Afgelopen week ben ik heel wat bezig geweest met regelen, boodschappen doen, laatste dingen uitwerken, enz enz. Donderdag de hele dag gespendeerd aan het schoonmaken van de stal, want daar was ik al maanden niet aan toegekomen. Vandaar dat het er nu weer netjes uitzag. Mijn vader al: "Goh, nodig eens vaker mensen uit, dan is de zadelkamer altijd netjes.

Zaterdagmorgen om half zeven de wekker gezet en na een kwartier Roy uit bed geschud. Eerst Jurga, Harald, Voice, Wencke en Mondro gepoetst, bordjes voor het parkeren (tevergeefs) aan de weg gehangen, de laatste hand gelegd aan de stal en wei en toen naar de winkel om brood te halen en dat vervolgens te smeren. (ehm... 78 bolletjes

Eveline_B, Karinske en MarjoleinP arriveerden als eerste. Vervolgens liep het lekker door en om half elf hadden we de meeste mensen wel compleet. Na wat voorstellen en een bakkie koffie en thee met een koek, gingen er wat mensen voetballen in de bak, wat ik helaas niet gezien heb. Jammer, want het zag er erg leuk uit op de foto's.

Tegen een uur of elf Jurga en Harald gaan zadelen en Kim van de snelweg afgestuurd

Toen het bos ingeslagen op weg naar de oversteek naar de hei waar de grooms al klaarstonden met de hesjes aan om ons te helpen oversteken, erg prettig op een beginnende autoweg waar de meeste mensen hun gas al lostrekken. We waren toen binnen no time op de hei, de grooms waren er nog geeneens, dus we besloten op te splitsen in niet-galoppeerders, handgaloppeerders en rengaloppeerders. Wij dus een eind de hei opgestoven, Jurga natuuuuuurlijk als hekkensluiter.

Toen weer op naar de oversteek en richting het Zandgat, want ik had flink honger. Natuurlijk had ik veels teveel lunch, maar never mind, beter teveel als te weinig. (We hoefden vandaag geen brood te smeren in ieder geval!) Er is niet zo fanatiek gecrossed in het gat als voorgaande jaren.
Na de lunch wat ruiterwissels gedaan en op terug naar stal. Ik had een wat andere route in mijn hoofd, maar we moesten wat haast maken in verband met reservering in het pannenkoekenhuis en door een ongeplanned galopje schoten we een zijpad voorbij waar ik in had gewild, dus via een alternatieve route terug. Volgend jaar een beter tweede deel van de rit!!!! I promise!

Maar goed, we kwamen weer aan bij de stal, waar we de paarden opgestald en op de trailers geladen hebben. Voice en Wencke wisten even niet hoe ze het hadden met zoveel paarden

Toen op naar het pannenkoekenhuis waar shasta al stond te wachten (super dat je er was!). Snel aangeschoven aan tafel (we waren met een heel stuk minder dan geplanned, maar toch nog een man of 16) en drinken en pannenkoeken besteld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Pannenkoekenhuis Kernhem heel wat beter vind dan 't Pannekoekenhuis. Ik had ook al een half koude pannenkoek

Na het eten nog even de speeltuin ingeweest, heerlijk met een volle maag misselijk worden....

Bij deze wil ik iedereen die er was ONTZETTEND BEDANKEN voor de gezelligheid, ik heb echt onwijs genoten en er een goed voldaan gevoel aan overgehouden. Mensen die nog een keer langs willen komen, be my guest! Mayo, keertje mee mennen met Jur (en Nimondro?) ofzo?
OP NAAR LUNTERENRIT PART 4!!!!

Bart, waar blijft ons forumpje???