Ik zou dolgraag in het najaar binnenkort een keertje met mijn gelderse Wietje richting het strand gaan. Echter is het voor beiden nieuw. Ikzelf heb wel eens een strandritje op gehuurde manege paarden gedaan, maar dat is eeuwen terug en het is toch wat anders als je met je eigen (onervaren) paard er op uit wilt in een gebied waar je niet bekend bent. Daarnaast is gezeldschap natuurlijk een stuk gezelliger, voor de paarden (iig voor die van mij) ook fijn en gezellig als steun.
Hier in de omgeving heb ik niet echt kandidaten, en zo via het forum is het een mooie gelegenheid voor een leuke meeting!
Dus wie oh wie is een ervaren strandruiter met een (ervaren strand) paard, woont eventueel in de buurt van een van deze stranden, die mij en mijn vosje willen vergezellen tijdens dit nieuwe avondtuur? Natuurlijk zijn meerdere gezellige partners ook welkom, al liever niet in een te grote groep.
Wat ik mij voorstel van een strandrit is lekker een aantal uurtjes er op uit te zijn, rustige rit door combinatie van bos/duin en strand, veel stappen, lekker draven en een lekkere galop als de paden (en het strand) het toelaten. Niet een te gekke rit vanwege de onervarneheid van mijn paard (ook wat betreft de paden), maar vooral flink genieten!!
Het liefst in Noordwijkerhout of Meijendel bij Wassenaar, omdat dat voor ons nog goed te doen is met de trailer (al ben ik er verder nooit geweest met trailer etc).
Ben benieuwd of iemand hier zin in heeft

Lekker in het najaar, op een zondag of een doordeweekse dag als ik een dagje studie kan skippen