Dus met vertraging op pad en ook de route naar Soest koste meer tijd dan gepland (1,5 uur), wat resulteerde in dat we pas om 12:05 het terrein bij Sjuimpje opreden.
Gelukkig was het een jonge paarden les (Sam was zowaar het oudste paard
) en omdat die het toch geen uur vol konden houden zaten ook sjuim en steef er pas om 12:15 op.Er was al best wat publiek en die hadden best wat te zien: De jazz van Steef en obsession was pas voor de eerste keer tussen vreemde paarden, maar ze gedroeg zich super en was een plaaatje om te zien. Steef reed precies zoals het hoort bij zo'n jong en onervaren paard: Onverstoorbaar, rustig en soepel meegaand met alles (en vreselijk netjes rechtop), mijn complimenten.
De hengst van Sjuimpje deed erg zijn best om het publiek te imponeren en walste met hele grote, ruime, verende passen door de baan. Hij ziet er echt niet uit als een 3-jarig knulletje.... wat een stoer paard!!
Sam deed precies wat er ook altijd op concours minder gaat en met de hulp van Tyrza kon Sonja daar oplossingen voor vinden en was dit een erg nuttige middag.
En terwijl Sonja (mijn zus) aan het rijden was heb ik helaas weer verzuimd contact te maken met de toeschouwende bokkers, Volgende keer beter!
We konden niet te lang blijven en probeerden sam weer in de wagen te parkeren, helaas krijgt hij toch echt last van de paardenpubertijd en moesten steef en obsession er aan te pas moesten komen om hem op andere gedachten te brengen! Rotknol!
(om de machtstrijd nu toch echt de kop in te drukken hebben we op de terugweg in de vrachtwagen besloten tot een Zero Tolerance beleid, we zullen hem krijgen!)
Sjuimpje bedankt voor de organisatie en het beschikbaar stellen van je prachtige terrein en Tyrza voor je heldere, bruikbare instructie!
(dat was jij toch?) ik vond jullie met zn allen super rijden, ik had het niet zo gekunt met al die mensen die keken!
het was echt super 'paardrijweer' en voor de kijkers was het zeker lekker in het zonnetje! thuis zag ik tot mijn grote schrik dat de koker van mijn paard helemaal dik was en er een grote soort schaafplek op zat...brr
afspuiten, maar wat nu?...toch maar gegaan en gelukkig hij had er geen last van tijdens het rijden! we hadden lekker luxe maar met z'n tweetjes les, veel bruikbare tips gehad van Tirza!
maar ook zeker Sjuimpje heel hartelijk bedankt voor de gastvrijheid!
Ik zal me dannog wel een keer voorstellen hoor (ik was die blonde die tot het eind bleef met dat rode gezicht
).
.
). Maarre, we gaan een beetje erg offtopic hier