Samen gaan zou wel super makkelijk zijn. Eens ff met Floor overleggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CielitoLindo schreef:Klien ik heb gister een buitenrit van ruim 1 uur en 15 minuten gemaakt met vooral galop en draf en het eerste deel vooral stappen, pas na ruim een uur begon carlos te zweten en begon ik te merken dat hij moe werd
klien schreef:Oh ja CL, als jij die rijsttafel nog gaat doen? Alke wil zorgen voor zelfgebakken kroepoek soorten.
klien schreef:CielitoLindo schreef:Klien ik heb gister een buitenrit van ruim 1 uur en 15 minuten gemaakt met vooral galop en draf en het eerste deel vooral stappen, pas na ruim een uur begon carlos te zweten en begon ik te merken dat hij moe werd
Komt waarschijnlijk ook door de emoties van nieuwe indrukken. Maar als hij zich redelijk snel hersteld, dan is het goed.
Langzaam opbouwen, 10 minuten stap, 10 minuten draf steeds afwisselen en 1 of 2 keer een galopje tussendoor. Een rit van 1 1/2 uur zal hij dan wel kunnen maken, of hij dat dezelfde dag nog een keer kan? Eerlijk gezegd zou ik dat niet doen met zo'n jong paard. Hij zal het wel redden, maar het neemt wel af. Tenslotte staat hij ook op vreemd terrein, daar kunnen ze ook al van afvallen.
Maar als ik jou was zou ik het ter plekke bekijken. Hoe druk hij is, hoe warm het is, hoeveel tijd er tussen zit (rusttijd), etc.
CielitoLindo schreef:klien schreef:Oh ja CL, als jij die rijsttafel nog gaat doen? Alke wil zorgen voor zelfgebakken kroepoek soorten.
Ik geloof dat er niet echt enthausiast gereageerd werd op het rijsttafel ideeIedereen wilde eigen eten verzorgen