Gezocht reisgenootje voor vrijwilligerswerk in afrika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irma_llove

Gezocht reisgenootje voor vrijwilligerswerk in afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 17:58

Hallo,
Ik ben irma en ben bijna 18jaar, ik ben gestopt met mijn studie en heb nu dus alle tijd. Ik zou graag vrijwilligerswerk willen doen, en dit met een organisatie mee of iets dergelijks. Mij maakt het opzich niet heel veel ujit in welk land, maar Zuid afrika lijkt me erg leuk net als kenia enz.
Ik zou graag met dieren en met kinderen willen werken. Vanaf december/ januari wil ik vertrekken, ik denk voor 2 of 3 maanden, lijkt me namelijk een erg leuke ervaring.
Ik zou graag ook een safari willen doen en eventueel rondreizen.
En alleen is ook zo alleen, dus daarom graag met een ander!
Lijkt het je wat? Ik ben in voor meer ideen, zoek een reis maatje die een beetje hetzelfde wil gaan doen als ik. Over de tijd valt te praten, heb ook nog niet een idee waar ik vrijwilligerswerk wil gaan doen. Ben jij ongeveer even oud als ik? Stuur me een mail, of reageerd hier onder.

Groetjes Irma
irmaswart@hotmail.com

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:55

Ik kan niet mee, maar ik heb het zelf al eens gedaan in Zuid-Afrika. Kijk eens op de website van Be-More, misschien hebben ze nog leuke projecten voor je.

irma_llove

Re: Gezocht reisgenootje voor vrijwilligerswerk in afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:52

Ohhh dankje wel! Hoe is het jou bevallen, via die organisatie? Ik heb deze inderdaad nog niet gevonden, meer ActivitiInternational en Projects Abroad. En heb ff rond gekeken maar leuke projecten hebben ze! Welke heb jij gedaan? En hoe is het geregeld met onderdak slapen enz?

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:00

Wij zijn op zoek naar iemand die voor een jaar als leerkracht in ons weeshuis wil werken, misschien ben je wel wat jong daarvoor. Ik weet ook niet wat voor studie je hebt gedaan?

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:25

Overigens, je kunt ook voor kortere periode terecht in ons weeshuis (minimum aantal weken is 6)

irma_llove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:05

Okeee, ja denk dat ik daar wel een beetje jong voor ben.. ik heb alleen nog HAVO gedaan, en omdat ik niet weet welke studie ik wil gaan doen heb ik nu een tussen jaar, eerst werken, en misschien dus ook vrijwilligers werk doen! :) En wat moet je voor werk doen als ik alleen die 6weken kom?

ni_ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:29

Dat is ontzettend wisselend per periode. Wanneer de kinderen vakantie hebben, is het ontzettend veel werk in het weeshuis. Het varieert van spelen met de kinderen, administratieve taken tbv de kinderen, meehelpen op onze basisschool etc. Het is overigens niet in ZA. Maar in MA. Namelijk in Oeganda. Lees je eerst even goed in, want het is een 'land apart'.