Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lienek schreef:Tussen Gersloot & Gorredijk.
Lekker centraal dus.
Rosa_ schreef:Mijn paard gaat ook met gemak over de 1.50 heen (hoger heb ik zelf nog niet aangedurft), maar het is toch van de zotte om zomaar vreemde mensen op jou paard te zetten en ze over zulke hoogte's te laten gaan? Stel je voor dat je paard iets wordt tegen gezeten door de ruiter, daardoor niet goed uitkomt.. Moet er niet aan denken wat er dan wel niet kan gebeuren.
CielitoLindo schreef:Zelfs dat laatste betwijfel ik, want je moet maar net een klik hebben met die paarden dan en ik denk dat paarden op zo'n hoog niveau echt niet de makkelijkste zijn voor ons huis-tuin-keuken ruiters..
Pipo schreef:Als die paarden fijn getraind zijn en dressuurmatig goed opgeleid wat je kan verwachten van een topspringpaard, dan rijd je daar vrij makkelijk mee weg.
Daarnaast een vreemde die met een vreemd paard hoog springt, dat kan prima, want over het algemeen worden topspringpaarden regelmatig verkocht en dan worden ze ook door een wildvreemde uitgeprobeerd en die springt er ook een dik parcours mee.
Dus als je zoiets zou willen dan zou ik een springruiter bellen die ook lesgeeft en vragen of je les kan krijgen op een van zijn paarden. Een dier wat fijn en ervaren 1.40 parcoursen loopt kan een zeer goede leermeester zijn.
Het probleem wat ik echter zie, is dat je geen springruiter kan vinden die daar tijd voor wil makenDenk dat het gros er gewoon geen zin in heeft.
Pipo schreef:Gezien het topic, denk ik dat voor de topicstarter een ZZ paard al een toppaard is. Dus laten we Berlin en dergelijke even gaan vergeten.
Er zijn zat fijne ZZ paarden waar je zo mee wegrijdt, als je een beetje fatsoenlijk kan sturen dan.
patsur schreef:Maar welke gek zet een wildvreemde op je goed getrainde paard om die er even mee te laten springen?
patsur schreef:En dan nog, als je de basis er al niet uit kunt rijden, dan zal een verkoper toch ook geen sprong opzetten.
Pipo schreef:Gezien het topic, denk ik dat voor de topicstarter een ZZ paard al een toppaard is. Dus laten we Berlin en dergelijke even gaan vergeten.
Er zijn zat fijne ZZ paarden waar je zo mee wegrijdt, als je een beetje fatsoenlijk kan sturen dan.