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:50

Oke, mijn agenda is weer up to date :+ dus ik ga een aantal data kiezen dat de rit evt mogelijk is. Zouden jullie onderstaand lijstje aan willen vullen als je mee wilt? :)

Mogelijke data

za 9 juni 2012
- Sanne_shelly

zo 10 juni 2012
- Sanne_shelly

za 23 juni 2012
- Sanne_shelly

zo 23 juni 2012
- Sanne_shelly

zo 1 juli 2012
- Sanne_shelly

Deelnemers:
1. Sanne_shelly met Cody
2. ...
3. ... etc

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:51

sanne_shelly schreef:
Oke, mijn agenda is weer up to date :+ dus ik ga een aantal data kiezen dat de rit evt mogelijk is. Zouden jullie onderstaand lijstje aan willen vullen als je mee wilt? :)

Mogelijke data

za 9 juni 2012
- Sanne_shelly
- _baxter_

zo 10 juni 2012
- Sanne_shelly
- _baxter_

za 23 juni 2012
- Sanne_shelly
- _baxter_

zo 23 juni 2012
- Sanne_shelly
- _baxter_

zo 1 juli 2012
- Sanne_shelly
- _baxter_

Deelnemers:
1. Sanne_shelly met Cody
2. _baxter_ met Kevin - moet alleen even een trailer regelen :+
3. ... etc

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:38

Is er verder nog interesse? Of is iedereen inmiddels afgehaakt? xD

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:25

Ik wil zeker nog wel, maar niemand met een trailer :')

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:38

Ik wil ook wel nog mee! Kan alleen zo 23e en 1e. De 1e kan ik alleen heel vroeg. Totaal geen probleem mee vind ik juist lekker weinig mensen. Alleen moet ik wel met mijn vader overleggen maar die vind het vast geen probleem, hij rijd namelijk. Hoe zijn jullie paarden op het strand?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 21:29

23 juni ben ik inmiddels verhindert :P Maar 1 juli zou dan wel kunnen, houden we dat even als definitieve datum, maar ik vrees dat de andere mensen in dit topic een beetje zijn afgehaakt aangezien er verder niemand reageert? Dus nog even een slag om de arm :)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:39

Wil nog steeds mee en 1 juli kan ik ook, maar weet niet hoe ik er moet komen :')