Bokkers in Nijmegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elinenikita

Bokkers in Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:20

Hoii! Haha!
ik woon sinds dit jaar in Nijmegen. ennnn.. nu ben ik nog druk opzoek naar een nieuw paardje&manege.
maar zijn er ook leuke bokkers in Nijmegen en omgeving te vinden die (zo af en toe) meeten?
Let me know!
want met wie kan je nou beter over paarden praten dan met bokkers. Pling
Liefs eline Kusje
Laatst bijgewerkt door elinenikita op 23-11-08 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Re: Bokkers in Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:23

ik weet niet of ik leuk ben Clown en dan woon ik ook weer niet in nijmegen, maar op een km of 15? afstand Ach gut

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:25

hoi hoi ik woon dan wel niet in nijmegen maar ik studeer er wel Haha! en ik ken een heleboel bokkers die in nijmegen of omgeving wonen. ik zag in je profiel dat je studeert dus dan kun je lid worden van Jolly jumper dat is een nijmeegse studentenrij vereniging en wij organiseren 1 tot 2 keer per maand leuke activiteiten die met en zonder paarden. Je hoeft geen eigen paard te hebben om lid te worden, de meeste leden hebben dit namelijk niet. als je meer info wilt mag je altijd een pb sturen. Haha! ben je trouwens al eens bij manege de horst in groesbeek geweest en stal klein amerika ook in groesbeek (daar heb ik lang gereden en rijd ik nu af en toe omdat ik niet meer in nijmegen woon)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:25

Er is een Nijmegen-HK topic. Knipoog Ik zelf heb jarenlang in Nijmegen gewoond en woon nu ook in de omgeving. Ja
Kom er nog iedere dag, omdat de uni er is. Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:26

Ik ben af en toe in Nijmegen om Liedje (bokker hierboven) te stalken. Vork

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:27

Anouk. ROFL
En Anouk houdt van het Nijmeegse accent. Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:30

Liedje schreef:
Nijmeegse accent

ow nimweeguh Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:31

Liedje schreef:
Anouk. ROFL
En Anouk houdt van het Nijmeegse accent. Ja

ROFL
Prachtig vind ik dat, echt geweldig! Huilen van het lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:33

ik woon niet in nijmegen, maar ga er toevallig dinsdag wel heen. Naar een school kijken (horse/leisure)

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:34

Ik woon in Ooij (grenst aan Nijmegen) en ik rij (op mn eigen paard) op stalhouderij kasteelschehof (http://www.kasteelschehof.nl)
is erg leuk daar!

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:41

wow wat veel&leuke reacties al Haha!

ilsehad: die manege is zo mooi. Ik heb er nog over nagedacht om daar te gaan rijden, maar ik woon nu in brakkestein, dus t is net te ver weg.
anouk: het nijmeegse accent is echt geweldig Knipoog Ik wil t ook leren. KEIgaaf hé! En ik ga t Nijmegen-HK topic opzoeken. Dank je!
efaa: ik heb inderdaad al nagedacht om bij Jolly Jumper te gaan. Ga van de week denk ik even naar Groesbeek fietsen om bij de manege's te kijken. Klinkt erg gezellig, en jij bevestigd dat dus!? Haha!
rianneke: of je leuk bent, kan ik nu ook nog niet zeggen Knipoog vast wel toch. waar woon je nu dan?

Meer info altijd welkom Haha!
Eigenlijk ben ik opzoek naar een nieuw verzorgpaardje, weten jullie toevallig iets Bloos ?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:45

efaa schreef:
hoi hoi ik woon dan wel niet in nijmegen maar ik studeer er wel Haha! en ik ken een heleboel bokkers die in nijmegen of omgeving wonen. ik zag in je profiel dat je studeert dus dan kun je lid worden van Jolly jumper dat is een nijmeegse studentenrij vereniging en wij organiseren 1 tot 2 keer per maand leuke activiteiten die met en zonder paarden. Je hoeft geen eigen paard te hebben om lid te worden, de meeste leden hebben dit namelijk niet. als je meer info wilt mag je altijd een pb sturen. Haha! ben je trouwens al eens bij manege de horst in groesbeek geweest en stal klein amerika ook in groesbeek (daar heb ik lang gereden en rijd ik nu af en toe omdat ik niet meer in nijmegen woon)

Is dat van.. ehmm Leon? Leon Sommerdijk?
Heb een paar keer les van hem gehad. Ja Wat kan die kerel rijden zeg! Bloos!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:48

elinenikita; ik woon in batenburg. is een boerengat richting wijchen wat eigenlijk bijna niemand kent Clown

ik ga vooral veel in nijmegen winkelen Bloos en de vierdaagse feesten zijn het natuurlijk helemaal Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:14

Ik was er ook met de vierdaagse feesten, was echt geweldig ja! Haha!
Enneh, houdoe! Vork

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:56

Liedje schreef:
efaa schreef:

Is dat van.. ehmm Leon? Leon Sommerdijk?
Heb een paar keer les van hem gehad. Ja Wat kan die kerel rijden zeg! Bloos!

jaa dat is idd Leon ja Haha! die heeft klein amerika ik vind het echt een super stal (je kunt daar ook les krijgen als je geen eigen paard hebt) vind het echt goed daar, zijn echt heel aardig Haha!

@TS Jolly jumper is echt heel gezellig en je hebt geen vaste verplichtingen (als je les hebt(manege of prive) en een sportkaart kun je nog subsidie krijgen voor je lessen ook via JJ.

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:27

Dank jullie voor de informatie! Ik ben nu de routes aan het opzoeken naar de manege's en stap daarna op mn fietsje om te gaan kijken Haha! Spannend!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:32

Ik woon ook in Nijmegen, Brakkenstein. Binnenkort niet meer, dan wonen we in Malden.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:42

ben benieuwd hoe je het vind in nijmegen Haha!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:45

Woon hier al mn hele leven.. Haha!
Mijn paardje woont in Malden, mijn vriend in ottersum en het is ergens ooit binnekort wel de bedoeling dat wij daar ook naartoe trekken.. Haha!

Meeten is leuk!

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 00:22

@ Lein: Ja meeten is tof! wat voor paardje heb je? Zie ik daar nou een haflinger op de foto? Haha!
@ efaa: ik vind het hier nog steeds super, begint echt al een beetje mn thuis te worden. Nu nog een paardje, dan komt het heeel dicht bij perfect!
@xjox: waar in Brakkestein woon je Wow! ik woon echt tegenover de atletiek baan+voetbalvelden. Pling

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 00:34

Oh en nu mijn verdrietje van vandaag. Ik wil zo graag weer paardrijden en iedereen zei dat ik eens bij manege Klein Amerika en de Horst moest gaan kijken. Dus ik heb vanmiddag mn studie neergelegd en ben dapper op de fiets naar Groesbeek gestapt Haha!
Best een eindje fietsen in t begin, hierdoor begon ik al wel een beetje te twijfelen, want het is echt heuvel OP en dan een klein stukje af en toch echt wel 3 kwartier fietsen voor mij; maar hé je moet iets voor de paardjes over hebben!
En toen kwam ik aan. Het is inderdaad een mooie manege! Heb even rondgelopen en nog kort met iemand gepraat. Verder gewoon lekker paardjes geaait en tegen ze gepraat Knipoog Dan valt me opeens op hoe erg ik het miss. Ik had er wel uren rond kunnen lopen. Maar t was tijd om naar huis tegaan, omdat ik om 6 uur af had gesproken met een vriendin en door al t geknuffel ik pas om 5 uur weer op de fiets stapte besloot ik maar gelijk naar huis te gaan.
Enn ja hoor wat gebeurt er: ik voelde me trapper opeens zo raar scheef zitten. Aaah! Dus ik afstappen, was mn pedaal (stuk waar je je voet op zet zeg maar) een heel stuk uit de trapper zelf gedraait, maar die kreeg ik er natuurlijk met geen mogelijkheid meer in. En toch moest ik nog ongeveer 10 km naar huis. Dus er zat niets anders op dan doorfietsen. En ja hoor toe schoot hij er helemaal uit!! Bahh.
Dat was flink schrikken, hoe kwam ik nu thuis? Stiekum kwamn er toch wel wat traantjes, want t was al donker en ik moest nog heel ver. En er is ook gewoon niemand die je helpt Verdrietig En ik ken hier natuurlijk nog bijna niemand. Dus uiteindelijk Mariel maar opgebeld (de vriendin waar ik heen zou gaan) Die heeft me bemoedigend toegesproken en vertelde me dat ze de auto van haar huisgenoot wel zou lenen en me op zo komen halen. Waar die fiets dan bleef zouden we dan wel weer verzinnen. Toen was ik wel gerust gesteld en ben ik maar gewoon gaan lopen, heuvel op en af, naar de hoofdweg. Ondertussen kon mariell me niet bereiken door de drukte in Nijmegen zelf en ben ik maar om mn fiets gaan zitten en is t me gelukt om met 1 trapper thuis te komen.
Wat een belevenis, was dr helemaal kapot van. Het leuke van de paardjes kijken is er toch wel een beetje af Verdrietig maar we geven niet op. Ik heb lekker bij Marielle gegeten en de sound of music gekeken! Nu ga ik slapen want ik ben al weer lekker ziek,door mn wandeling helemaal. En ik ga gewoon opzoek naar een paardje in Malden Haha!