Fotomeeting Betuwe in Bloei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Fotomeeting Betuwe in Bloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:31

Opgeven voor deze meeting is niet meer mogelijk!

Dit is het topic waar alle organisatorische zaken rondom de fotomeeting Betuwe in Bloei komen te staan.

Dit topic is ontstaan uit: Interesse fotomeeting in Betuwe in Bloei Honden/Paarden?

De mensen die zich hebben opgegeven zijn:
Citaat:
Modellen
Femke_Tweety paard & hond
Captain paard
Amaryllis hond
Nessie paard
Pluklief paard
Ulaantje paard
Melanie3230 paard
Eeffii paard & hond
Riannex paard
Nini-roosje paard
Janneke584 paard & hond
Snne_ paard
_Kiki_ paard
_Cares_ hond
Antoontje paard
15 totaal
13 x paard
5 x hond

Fotografen
Samy
IlonavB
Bagheera
SSDesign
Spytgnieskje (evt. Model)
Aniek1985
Colorado
Kaaaren
PKFoto
Pjer
Obelix
_Sanne
Horsieslii
Borrie01
Dvfotografie
Killyenn
Suus_
Romytjuh__
Coronalime
FemkeRoosje
20 x

Geen idée fotograaf of model?
Present
Jameykatje
Naisven
3 x

Dit zijn uiteraard te veel mensen. Ik verwacht echter dat er nog vrij veel mensen "automatisch" afvallen.
Het lijstje zal ik dan steeds aanpassen. Het kan dus alleen kleiner worden, niet groter. Mogelijk moet ik uiteindelijk nog mensen teleurstellen, ik hoop het niet. In ieder geval zeker zijn de eerste 10 modellen van de lijst, en de eerste 10 fotografen van de lijst. Vanwege de volgorde van inschrijven is ook Naisven zeker, maar ik heb geen idee als model of als fotograaf.

Datum
Het zal in ieder geval op een zondag zijn.
De datum is nog niet bekend, is afhankelijk van de datum dat de boomgaarden in bloei zijn.
Houdt er rekening mee dat dat waarschijnlijk het laatste weekend van april of het eerste weekend van mei zal zijn. Voor echte zekerheid: laatste 2 zondagen van april en eerste 2 zondagen van mei vrijhouden!

We hebben het enorme voordeel dat we in 6 boomgaarden terecht kunnen. Iedere boomgaard heeft zijn eigen voor- en nadelen. Welke boomgaard het exact wordt, zal vrij kort vantevoren bekend worden. Dit is afhankelijk van welke boomgaard op een bepaald moment het mooiste is, en ook met hoe de bodemgesteldheid daar is. (We kunnen moeilijk de hele boel kapot lopen met onze paarden, dan weet ik zeker dat we niet vaker welkom zijn...) De ene boomgaard is altijd wat natter dan de andere.

Afbeelding

De plaatsen die je ziet zijn Kesteren en Lienden. Veel mensen zijn bekend met de Lingehoeve paardenkliniek, vandaar dat ik die er bij op gezet heb. De doorgaande weg is de provinciale weg die van Kesteren naar Culemborg loopt. (N320) De snelweg onder in het Google plaatje is de A15.

De boomgaarden die in principe het mooiste zijn, zijn Beerschenhof en Broekdijk. Die hebben mijn eerste voorkeur, ook qua parkeermogelijkheden.

Voorbeeldfoto's locaties:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.328875630484747.76217.100000869397162&type=3

Dit is een Album op mijn facebook. Ik krijg de foto's helaas niet zichtbaar hier...

Gejat van Internet:

Afbeelding
Echte situatie is mooier, ik krijg mijn eigen foto's er helaas niet op...
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 05-02-12 21:47, in het totaal 3 keer bewerkt

SSDesign

Re: Fotomeeting Betuwe in Bloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:34

Oh wat super super leuk! Ik heb er echt al heel erg veel zin in. Hopen dat het mei wordt in plaats van april, dan heb ik tentamens :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:46

Jeej! :D Ik moet nog even vragen of ik mag maar dan heb ik nu mooi een mapje om de locaties te laten zien. +:)+

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:46

Leuk, ik ben benieuwd. Zijn er ook linkjes met foto's vd modellen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:47

Super! :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:47

Zo, wat zijn jullie snel.... Ik zit nog steeds te tobben met de openingspost.... :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:50

Leuke foto's :D :D

Krijg het er wel koud van als ik de foto's zie hoor. Kan me ook nog niet voorstellen dat de boompjes over 3 maanden in bloei staan met deze sneeuw :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:51

Ben der

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:51

PKfoto schreef:
Leuk, ik ben benieuwd. Zijn er ook linkjes met foto's vd modellen?

Nog niet.... Zo vlot ben ik niet :D

Maar ik heb eens een beetje in de profielen gekeken van iedereen die zich heeft opgegeven, en het aanbod is vrij wisselend... En dat is positief lijkt me.

Ik moet even kijken hoe dat precies werkt met die linkjes van modellen. Als iemand weet hoe dat werkt: PB me maar even!
Dan ga ik daar van de week mee aan de gang.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:52

SSDesign schreef:
Leuke foto's :D :D

Krijg het er wel koud van als ik de foto's zie hoor. Kan me ook nog niet voorstellen dat de boompjes over 3 maanden in bloei staan met deze sneeuw :P

euhhhh, gewoon pocketcamera geval met een vlek op de lens.... :D T'is maar voor het beeld van de locaties.

Je kunt erg leuk spelen met perspectief, door je hurken, recht op de rij, schuin voor de rij, in de rij gaan staan etc. Vanaf een trapje kan ook nog wel eens een verassend effect geven.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:56

Ja inderdaad het perspectief gaat zeker leuk worden :) Maar daarnaast maken bloemetjes het geheel ook een heel stuk vrolijker :D

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:56

Topic gevonden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:00

Leuk! welke ik dan mee neem is een beetje afhankelijk van of mijn jonge paard al braaf genoeg is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:06

Voor degenen die dat wilden weten:

Het zijn dus vooral paarden. Er zijn mensen die met alleen een hond komen, maar dat zijn er niet veel.
Er zijn er ook 1 of 2 die met zowel hond als paard komen, dat geldt dan wel als 1 model! Anders wordt het wel heel erg ingewikkeld organisatorisch gezien.
Mensen die met paard & hond staan kunnen uiteraard uiteindelijk nog beslissen om voor de een of de ander te kiezen...

Als er fotografen zijn die echt geen honden op de foto willen zetten, laat dat dan even weten (BV via pb) dan kan ik daar rekening meehouden wanneer ik een schemaatje ga maken.

Schemaatje is nu uiteraard nog niet aan de orde, eerst maar eens zien wie er tegen die tijd daadwerkelijk komen. Ik verwacht dat ongeveer 45 % van de modellen nog afvalt....
(dit gezien mijn eerdere ervaringen met dit soort bijeenkomsten....)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:07

Gevonden! even een stipje! :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:08

Denk dat er nu nog wel iets meer af zal vallen, gezien de onzekerheid van de datum... :) Maar het is inderdaad afwachten.

Ik wil best een handje vol honden op de foto zetten, maar verder liever paarden eigenlijk :o. Heb niks/weinig met hondenfotografie :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:08

Misschien kunnen de modellen allemaal 1 of 2 foto's in een berichtje plaatsen, zodat we een beetje een beeld hebben van wat er komt.

Als de fotografen nu ook allemaal 1 of 2 van hn favoriete foto's hier neerzetten, dan weten we ook een beetje wat we aan fotografen in huis hebben....

(Ik weet niet of dat mag in een -BM- topic. zo niet, zet ze dan even in een linkje....)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:09

SSDesign schreef:
Denk dat er nu nog wel iets meer af zal vallen, gezien de onzekerheid van de datum... :) Maar het is inderdaad afwachten.

Ik wil best een handje vol honden op de foto zetten, maar verder liever paarden eigenlijk :o. Heb niks/weinig met hondenfotografie :P

Ach misschien mooi plaatje met hond die naar paard kijkt, en paard dat terug kijkt ofzoiets....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:10

Model! :D Friese ruin Menno van 15 jaar.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Captain op 05-02-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:11

Ik neem overigens wel aan dat iedereen die een hond meeneemt, wel honden meeneemt die gewend zijn aan paarden....

Geen staarthapppende, achterbeenjagende situaties en zo.

Niet ieder paard kan daar tegen (De mijne vind dat bijvoorbeeld niet zo grappig....)

Als je zo'n hond hebt, houdt hem dan zeker aan de lijn....
Honden alleen los wanneer ze volledig onder appel staan....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 22:13

Mooi Captain.

Captain = model.

Voor alle volgenden: geef even aan of je een model hebt, of fotograaf bent. Voor t overzicht wel handig....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:13

Femke_Tweety schreef:
Misschien kunnen de modellen allemaal 1 of 2 foto's in een berichtje plaatsen, zodat we een beetje een beeld hebben van wat er komt.

Als de fotografen nu ook allemaal 1 of 2 van hn favoriete foto's hier neerzetten, dan weten we ook een beetje wat we aan fotografen in huis hebben....

(Ik weet niet of dat mag in een -BM- topic. zo niet, zet ze dan even in een linkje....)

Als ik morgen thuis ben zal ik wel een paar foto's plaatsen. ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:15

Nou bij deze dan 2 van mijn foto's :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben fotograaf :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:23

Ik ga even 2 foto's zoeken!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:24

Ik houd die weekenden vast vrij :o

Plaats morgen foto's van mijn paard.
Maak morgen even duidelijke foto's van hem ;)