info katja clinic en vogelpest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:51

*schop*

schop hem even omhoog zodat hij bij Paulanda
in het oog springt Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:24

Is ze al terug van vakantie dan?

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 00:09

flair schreef:
Is ze al terug van vakantie dan?


ja gisteravond was ze al aanwezig op bokt Nerd

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 09:43

Oke dan, we zouden na het weekend meer weten, volgens mij is het nu na het weekend (maandagochtend, kwart voor tien) en we weten nog helemaal niks, terwijl Paulanda al online is geweest. Als je het af wil zeggen, zeg het dan gewoon af, en laat ons niet de hele tijd wachten. Mischien kunnen we dan nog ergens starten, want ondanks het enorme gevaar voor vogelpest in onze regio gaan alle wedstrijden wel door!
L

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 10:01

Ik zal even reageren. Ze is maar heel even online geweest en heeft dit topic niet gezien..
Het gaat definitief niet door.
Ten eerste door het aantal afmeldingen die we inmiddels hebben ontvangen en het te kortdag is om nog het eea te regelen met reservelijsten etc.
En ten tweede.. het verhaal vogelpest...We blijven bij de mening een kip is een kip en nemen geen risico ... Als andere dat wel willen doen is het aan hun.
Excuses voor de late reactie.
We hopen later nog is een andere datum te kunnen prikken.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 10:57

Hallo dan,sorry hoor was nou eenmaal op vakantie en weekend was druk dus had alleen even pb's bekeken en verder niks,kan ik toch ook niet helpen zeg. Verward

Het gaat niet door,ook ivm dat onze achterbuurman kippenboederij heeft en dat zijn broer precies naast ons woont en die kunnen dat niet echt waarderen en vind het een beetje vreemd als de overheid toch met nadruk vraagt liever geen evenementen te organiseren dan eigenwijs te zijn en het toch te doen.

Vind dat je daar toch rekening mee moet houden hoor.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:03

Ja, als je in het gebied zit ja, dan moet je er zeker rekening mee houden. Maar wij komen allemaal uit de buurt, we mogen allemaal onze paarden vervoeren, en overal in de omgeving worden nog wedstrijden georganiseerd. Afgelopen weekend nog in Heiloo, waar wel 200 mensen starten. In mijn ogen slaat het dan helemaal nergens op om zo'n klein evenement af te lassen.
Maar goed, jouw feestje, ik had me er enorm op verheugd.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:16

Nou Nuv je haalt de woorden uit mijn mond

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:49

Jammer. Heerhugowaard valt in compartiment D. Hier zijn geen beperkingen voor paarden. Alle deelnemers komen ook uit de buurt. Wedstrijden endergelijke kunnen ook gewoon doorgaan in Noord-Holland. Op deze manier ben je strenger in je regels dan het ministerie van Landbouw en Visserij.

Ik hoop dat de deelnemers aan de clinic zich nog kunnen inschrijven voor een wedstrijd in de buurt.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:53

Heel vreemd om zo aan je buren te denken. Bij ons in Zuid Holland gaat ook alles gewoon door, inclusief wedstrijden, selecties en clinics. Ondanks we vier kippen bij de buren achter het hek hebben staan. Lijkt me een overbodige actie om in een goed gebied iets af te lassen. De ministerie doet al aan paniek poker voor de paarden, laten we het zelf dan niet nog erger maken dan het al is.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:57

Ik vind het toch een prettig idee dat er meerdere mensen
dezelfde reactie als Nuv en mij hebben, ik begon me al
af te vragen of ik erg egoistisch was.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:01

Je bent niet egoistisch. Voor jou in gebied D gelden gewoonweg geen beperkingen (mits je paard niet met paarden uit A in aanraking komt). Een clinic mag gewoon doorgaan. Bij afgelasting ben je 'roomser dan de paus' (om maar weer eens een uitdrukking van stal te halen).

Voor mensen en paarden in compartiment A (en B, E, F) gelden weer andere regels. Had Heerhugowaard in A gelegen dan was de logische en sociale beslissing aflasting geweest. De beslissing om het nu af te lassen is een beetje paniekvoetbal mijn inziens.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:02

Ik heb eerder het idee dat het als excuus gebruikt word. Lips are sealed

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:10

Ja, dat idee heb ik eigenlijk ook een beetje. Begin er dan niet aan als je het niet ziet zitten!

Belker

Berichten: 15321
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:19

Het is jammer voor al die mensen die zich hierop ingesteld hebben. Die die dag vrij hebben gehouden en nu zo kort van te voren horen dat het niet doorgaat. Geen tijd om ergens anders wat te regelen, geen tijd om nog naar een wedstrijd te gaan. Dit terwijl je buiten het gebeid zit en de strenge regels ivm VP al vanaf 17 april bekend zijn.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:21

Ik dus ook, en ik heb eigenlijk ook niet het gevoel dat er nog een andere datum geprikt gaat worden...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:39

Waarom word er ineens zo fel gereageerd? Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan als Paulanda als er hier ook nog kippen hadden gezeten. Het zal absoluut niet als excuus gebruikt worden, want zo'n heisa is het organiseren van een meeting niet.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 19:44

Jurga: jij woont in Lunteren. Midden in A. Jij mag op dit moment geen clinic organiseren.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:03

Nee, maar ik bedoel meer bij wijze van... Ik organiseer idd niks momenteel.... Haha! Lunterenrit part 3 komt later in het jaar wel weer! *LOL*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:10

Jammer....terwijl we gewoon mogen vervoeren in comp.D. Scheve mond Heb er wel het een en ander voor afgezegd wat ik nu dus NIET meer terug kan zetten.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:41

Ik vind het heel jammer dat er zo geregeerd wordt..
We hadden echt anders gewild. Nadat Paulanda voor haar vakantie het verhaal in de bit had gelezen heeft ze naar haar toe met goed geweten gehandeld. Dat het later anders zou blijken is niet meer terug te draaien.
Cloris jij had in dit topic of in de vorige ook al min of meer afgezegd ivm rugproblemen.
Anneke heeft met pompidou af moeten haken, Antoinette heeft afgezegd en obelix zou ook niet komen omdat die dezelfde mening als ons er op na houdt.
Na de eerste afmelding van Paulanda (het begin van dit topic) zou Gomir ook al niet meer kunnen omdat haar moeder al andere afspraken had gemaakt..en in mijn ogen flair dan dus ook niet.. Zo heb ik het gelezen..
Dus hebben we gister de knoop doorgehakt om het af te lassen.
Iedereen mag zijn mening hebben maar ik vind het idd niet leuk dat er nu zo over gedaan wordt.
Misschien te voorzichtig, maar op deze manier geen risico's...
Ik zeg het nog 1 keer.. dit is een samenloop waardoor we uiteindelijk besloten hebben dat het gewoon niet door gaat.
En of er ooit nog een andere datum komt dat weet ik niet.. De manier hoe er nu gereageerd wordt vind ik niet echt vriendelijk... jammer.. had wat anders verwacht.. maar ja..... niets aan te doen.
Dit is het laatste wat ik erover zeg want ik word er zo niet vrolijk van.
En nog even over die wedstrijd in Heilloo.. Daar worden geen kippen gehouden.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:37

MirandaB schreef:
En nog even over die wedstrijd in Heilloo.. Daar worden geen kippen gehouden.


Er zit ongeveer 500 meter verderop een kippenboer .

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 23:43

Je bent me voor Spokey *LOL*

Kim en ik waren trouwens gewoon gekomen als het door was gegaan hoor. Ik heb namelijk ook nog een vader en die bleek mijn moeder niet nodig te hebben Knipoog

Jammer, maar misschien komt het er nog eens van en anders komen we elkaar wel weer ergens tegen Haha!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:26

Waarom reageren wij zo fel:
We hadden een topic waarin ons gevraagd werd of er interesse was voor een Katja clinic in Heerhugowaard. Natuurlijk zijn we geinteresseerd! De meesten rijden wedstrijden, hebben nog nooit aan een clinic meegedaan. Helemaal geweldig dus. Er wordt een datum geprikt, alles is in kannen en kruiken, iedereen heeft vervoer geregeld en iedereen heeft er zin in, dat is ook in het topic te lezen, de voorpret straalt er vanaf als je het mij vraagt. De enige die angstig stil blijft is Paulanda zelf. Als organisator dien je wel actief te blijven in het topic. Ik organiseer vaak wat voor onze rijvereniging, en dan moet je er ook midden in zitten, anders lukt het gewoon niet.
De datum komt steeds dichterbij, en vanuit het niets, na een ander topic over een Katja clinic waar wel vogelpestgevaar was is er een afzegging met een reden die werkelijk nergens op slaat. Want Paulanda en MirandaB, jullie kunnen mij niet vertellen dat jullie thuis blijven met jullie paarden als jullie je voor een wedstrijd in hadden geschreven die dag.
Er was wat weinig ruimte met parkeren bij jullie, we moesten mischien op het land parkeren. Misschien was dat het wel, ik weet het niet en zal er niet verder over oordelen.
En na het eerste bericht over het niet doorgaan van de clinic had het makkelijk alsnog door kunnen gaan toen jullie gerust gesteld waren over de vogelpest. Lees het eerste topic nog eens door, en je zult zien dat er een hoop reserves waren.
Ik vind het gewoon super jammer, vooral omdat het niet had gehoeven.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:33

MirandaB schreef:
Cloris jij had in dit topic of in de vorige ook al min of meer afgezegd ivm rugproblemen.


Nee ik heb aangegeven dat ik het op dat moment niet erg zou vinden als het uitgesteld zou worden, maar aangezien wij weer aan het werk zijn heb ik het dus niet afgezegd en aangezien er in D gewoon vervoerd mag worden ging ik er vanuit dat het gewoon door zou gaan, en had ik een auto en een trailer geregeld voor zondag want die heb ik dus zelf niet
.......mijn fout waarschijnlijk.....
[/i][/b]