Na een kleine 3 uur in de trein te hebben gezeten kwam ik veel te vroeg aan op het station. De NS had zowaar een snellere verbinding gehad

Na een minuutje of 10 kwam Roel aanrijden, eerst nog wat te drinken gehaald en daarna naar de Ark gereden, het asiel waar de shires en Duncan staan. Jee, wat een mooi asiel is dat zeg! Ik heb geprobeerd zo min mogelijk naar de zwervertjes te kijken, want ik had ze volgens mij zó meegenomen

Toen ik aankwam waren Jacqueline (Bayazo) en Liesbeth (craignethan) Duncan en Bonnie al aan het poetsen. Ze hadden besloten om een grote paardenwissel te doen. Zoiets als de stoelendans, maar dan anders.

Ik mocht op Rhona rijden, de grootste van het stel. Daar had ik al een keertje opgezeten, zonder zadel, maar nu mocht ik meerijden in de les, met zadel. Wel spannend. De les zelf stelde niet zoveel voor omdat het verschrikkelijk heet was. De paarden zweetten dan ook al na 3 minuten, ook al omdat Bonnie en Rhona pikzwart zijn, dat trekt lekker de hitte aan. Ik vond het heerlijk om op die paarden te rijden, al merk je eerlijk gezegd niet zo verschrikkelijk veel verschil wat betreft rijden op een 'gewoon' paard. De enigste verschillen die er zijn, zijn de grote brede hals, het opstijgen en het aansingelen. En ze zijn echt stukken rustiger.
Ik vond ze alle drie heeeeel erg lief en het was superleuk om nu eindelijk eens een keertje Duncan gezien te hebben!
Na het rijden hebben we de paardjes lekker afgespoten en weer in het land gezet. Daarna kreeg ik een rondleiding door het asiel, met jonge katjes, lieve hondjes en kleine puppy's. Dat was zoooo lief en schattig en moeilijk. Ik moest me verschrikkelijk hard inhouden om ze niet stiekem allemaal in mijn broekzak te stoppen

Maar voor ik naar huis ging hebben we nog met 2 hondjes uit het asiel gewandeld. Ik mocht ze zelf uitkiezen. Dat was heel erg moeilijk hoor, want ze waren allemaal zo lief. Uiteindelijk koos ik voor een jackie en Liesbeth voor een kruising labrador-puppy. Was heel leuk om mee te wandelen, alleen toen we later met Duncan gingen wandelen om hem grasjes te laten eten, was hij toch een stuk liever en gehoorzamer

Na al het gewandel en afschied genomen te hebben van alle lieve beestjes in het asiel, ben ik met kalkoentjes, flesje water en al m'n rotzooi weer in de auto gestapt bij Liesbeth en Roel. Op het station aangekomen heb ik nog een heerlijk ijsje gekregen *mjammie*

Iemand: "Wat zit er in die doos?"
Ik: "2 kalkoentjes"
Iemand: "O, da's lekker met kerstmis"
Ik: "Sstt.. dat mag u niet zeggen, daar krijgen ze een minderwaardigheidscomplex van".
En dan keken die mensen weer heel raar

Anyway, ik ben goed thuis aangekomen, heb de kalkoentjes op de kinderboerderij gedropt en daar zitten ze nu nog lekker in een groot hok met heel veel vriendjes. En ze zijn gisteren en vandaag platgeknuffeld door een paar kindjes.
Liesbeth, dankjewel voor die superleuke dag!
[edit]titel aangepast [/edit]