Rit voor kika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Rit voor kika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:37

Wij hebben op school de opdracht gekregen om voor een bepaald goed doel zo veel mogelijk geld op te halen in groepjes .
Hier voor hadden we bedacht dat we een rit willen organiseren.
Ik zag dat er al een rit was voor pinkribbon maar die vind pas in oktober plaats ,

We hadden hier voor de locatie de hoge of lage vuursche in onze gedachten omdat je hier heerlijk kan buitenrijden .
Omdat onze eind datum 10 juni is wanneer de acties afgelopen zijn .
Willen we graag de rit in het weeked van 28/29 mei of 4/5 juni houden .
We dachten aan een rit van 15/20 kilometer met 1 of 2 stops om de mensen en paarden van drinken te voorzien en eventuele hartslag & ademhaling van het paard te controleren.

We hebben zo en zo waarschijnlijk al een sponsor die ons van posters/ flyers / spandoeken en hesjes wilt voorzien .
Verder willen we nog wat bedrijven contacteren zo als , Coca cola , fanta , unox , C1000 , alberthein om ons te sponsoren
Het inschrijf geld gaat waarschijnlijk 5 euro worden .
Zelf zijn we met zn 8 ten om dit mogelijk te maken en omdat dat natuurlijk niet al te veel is zijn we opzoek naar mensen die zin hebben om dit samen met ons te regelen .
Ook zijn we opzoek naar mensen die vrijwillger willen worden en mensen met ehbo kennis zijn ook wel handig :)

Brainless

Re: Rit voor kika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:42

Het weekend van 4/5 juni zit je ook met de Eperpaarden4daagse, dan zou ik het weekend ervoor plannen dan zullen er ook mensen van de 4daagse zijn die wel een oefenritje willen maken.
Op 20km is 1 stop zeker genoeg (zorg wel voor een toilet... is wel handig ;)).

Let wel 2 maanden is super kort als je nog zo goed als alles wil regelen.
Daarom is PinkRibbon ook verplaatst omdat 3 maanden voor hun al te kort bleek.

Je hebt namelijk bv ook een vergunning nodig en dat duurt minimaal 6 weken na aanvraag en bij die aanvraag moet je eigenlijk al weten hoe/waar en wanneer je wilt rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:45

Mss kun je het koppelen aan Epe en even de organisatie vragen of je bv voor 5 (of 10)euro per stuk t-shirts mag verkopen? Of iets anders wat mensen tijdens een rit kunnen dragen/gebruiken ?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:48

Weet je toevallig waar je zoon vergunning aan moet vragen ?
Dan word het waarschijnlijk in het weekend van 28/29 mei das het weekend daarvoor .
En dat verschillende groepen starten rond 11 uur .
en dat we dan op de 12 kilometer een stop willen doen met drinken / toilet enz

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:51

Brainless schreef:
Mss kun je het koppelen aan Epe en even de organisatie vragen of je bv voor 5 (of 10)euro per stuk t-shirts mag verkopen? Of iets anders wat mensen tijdens een rit kunnen dragen/gebruiken ?

Ik denk eigelijk dat het leuker zou zijn als we zelf een rit konden organiseren :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:52

Bij de gemeente waar je de rit wilt houden.
Een evenementenvergunning is sowieso verplicht (volgens mij) maar helaas zijn die best wel prijzig.
Althans hier is hij dit jaar van enkele tientjes naar enkele honderden euro's gegaan.

Je moet veel dingen regelen, en daar zit heel veel tijd en geld in. En dat allemaal voordat je geld hebt verdient.
Mss kun je bij een organisator van 1 van de 3 of 4 daagsen mailen om te vragen wat hun allemaal hebben moeten regelen. Dan heb je iig al wat op papier en een overzicht van alles wat je moet/wil regelen.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:54

Ja dan is het wel beter denk ik om iets met de paarden 4daagse in epe te regelen.
aangezien die evenemeten vergunning dan boven ons startkapitaal licht :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:58

skyline schreef:
Brainless schreef:

Ik denk eigenlijk dat het leuker zou zijn als we zelf een rit konden organiseren :o

Dat snap ik, maar dat kost maanden intensief werk (en dat is echt zo!!).
Vergunningen/ verzekeringen/ EHBO/ vervoer/ route uitzetten/ parkeerplaats/ rustplaats/ toiletten/eten en drinken.

Ik zou beginnen met het bellen naar de gemeente waar je dit wilt houden en vragen of het mag.
Veel gemeentes zitten er nl niet op te wachten, vooral op een plaats waar al veel evenementen worden gehouden. Aanvraag duurt minimaal 6 weken!! Natuurlijk kun je in die tijd wel veel dingen regelen, maar wat als de gemeente niet akkoord gaat of dat iemand uit de buurt bewaar indient, dan kan het niet doorgaan.

Bij de officiële aanvraag moet je al de route weten en waar je wilt starten en pauze wilt houden.
Of je aan alle voorwaarden (EHBO ed) kunt voldoen.

Bedenk dat je, voordat al iemand heeft betaald al 1000 Euro kwijt bent, en dat is dan weinig en moet je al veel gesponsord hebben.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:04

Dan zullen we dit plan maar moeten vergeten :=
Want zo veel hebben we niet om mee te beginnen .
Ik ga wel kijken of we dan wat met epe kunnen regelen .
Bedankt :)

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:09

Aangezien aangegeven wordt door TS dat het niet gaat lukken, zal ik een slotje plaatsen :)