Plan is dus dit jaar ergens een strandritje te doen.
Locatie waarvan ik het graag zou willen vertrekken is : http://home.hetnet.nl/~avdamme/
Kernwoorden : Rustig aan, gezelligheid, wennen aan zee / strand / 'groepen'.
Datum : Geen idee

Effe een paar belangrijke quotes

Sita_ schreef:Ik zou best mee willen op strandrit, maar ik wil ook geen spelbreker zijn met mijn jonge muts die overal nog bang van is..
Dais_ schreef:Ik zou het wel fijn vinden dat we vooraf bepalen hoe de route zal zijn..
De vorige keer moesten we nog een beetje kijken hoe we alles gingen doen en hoe we zouden rijden..
Veroorzaakte bij Amy en Andros een beetje onrust![]()
Is uiteindelijk prima opgelost en achteraf gezien hadden we dit ook niet kunnen voorkomen, maar iets betere voorbereiding tot waar we gaan rijden etc.
In principe kunnen we vooraf toch al redelijk bepalen hoe de route zal zijn??
Ik vind het al heel erg leuk dát ik naar het strand kan. maar als hier mensen bij zijn die niet willen galoperen dan heb ik hier begrip voor en dan ga ik dit ook zeker niet doen. Andersom zou ik dit ook niet waarderen![]()
Dat maakt de strandrit voor mij echt niet minder leuk hoor..
Het gaat me om de ervaring, de oortjes naar voren van Andros, en de gezelligheid
Maya schreef:Dais_ schreef:In principe kunnen we vooraf toch al redelijk bepalen hoe de route zal zijn??
Als we vanaf de stal vertrekken die ik graag zou willenDan is de route als volgt die ik rij (ongeveer 4 km vanaf erf - strand ) :
Erf afrijden, berm langs een polderweg (is momenteel recent bestrooid dus nog wel fijn grind ernaast).
Stuk door het dorp gaan, is gewoon heel rustig gedeelte met bakstenen.
Polderweg brede bermen aan weerskanten (gras). (2 km?)
Bruggetje over.
Iets van 5-10 meter over het fietspad langs een doorgaande weg (60km).
Deze oversteken.
Karrespoor (gras dus) volgen voor... pfff 6-700 meter gok ik.
Weer stuk over fietspad (200 m)
Omhoog de dijk op.
Strandovergang.
Of je gaat vanaf manege Nieuwvliet, da's 150 m over een autoweg, duinovergang - strand.
Dais_ schreef:Maya; Ik vind het allemaal prima, zolang er een goed leiderspaard is, én een zachte berm..
En is dat bruggetje niet glad?
Andros staat net zonder ijzers, dus hier zal ik wel goed op moeten letten dan![]()
![]()
Vanaf manege nieuwvliet heb ik toen gedaan maar het opzadelen daar vond ik voor mezelf behoorlijk onrustig..
Daarbij zag Andros de andere paarden pas voor het eerst, dit samen met het strand....
Was een beetje hyper in zijn koppie
Maya schreef:Aman is op zich wel een leiderspaard, alleen een beetje langzaam, dus gaat dan dribbeldraven, wordt Andros daar onrustig van? (sommige paarden kunnen er nl niet tegen, vandaar dat ik het vraag)
Brug is gewoon asfalt.
Berm... over algemeen wel gras, al zitten er een paar stukken waar het stuk pal naast de weg nog wel wat grint / puin bevat, maar als je meer opzij gaat richting de sloot dus, dan kan je gewoon in het gras. En anders even een paar meter over de weg.
Aman staat ook blootsvoets, dus moet ook een beetje kijken / opletten
Berm zal wel zacht zijn, eerder drassig zelfs
Persoonlijk rijd ik dus altijd die route en ga dan op dat karrespoor in galop zodat ze de ergste lijpheid eruit hebben (als ik met die van mezelf rij dus). Maar het gehele stuk stappen of evt. draf is ook geen probleem