Meeting van liefhebbers van niet-Engelse zadels!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Meeting van liefhebbers van niet-Engelse zadels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 12:12

Waarom? Voor een drankje ter viering van het bereiken van de 100ste pagina van het topic [HAR] Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Waar? Nader te bepalen enigszins centraal gelegen plek

Wat? Leuke gezellige meeting, bij voorkeur met zadels (en evt ander tuig, boeken, etc) om te kijken en vergelijken.

Wanneer? Nader te bepalen datum.. roept u maar!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:21

*\o/*

Ik doe mee!

Kan meebrengen: fles champagne, Malibaud Randonnée en Ecuyer, en heb 3 plaatsen in de bestelwagen voor mensen (met eventueel hun zadels) die mee willen rijden.

Francis

Re: Meeting van liefhebbers van niet-Engelse zadels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:33

Oh leuk!! Ik heb redelijk goede contacten met de mensen van Dop Heets Del, da's bij Kootwijkerbroek op de Veluwe, vlak bij de A1. Ik wil wel es vragen of we daar welkom zijn en wat zoiets kost, heb daar vaker dingen georganiseerd en weet dat er buiten de drukke periodes nog wel es wat te regelen valt qua kosten ;) )
Mooie kantine, binnenbak/buitenbak/bos voor als we 'met paarden' willen, dus gelegenheid genoeg om elkaars zadels te passen en uit te proberen (dat lijkt me dan nl. ook wel leuk en interessant, zodat men es iets kan uitproberen of kijken of je korte proppie zo'n malibaud past ;)

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:10

Ik ben ook enthousiast. Ik heb enkele malibauds (randonnée), camarguezadels, portuguesa's, een recado (gauchozadel), een peruaans pakzadeltje, een McClellanboom én een turnbok om alle zadels te kunnen proefzitten. Ik woon nabij Zwolle. (Overigens heb ik twee van mijn malibauds en een van mijn Ludomar Portuguesa Penquitts te koop staan, omdat mijn zadelhobby wat uit de hand dreigt te lopen ;) )

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:38

Ik zou erg graag komen. Zelf heb ik momenteel geen bijzondere zadels. Maar ik ben er wel in geïnterreseerd.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:04

Leuk leuk!

Ik kan meebrengen: mede of andere wijn. Hapjes en qua zadels; Malibaud Gardian en een Marjoman Riano.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:22

Oh wow Xanne, wat een heerlijke verzameling heb jij!! *jaloers* Da's wel heel interessant idd om mee te nemen, zeker als je ook wat te koop hebt. Met paarden mee zou er direct getest, gepast en proefgereden kunnen worden. Dan zou ik mijn dikkie ook wel mee willen nemen want net als Malenka heb ik nog niks om mee te nemen (qua zadel, drank of eten kan ik uiteraard prima verzorgen ;) ) maar wel geïnteresseerd én zoekende... (al zou gezien de snelheid van mijn sparen dan 'najaar' wel mijn voorkeur hebben ;) )

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:01

Francis schreef:
Met paarden mee zou er direct getest, gepast en proefgereden kunnen worden.

Ik denk dat ik dat beter niet doe, kwestie van de kans op gescheurde trommelvliezen en ongewenste zwangerschappen beperkt te houden :P

Maar serieus nu, passen kan altijd wel eens om een idee te krijgen, maar vaststellen of het nu ECHT past lijkt me toch wel een vak op zich. En als er ook zadelpassers/verkopers gaan komen wordt het uiteraard semi-commercieel. Wat voor mij geen probleem is, in tegendeel eigenlijk, dat zou voor extra aanbod en wat vakmensen kunnen zorgen. Maar dat is wel iets waar vooraf eens over gedacht moet worden, en wat meer als één deelnemer moet interesseren ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:54

ik heb in het 'originele' topic maar een keer of 3 gepost, maar dit vind ik een mega leuk initiatief
ook ik kan wel drank en hapjes maar geen zadels meebrengen
ik kom zelf uit helmond, noord-oost brabant
evt is het bij ons op stal te organiseren aangezien we een binnenbak hebben, maar geen manege/pensionstal...
ps bandida, bij ons staan er bijna alleen maar hengsten, dus die van jou (want daar doel je toch op met trommelvliezen) kan gewoon mee

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:03

quibje schreef:
evt is het bij ons op stal te organiseren aangezien we een binnenbak hebben, maar geen manege/pensionstal...
ps bandida, bij ons staan er bijna alleen maar hengsten, dus die van jou (want daar doel je toch op met trommelvliezen) kan gewoon mee

Dat zijn al twee mogelijke locaties dan!

En bedankt voor het aanbod, maar ik zet meneer niet urenlang op transport voor mijn zadelhobby, dat gaat voor niemand ontspannend zijn ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:07

Gelukkige verjaardag Henkje!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:46

Nee, met dat 'passen' bedoel ik ook meer 'kijken of het een optie zou kúnnen zijn'... Nu heb je soms geen idee of iets een mogelijkheid kan zijn maar vaak kom je daar alleen maar achter door zo'n zadel aan te schaffen, tenzij je een testzadel kunt krijgen. Maar die zijn bij dit soort aparte zadels maar zelden beschikbaar. Uiteraard zul je daarna nog beter moeten passen en testen maar dan heb je wel vast een idee van wat écht niet kan of wat misschien wel. Maar dat proefzitten op een bok vind ik ook al een pluspunt en ik was zelf sowieso al van plan om een Equiform te bestellen dus dat kan als alternatief dienen voor 'passen op het paard', hoef ik haar het vervoer en daar op stal staan ook niet aan te doen.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:18

Xanne schreef:
Ik heb enkele malibauds (randonnée), camarguezadels, portuguesa's, een recado (gauchozadel), een peruaans pakzadeltje, een McClellanboom...

Huh?! :wow: Wat een verzameling zeg!
Citaat:
...omdat mijn zadelhobby wat uit de hand dreigt te lopen ;)

Denk je? :D

Francis schreef:
Oh wow Xanne, wat een heerlijke verzameling heb jij!! *jaloers* Da's wel heel interessant idd om mee te nemen, zeker als je ook wat te koop hebt.

Ik weet niet of zo'n meeting wel een goed idee is... Volgens mij komen hier vechtpartijen van... :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:25

Nee hoor, ik heb voorlopig toch geen rooie rotcent om een zadel te kopen dus dat valt wel mee. Maar ik vind het wel heel interessant om al dat soort zadels es van dichtbij te bekijken en bepotelen en te kijken of er iets bij zit wat voor mij en Raya een optie zou kunnen zijn. Zoveel verschillende type niet-engelse zadels vind je niet zo snel bij elkaar. Hopelijk nog wat mensen met wat trekking-type zadels, daar gaat in eerste instantie m'n interesse naar uit. Iemand nog een Guichard of Petel bijvoorbeeld?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:08

als het buiten m'n vakantieperiode valt houd ik me aanbevolen. Ik heb een heerlijke D&P barock die ik mee kan nemen en een wesernzadel, maar die is niet zo uniek.
Bokker Marielle van Equimaro zou je ook uit kunnen nodigen want die heeft een hele auto vol heerlijke zadels ;)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:22

Meld me ook weer................. heb erg veel belangstelling voor deze zadels!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 13:17

Mochten we voor de locatie van Francis gaan, zou ik dan met jou mee kunnen rijden Elke? Ik woon praktisch aan de A50. Helmond is voor mij ook eengoed berijkbare optie.

Ik weet zelf nog niet of ik een zadel mee kan nemen, ik hoop wel dat ik binnen afzienbare tijd HET zadel vind. Anders heb ik enkel een off-topic zadel en dat heeft weinig zin.. Zou wel iets mee kunnen nemen van knutselen-met-leer als daar interesse in is, dan voeg ik toch iets toe.

Eigen paard meenemen doe ik alleen als het erg dichtbij is, het een rustige locatie is met buitenruimte en ik vervoer heb voor hem etc (jaja veeleisend, anders maar niet).

Als er mensen willen komen die commercieel zadels passen zijn die wat mij betreft wel welkom, maar dat is voor mij geen must.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:13

ik heb ook wel interesse! ik moet vanuit Het noordoosten van België komen, Balen/ Lommel meer bepaald.
Heb wel geen speciale zadels meer momenteel en geen rijpaard meer om ze op te testen -O-

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:32

@ kynshiri... Hé, ik meen me te herinneren dat jij ergens anders woonde maar je zit gewoon in de buurt hier...

Citaat:
Heb wel geen speciale zadels meer momenteel en geen rijpaard meer om ze op te testen

Over zo'n details gaan we nu niet vallen... :+

Eigenlijk voor het andere topic, maar aangezien Francis hier Petel laat vallen... Ik kende ze niet... die zadels zien er +:)+ uit, met name de pampa modellen vind ik wel stoer... Of ze verder geschikt zijn en effectief in die uitvoering in de pampa gebruikt worden laat ik in het midden... Als ik aan de pampas denk, schiet me vooral het recado zadel te binnen maar goed... de pampas is dan ook een uitgestrekt gebied...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:02

Yole ik woonde vroeger ook in Mechelen, maar we hebben een boerderijtje gekocht in Balen (op de baan richting Kerkhoven)
Olmen is inderdaad maar een scheet ver van hier :D

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:41

Ik zou het wel heel leuk vinden om te komen! Vind het ook niet erg om dan van alles mee te nemen. Maar ik zou ook zo graag een keer op een Malibaud willen zitten, alleen ben ik niet zo'n goede ruiter en vind ik een vreemd paard al snel eng (zo, die bekentenis is er maar alvast uit ;-)), dus moet het wel een braaf paard zijn. De locatie maakt mij helemaal niks uit, ik kan onderweg ook wel iemand oppikken (er kunnen 2 extra mensen in mijn bus).

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:57

melrovers schreef:
vind ik een vreemd paard al snel eng (zo, die bekentenis is er maar alvast uit ;-))

Voor mij valt dat gewoon onder gezond verstand hoor. Een paard wat je van haar noch pluim kent en omgekeerd IS eng :D
Ik doe dat ook niet meer, ben geen 16 meer.. ik moet zeker weten dat het een goed opgevoed vriendelijk dier is, of het hoeft niet. Dus minimaal een klein beetje tijd samen om dat even te checken..

@Laura: geen probleem!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:36

yole schreef:
Citaat:
Heb wel geen speciale zadels meer momenteel en geen rijpaard meer om ze op te testen

Over zo'n details gaan we nu niet vallen... :+

:D
Ik heb er twee, en geen van de twee is klaar om op te stappen en een paar uur het landschap in te verdwijnen.. dus ik heb ook geen rijpaard!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:38

[/quote]
Voor mij valt dat gewoon onder gezond verstand hoor. Een paard wat je van haar noch pluim kent en omgekeerd IS eng :D
Ik doe dat ook niet meer, ben geen 16 meer.. ik moet zeker weten dat het een goed opgevoed vriendelijk dier is, of het hoeft niet. Dus minimaal een klein beetje tijd samen om dat even te checken..[/quote]

Haha, ja, vooral dat deel van dat je geen 16 meer bent. Als ik zie hoe makkelijk en zonder enige vorm van spanning mijn dochters op vreemde paarden stappen! Nee, die tijd ligt achter mij. Ik ben pas nog van mijn paard gevallen, stelde niks voor eigenlijk, en alleen een spier in mijn bil verrekt. Maar na 3 weken deed het nog zeer. Ai, duidelijk voorbeeld van dat ik niet goed getraind meer ben en duidelijk signaal dat ik er echt wat aan moet gaan doen. Toen ik nog elke dag 14 paarden verzorgde inclusief de stallen mesten had ik een beduidend betere conditie dan nu, hoogste tijd om toch maar wat meer aan sport te gaan doen. Dat is het enige nadeel aan mijn op verder alle fronten geweldige werk, dat ik veel in de auto zit en bij mijn klanten veel stilsta.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 00:16

Afhankelijk van wanneer kom ik ook graag even kijken!