Strandritmeeting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:03

Een zondag lijkt mij het handigst

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:04

Ja, daar hebben we het al over gehad, maar welke data?

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:25

Ik stem voor de 24e! Is er nog interesse? Dan maak ik een poll!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:29

Er moet dan wel eerst geïnformeerd worden wanneer we paarden kunnen huren. En dan lijkt het me handig om dan een poll te starten.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:42

Hey mensen, ik kan wel mee als begeleiding! Ken alle routes daar heel goed omdat ik er een tijd gestaan heb met mijn paardje. Vind het onzin als ik daar moet betalen voor begeleiding, bovendien reedt ik ook wel eens met ritten van de manege zelf mee als begeleiding.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:14

Ik ken het daar idd ook op mijn duimpje, dat is het probleem niet, wil wel helpen met organiseren maar ga het niet alleen doen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:48

MissSol schreef:
Hey mensen, ik kan wel mee als begeleiding! Ken alle routes daar heel goed omdat ik er een tijd gestaan heb met mijn paardje. Vind het onzin als ik daar moet betalen voor begeleiding, bovendien reedt ik ook wel eens met ritten van de manege zelf mee als begeleiding.


Kan je er ook paardjes huren zonder begeleiding dan? Dat kan bijna nergens dacht ik... We hebben de manege ook een beetje nodig als verzamelplaats en om trailers te parkeren denk ik. Maar ik begrijp niet zo goed hoe het tarief daar word opgebouwd, dus nevermind Verward

Als het meezit zal ik dus aanwezig zijn. Ik wil graag een rit maken in gezelschap van ervaren 'strandpaarden', want Rowan is er dus nog nooit geweest en wil nooit in het water. Graag zou ik een paar minuutjes nemen om hem aan de zee te introduceren Haha!

Daraxo

Berichten: 129
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:59

Ik kan ook wel de 24ste hoor

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:46

ik weet niet hoe het zit, maar er is wel parkeergelegenheid voor wat trailers, dit terrein is los van de manege, dus daar hoeven we in principe geen toestemming voor te hebben. Als er mensen zijn die een paard willen huren, dan moeten ze dat zelf ff overleggen met de manege...
Ik ga niet mee als er begeleiding van de manege meegaat. Dan bepaalt de begeleiding wat er allemaal gebeurd, als we op onszelf gaan hebben we meer tijd voor de zee enzo...
Het ligt er een beetje aan hoeveel mensen er mee gaan enzo, welk paard ik dan meeneem. Me arabje is overal aan gewend, loopt het water in en alles, maar ze kan alleen vooraan rijden, tis niks met haar achter over tussenin te rijden, bovendien als er heel veel paarden meegaan neem ik haar zo ie zo niet mee. Neem dan waarschijnlijk een 4jarige mee, hij is op zich heel braaf, zal geen stap verkeerd doen, maar is alleen nog nooit op het strand geweest, maar met hem kan ik een ontspannen ritje maken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:06

Ik zit inderdaad ook niet zo te wachten op een strandrit 'onder begeleiding' maar dan is het dus de vraag of je wel een pony meekrijgt.
Rowan is verder heel makkelijk, maar doet wel een beetje gek over water. De zee, dat zal even rustig kennismaken vereisen Lachen

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:20

ik kan opzich wel op de 24e maar mijn zusje is dan jarig, die woont in Eindhoven dus dan weet ik niet of ik daar ben...maar als het savonds is dan kan ik wel, ga ik gewoon wat eerder de trein terug nemen Lachen Oja ben nu wel op het strand geweest rijden (ponykamp in zeeland) maar volgens mij is mijn paardje nog nooit op het strand geweest....nouja ik overleef het vast wel...alleen bij ponykamp gingen we niet in rengalop Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:52

Hi, mag ik ook mee met mijn race-eend? Het is wel een pepertje, maar ik neem aan dat er alleen gevorderde ruiters mee gaan toch? Want als die eenmaal ontdekt dat ie hard mag, dan gaat ie ook als de donder. Hihi. Datum maakt me niet zoveel uit, wil al zo lang op het strand rijden dat ik daar graag een plek vrij voor maak in mijn agenda.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:13

bubbels schreef:
Hi, mag ik ook mee met mijn race-eend? Het is wel een pepertje, maar ik neem aan dat er alleen gevorderde ruiters mee gaan toch? Want als die eenmaal ontdekt dat ie hard mag, dan gaat ie ook als de donder. Hihi. Datum maakt me niet zoveel uit, wil al zo lang op het strand rijden dat ik daar graag een plek vrij voor maak in mijn agenda.


Erm, we doen wel aan gecontroleerd rijden, neem ik aan. Dat je je paard dan even ruimte geeft voor een sprintje kan natuurlijk. Maar ik heb een godshekel aan 'teugels los en zie maar waar ze stoppen' op het strand, helemaal in een groep. Dat heeft niets te maken met gevorderde ruiter zijn, maar met het feit dat het levensgevaarlijk is om blind (kluiten zand in je gezicht) als een dwaas over het strand te racen.

Sorry als dat een beetje overdreven overkomt, maar ik heb een jong paard waar ik ten aller tijde controle over wil hebben. Die let namelijk helemaal niet meer op z'n voeten als hij de rest in de verte ziet verdwijnen.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:22

Waneer gaan jullie nu?????Kan ik ook nog mee?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:03

dola schreef:
Waneer gaan jullie nu?????Kan ik ook nog mee?


hee dola wilde je dan met donni gaan?

wil ook wel mee maar mijn fjordenbeest kan het nog niet aan Knipoog

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:23

Ik kan Baduh gewoon terugnemen hoor, maar zijn galop is nou eenmaal behoorlijk rap, en hem zichzelf op laten naaien door constant in te houden is ook niks natuurlijk.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:48

Ik weet nog niet zeker of ik meega aangezien me paard de laatste tijd buiten vreselijk irritant is, ervandoor gaat enz. Hij is ook nog nooit op het strand geweest dus dat is ook al een probleem, ik denk niet dat ik dat dan durf op hem aangezien ik ook nog niet zolang rij.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:42

tja mensen stel een datum voor en dan maak ik een lijstje wie meegaan. Ik denk dat ik het beste me arabje mee kan nemen, op haar heb ik alle controle, het enigste is dat ik gewoon voorop MOET rijden....
Hey Sylke, waar heb jij je paardje staan? We kunnen altijd ook een keer met z'n tweeen of drieen ofzo van te voren een keertje rijden, dan kan jou pony vast ff wennen aan het strand....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:30

Eigenlijk zit ik te denken om af te zien van 'De Bokt-strandrit-meeting' en op zoek te gaan naar een bokker die dicht bij het strand staat en zin heeft om Rowan en mij eens mee te nemen op een rustige strandrit.

Ik doe ook gewoon aan galopperen hoor, maar dat zie ik in een groep niet zo zitten, helemaal niet met manegepaarden erbij die gewend zijn aan de 'ik stop wel als ik Den Helder zie, en laat die ruiter zich maar vasthouden' strand-rij stijl. Als we met z'n tweeen of drieen zijn hebben we ook rustig de tijd om Rowan aan de zee te laten wennen.

Heeft er iemand zin? Ik heb geen idee wanneer je wel en niet op het strand mag, maar dit zou dan om augustus/september gaan.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:22

Je bent altijd welkom Haha!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:39

Tja voor jou geld het aanbod ook hoor.... bij ons kunnen we ook heerlijk door het duin en op het strand rijden, weet ook niet precies wanneer het weer mag....weet iemand dit wel?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:36

Hallo!

Ik heb afgelopen donderdag een strandrit gemaakt bij die manege!
Het was ontzettend leuk.. maar ik had verwacht dat we lang op het strand zouden rijden, maar dat viel wel mee, een kwartier.. maar ze gingen voluit! Wat ging dat hard! Die paarden zijn dan gewoon niet te remmen!!
Ik reed op Jacco.. een behoorlijk groot paard. De 3 snelste zijn: Bastion, Jacco en Next One. En die 3 paarden hadden wij mee. Ons is verteld dat er altijd begeleiding mee moet.. anders mag je dat strand niet op. Het is ongeveer 200 a 300 meter strand waar ze op mogen komen. Wij zijn een paar keer heel hard heen en weer geraced.. en toen waren de paardjes ook wel moe, omdat we eerst een half uur moesten rijden door het bos naar het strand toe, toen een kwartier door de duinen en dus ook weer terug. Je rijdt dus niet 2 uur op het strand.. wat ik wel dacht. Maar ondanks dat was het absoluut de moeite waard. Wat mij dus is verteld is dat mensen alleen op dat strand mogen rijden met begeleiding van die manege...

Ohja.. van die manege mogen ze alleen tussen 7 en 9 savonds op het strand komen en ik geloof smorgens heel vroeg 2 uurtjes, daartussen in mag het niet...

Succes ermee!!

Groetjes Linda

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:51

Yeesh, maar 300 meter waar ze op mogen? Kunnen we dan niet beter een ander plekje zoeken, of wachten tot het najaar als er meer beschikbaar is?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:48

Ik heb daar indertijd ook een keer gereden. Idd op Bastion Haha!.

Nu rij ik in Katwijk en daar rijden we idd wel gewoon vol 2 uur op het strand (hoewel je nu in de zomer wel enige beperkingen hebt, je mag dus niet overdag). Rengalop doen we eigenlijk bijna nooit.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:46

ja dat je niet 2 uur op het strand rijdt dat wist ik wel...... bij bijna elke manege hier inde buurt rijdt je eerst een flink stuk door de duinen en alles heen....