Net bij de bewuste brug waar iedereen moest afslaan zagen we een trailer rijden: Lindy en *volcano*! Ze reden per ongeluk door maar kwamen al gauw weer de goede kant op.
Zelfs hoogzwangere Riëtte kwam nog even naar ons toe bij de brug

Toen verder gefietst naar het startpunt. Bijna iedereen was er al, alleen Alja en grooms

Al gauw kwam Alja ook en stond iedereen klaar om te vertrekken. Ik kreeg de camera van JoyceB in gebruik, heb dus redelijk veel plaatjes gemaakt onderweg.
Het eerste stuk over het zandpad was het nog lekker, het was droog, iedereen had er zin in en Maaike en ik fietsen vrolijk mee. Toen we tussen de struiken waren kwamen er ineens wel ERG veel dazen op de paarden af, zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien en ben toch wel heel wat gewend. Vooral Rinkja en Goldy hadden er toen last van, na nog een stuk gereden te hebben werd ook Muzefee er hélemaal gek van.
Kitty heeft toen besloten dat ze terugging omdat het gewoon niet te doen was. Lindy, *volcano*, Alja en Irishje gingen mee terug, ze hadden een behoorlijk tempo om de dazen kwijt te raken. Arme paarden!! Ze zaten er werkelijk helemaal onder...
Maaike en ik zijn nog met de rest van de groep een stuk verder gefietst, zij durfden het wel aan om nog een stuk bos mee te pakken, wij zijn toen met de fiets rechtdoor gegaan en zijn weer naar de start gefietst.
Eerste groep was toen net terug. Alles was gelukkig goed gegaan

Nog wat gekletst en hier en daar wat cola uitgedeeld en toen gingen de mensen van de eerste groep huiswaarts omdat ook in de trailers inmiddels de dazen de paarden weer gevonden hadden.
Erg jammer dat de omstandigheden zo waren vandaag, maar niks aan te doen, volgende keer beter

Groep 2 kwam ook al redelijk snel terug. Toen zij afgezadeld hadden begon het onwijs te plenzen, Maaike en ik zijn toen even bij JoyceB in de auto gekropen. Toen het weer droog werd zijn we ook allemaal huiswaarts gegaan.
Ondanks de dazen en de daardoor korte rit heb ik het toch gezellig gehad. Leuke nieuwe mensen ontmoet en toch leuk gekletst, niemand was boos gelukkig

Toch bedankt dat iedereen gekomen is, zodra ik de foto's van Joyce heb zal ik ze plaatsen en tot de volgende keer dan maar!!

[BV] Eerste deel foto's dazenrit Fochteloërveen
[BV] Tweede deel foto's dazenrit Fochteloërveen
[BV] Foto's van de Fochteloërveenrit