"Mac Brew Hunt nodigt je uit!!"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

"Mac Brew Hunt nodigt je uit!!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:58

Hoi allemaal,

Ik zie hier laatste tijd regelmatig topics over slipjachten voorbij komen en wij van de Mac Brew Hunt organiseren verschillende slipjachten.
Het leek mij erg leuk om eens wat bokkers op te trommelen om er een gezellige bokt-meeting van te maken!!!
Dus…………

Altijd al eens een slipjacht mee willen rijden? Dit is je kans!!

De slipjacht is een nagebootste vossenjacht. De meute (ca. 24 á 30honden) jaagt een van tevoren getrokken reukspoor na. Dit reukspoor is de vos. De ruiters volgen de honden.

Een jacht run beslaat ca. 3 km terwijl een slipjacht gemiddeld uit 3 runs bestaat.

Achter de honden en de Master rijdt het veld; dat zijn de deelnemers onder leiding van de Fieldmaster. De jacht eindigt met de kill. De Huntsman en Whippers-in brengen de honden bijeen en op teken van de Huntsman doet de meute zich, als beloning voor hun inzet, tegoed aan een koeienpens.

U wordt ontvangen met koffie / thee met worstebrood. Ondertussen maakt u kennis met onze Huntsman en zijn meute.
Hierna zullen we rond 13:00u van start gaan met de eerste run.
De slipjacht zal tot ongeveer 16:00u duren.
Eventueel kunt u (op eigen kosten) na de kill nog wat napraten met de Huntsman en Whippers-in en overige deelnemers waarna we afscheid van elkaar nemen, en hopen op een weerzien bij de volgende jacht!!

Kosten:
€ 35,- capgeld
(Dit is incl. koffie / thee bij ontvangst en sherry-stop)

De slipjachten zullen op volgende data plaatsvinden (mits weer en terrein het toelaten):

27 november Bergeijk
4 december Geldrop
11 december Udenhout
19 december Ieper (B)
8 januari Riethoven
30 januari Beernem (B)
5 februari Luijksgestel
13 februari Ursel
19 februari Aarle-Rixtel
26 februari Leopoldsburg
6 maart Laureins (B)
13 maart Haghorst

(Mogelijk zullen er nog meer jachten georganiseerd worden, wanneer ik hier zekerheid over heb zal ik het hier plaatsen)

Voor meer info of aanmeldingen stuur mij een PB!!!

Tot ziens bij de volgende slipjacht!!!

Mac Brew Hunt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:45

Is dit weer iets nieuws?
Er zijn al de jachtvereniging Soestdijk, De Veluwe hunt en de Koninklijke.

Hoeveel leden heb je al?

O, en achter de Master rijdt niet het veld, maar de equipage. Dáárachter rijdt de Fieldmaster en het veld.

MarcovA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:53

Hé Spottedponie,

Als ik een geschikt paard zou hebben en over de juiste ruitervaardigheden zou beschikken, zou ik mij meteen opgeven! Het lijkt mij namelijk super om een keer, of vaker :D , een slipjacht te rijden.

Ik ga eens wat andere mensen inlichten over de mogelijkheden, misschien krijg je dan wel wat aanmeldingen.

Heel veel succes!

Gr. Marco

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:35

Dit lijkt me heel leuk! (ik heb je al een pb gestuurd)
Misschien is het handig om deze uitnodiging op het SGW-gedeelte van Bokt te zetten. Daar zitten denk ik de meeste geinteresseerden om een keer een jacht mee te rijden. Springen we sloten en hekken en dergelijke? Ik dacht dat jachten alleen voor exclusieve en dure leden waren. Mag ik daar als "gewoon mens" aan mee doen?

Akhal_Teke schreef:
Is dit weer iets nieuws?
Er zijn al de jachtvereniging Soestdijk, De Veluwe hunt en de Koninklijke.

Hoeveel leden heb je al?

O, en achter de Master rijdt niet het veld, maar de equipage. Dáárachter rijdt de Fieldmaster en het veld.

Toen ik Mac Brew Hunt ging googlen zag ik dat ze o.a. in 2007 slipjachten georganiseerd hebben (in Eersel). En ze staan ook op verschillende kalenders voor 2010 en 2011.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:57

2007. Dat is nog niet zo oud dus.
En mag je zomaar mensen uitnodigen dan?
Bij gewone slipjachten moet je door iemand geïntroduceerd worden. En de leden gaan niet iemand uitnodigen waarvan ze niet weten of die persoon goed genoeg kan rijden. Ze zijn tenslotte verantwoordelijk voor het gedrag van hun introducé