Eigenlijk hadden een afspraak staan voor afgelopen donderdag maar aangezien Marieke er plots een Cart afspraak van haar werk tussenkreeg hebben we het eventjes om moeten zetten, achteraf maar goed ook want het weer was dus echt prut!
Terwijl ik zaterdag de plantjes op de zaak aan het watergeven was (en lekker bijbokken natuurlijk!) was toevallig ook Mariek online en die stelde voor om 's middags even langs te komen! In eerste instantie had zij de bedoeling om met High Point (meestal dus "Hype"

Snel dus op huis aan gegaan om Ozep uit de wei te halen en de modder er af te krabben, vervolgens hem vast zijn zadel opgelegd, beenbeschermers om en hup op weg naar Marieke!
Het was nog eventjes een klus om de stal te vinden aangezien op de door mij uitgestippelde route een opengebroken weg lag...

Maar de schade viel reuze mee, ik was namelijk slechts 3 minuten te laat! Dat is voor mij dus een absoluut record!
Daar aangekomen werd ik gelijk gespot door Marieke alleen ik had dus geen idee waar dat "ge-hallo" vandaan kwam

Eventjes snel een voorstel rondje gemaakt om Hype (schitterend dier!) en Coppers (wat een poepie...) te bewonderen (wat zijn die Quartertjes klein als je er naast staat!!!), kon ik ook nog mooi even een oud-stalgenootje spreken die ik al 5 jaar niet meer had gezien. Helaas was Hope niet aanwezig, zij was namelijk met haar bazinnetje op vakantie en dus kon ik de legende niet met eigen ogen aanschouwen

Wat me opviel was dat de Quarterhengsten er allemaal zo relaxed bijliepen,
er stonden er bijv een aantal in de molen, waarnaast in de paddock een merrietje strak naast de omheining van de molen stond, maar ze gaven geen kik

Weer wat anders als die druktemakers die ik altijd in handen heb gehad!
Marieke hoefde Hype alleen nog maar eventjes op te zadelen dus na een kwartiertje konden we al wegrijden, van te voren was ik al gewaarschuwd dat we een viaduct over moesten en zoals ik al voorspeld had liep Ozep zonder te blikken of te blozen, gewoon op kop het viaduct over!

Ik zelf kneep hem dus wel want ik heb gigantische hoogtevrees!
Ozep ging fris van start en vooral het eerste halfuurtje heb ik hem een beetje moeten temperen, Hype is natuurlijk het tempo van de Quarters gewent en daar moest Ozeop even aan wennen. Maar ook nu weer paste hij zich super aan en "al snel" sukkelden Hype en Zep op hun gemakje door het bos. Wat is het daar prachtig zeg! Ik mag thuis niet klagen maar dat zich op zo'n klein afstandje zo'n wijd uitgestrekt natuurgebied bevond wist ik dus niet!
Lekker brede paden, nagenoeg geen plassen en een heerlijk zonnetje op ons bol! Wat wil je nog meer, of zoals Marieke al zei: "Mensen die niet paardrijden weten niet wat ze missen!"
De rust werd onderweg nog wel wreed verstoord! Op de manege een eind verderop werden nog de ponykampen gehouden en al snel kwamen we een kudde van zo'n 30 pony's tegen, een jongen die in de voorhoede reed (niet voor niets volgens mij, ik denk dat die nogal in de gaten gehouden moest worden

De rust was van korte duur want op de terug weg stofen ze ons op zo'n 50 meter afstand in volle galop nog een keer voorbij en zelfs toen had dat joch al weer in de gaten dat DE Marieke weer voorbij kwam en wederom barste zijn gebulder los!

Na anderhalf uur was de bosrit ten einde gekomen, Ozep was dit soort werk dus duidelijk niet gewend want hij was nog behoorlijk bezweet!

Nadat we weer op stal waren terug gekomen en de paarden hadden naverzorgt hebben we nog eventjes wat gedronken.
En toen....
Het was niet te geloven.... Mijn droom leek werkelijkheid te worden!!! Er kwam een trailer het terrein opgereden!!!
Het was, het was... HOPE!!!!!
Maar nu eventjes zonder gekkigheid,
Op weg naar de auto's hebben Marieke en ik nog eventjes een stop bij Hope gemaakt, die moe maar voldaan van haar vakantie was thuis gekomen!
Ook al zo'n lief paard (maar ook weer zo klein..!

Kortom een leuke dag en heerlijk gereden, het was voor herhaling vatbaar!