haha ok dan hier ff een berichtje van mij.... ik zat namenlijk op de trein...
met alle paardjes en mensen en hebben en houden.... zal ik es een klein verslagje doen van alleen het treingebeuren? (doe es gek
)
om 11 uur kwamen we in veendam aan.... we hadden een uur nodig om te laden, en alle wagons aan elkaar te zetten. Op het perron was het echt 1 grote stress bende... echt niet te geloven... het klapperen van hoeven in de wagons, mensen die dachten alles beter te weten, publiek (dat niet echt mee wilde werken) enz. het was de bedoeling om 12 uur te rijden, maar volgens mij werd dit net wat later.... In de trein was het ook echt niet om uit te houden, buiten was het warm, maar in de trein ook hoor!!! pfff
na 3 kwartier in de trein te hebben gezeten, waren we in stadskanaal... eerst alle mensen van de trein, en daarna pas de paarden... Er waren nogal veel mensen niet echt te spreken op de manier hoe alles was gegaan... de meeste paarden waren inderdaad kletsnat (die van ons gelukkig niet
) Toen de paarden van de trein waren, stond er water voor ze klaar (wat voor ons ook erg verfrissend was btw)
het was de bedoeling dat na 1 uur alles weer van de trein was... dit liep echter nogal uit.... we waren ongeveer om 13.00u in Stadskanaal, en 14.00u zouden we weer gaan rijden... dit werd pas tussen 15.00 en 16.00u. Opzich vond ik dit niet heel erg... zo hadden de paarden tijd om genoeg te drinken en weer wat bij te komen... wel was het erg warm, en was er niet veel schaduw... dat was wat minder. om 16.00u zijn we richting exloo gegaan, waar we om ongeveer 8u aankwamen...
Ik moet zeggen dat de keientocht errug leuk was... op hier en daar wat problemen na dan... ik heb echt een super week gehad!!!
die ervaring met de trein was ook wel leuk, je waande je echt even 100 jaar terug in de tijd...
Citaat:
Er schijnen een stuk of 20 van de 100 paarden te zijn uitgevallen en 1 paard moest zelfs aan het infuus
die van ons is ook uitgevallen donderdag... ook waren er een paar die niet op de trein wilden (de eigenaren wilden die stress niet hun paard aandoen) maar volgens mij hebben de meesten de laatste dag wel gelopen, en dus door de week alleen maar een paar dagen rust gehad
Citaat:
Mensen die ook in Stadskanaal waren: Hebben jullie dat lieve shetje gezien, die daar tussen de bielzen liep? Die is van mij
sorry die heb ik niet gezien... was veel te veel bezig met ons eigen paarden...